The aim of this study is to examine whether the 2005 Elementary Mathemat- ics Education Curriculum (2005-EMEC) affects to seventh grade students’ concep- tual and procedural knowledge and skills. A mixed-method explanatory approach allowing both qualitative and quantitative research methods was used in the study. The data were collected with a Mathematics Achievement Test (MAT) and Struc- tured Interviews (SI). The study included 91 randomly selected seventh grade stu- dents and their two mathematics teachers, in the academic year 2009-2010, and took place in the eastern Anatolia region of Turkey. In this study the achievements of the students' procedural knowledge and skills were significantly higher than the concep- tual achievements first found. But in a nearly 4-month period, while the achieve- ment levels of students’ procedural knowledge and skills did not change signifi- cantly, the conceptual achievement levels increased significantly. Accordingly, practices emphasizing conceptual understanding but not neglecting procedural knowledge and skills were recommended.
Elementary students conceptual knowledge procedural knowledge and skills
Bu çalışmanın amacı, 2005 İlköğretim Matematik Öğretim Programı’nın (2005-İMÖP) 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal ve işlemsel bilgi ve becerileri üzerine etkisini araştırmaktadır. Çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma imkânı veren açıklayıcı karma metot yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler, Matematik Başarı Testi (MBT) ve Yapılandırılmış Görüşmelerle (YG) toplanmıştır. Çalışma; 2009–2010 eğitim-öğretim yılında, Doğu Anadolu Bölgesinde bir ilin merkezinde rastgele se-çilmiş bir devlet ilköğretim okulunun 7. sınıfında öğrenim gören toplam 91 öğrenci ve bu öğrencilerin iki matematik öğretmenini içermektedir. Elde edilen verilerle öğrencilerin işlemsel bilgi ve becerideki başarı düzeylerinin kavramsal başarı düzeyinden anlamlı olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Fakat öğrencilerin işlemsel bilgi ve beceri başarı düzeyleri yaklaşık 4 aylık sürede anlamlı olarak değiş-mezken, kavramsal başarı düzeyleri anlamlı olarak yükselmiştir. Buna göre, anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek için kavramsal öğrenmeyi öne çıkaran, fakat işlemsel bilgi ve beceriyi de ihmal etmeyen uygulamaların çoğaltılması tavsiye edilebilir.
İlköğretim öğrencileri kavramsal bilgi işlemsel bilgi ve beceri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2 |