BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis Of The Performance Evaluation Scale For Strıng Instruments In Terms Of Validity And Reliability

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 177 - 190, 01.12.2010

Öz

In this study, the performance evaluation scale developed for the string instrument classes was analysed in terms of validity and reliability. The scale, constructed with the help of the evaluation degrees designed by the researchers; was used in evaluating students in final examinations in two different departments by 6 instructors in total. Statistical measurements related to the resulting data were made and reliabilitiy of the scale was tested. In the statistical process, firstly alpha factors of reliability related to the lower and the overall degrees of the scale, and then the correlation factors between the scores given by the instructors were calculated. As a result of this study, it is found out that the measurement presents significantly valid and reliable results.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (2004). Keman Eğitiminde Kurul Önünde Gerçekleştirilen Sınavlarda Standardizasyon. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi. SDÜ. 07-10 Nisan 2004. Isparta
  • Anıl, D., Acar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2008. Cilt:V, Sayı:II, 44-61
  • Bal, M. S., Özkülekçi, G. (2010). Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Ölçme Değer- lendirme Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. IX. Ulu- sal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20 -22 Mayıs 2010), Elazığ, 2010, S. 79-83
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif 360 Derece Performans Değerlendirme. Sayıştay Dergisi. Sayı: 62, S.47-65
  • Dalkıran, E. (2008). Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi. Yüzüncü Yıl Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2008. Cilt:V, Sayı:II, S. 116-136
  • Dalkıran, E., (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Keman Eğitimi Yarıyıl Sınav- larında Performans Ölçülmesine İlişkin Öğretim Elemanı Görüşleri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Pamukkale Üniversitesi, Denizli. S. 549-561
  • Ece, A. S., Kaplan, S. (2008). Müzik Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın Puanlayıcılar Arası Güvenirlik Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 177, S. 36 – 49.
  • Gelbal, S., Kellecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yön- temleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education) 33: 135-145
  • Göçmen, G. B. (2004). Otantik Değerlendirme Nedir ve Nasıl Yapılır, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakül- tesi, Malatya.
  • Korkmaz, H., Kaptan, F. (2002). Fen Eğitiminde Öğrencilerin Gelişimini Değerlen- dirmek İçin Portfolyo Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, S. 167 – 176.
  • Palmer, C., Mayer, R.K. (2000). Conceptual and Motor Learning in Music Perfor- Mance Psychol Sci Vol II, Colombus.
  • Parmaksız, Ş. R., Yanpar, T., (2006). Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bi- limler Dergisi. Cilt:16, Sayı:2 S:159-172.
  • Saraç, A. G., Şeker, H. (2008). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde Çalgı Eğiti- mindeki Performansın Değerlendirilmesi. A. Ü. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı : 6, Erzurum.
  • Schleuter, Stanley L. (1996). A Sound Approach To Teaching Instrumentalist. New York: Second Edition, Schirmer Books, An Imprint Of Simon& Schustermacmillan, Prentice Hall International, 176.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S., Çepni, S., (2009). Fen Ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir HİE ProgramındanYansımalar: Trabzon Örneği, Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), S: 1-22.
  • Tay, B., Tokcan, H., Oruç, Ş. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Alter- natif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları Hakkındaki Bilişsel Farkındalık Düzeyleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Türkmen, U., Baş, M. (2009). Müzik Eğitimcilerinin Müzik Yetenek Sınavlarında Portfolyoların Uygulanabilirliğine Yönelik Tutumlarının Gri İlişkisel Ana- liz Tekniğini Kullanarak Değerlendirilmesi. <www.muzikegitimcileri.net> (online erişim: 11.12.2010).
  • Yayla, A. (2004). Müziksel Performansın Ölçülmesi.1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildi- risi. SDÜ. 07-10 Nisan 2004. Isparta.

Yaylı Çalgılar Performans Değerlendirme Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Analizi

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 177 - 190, 01.12.2010

Öz

Bu çalışmada yaylı çalgılar dersine yönelik geliştirilen performans değer-lendirme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Araştırmacılar tara-fından tasarlanan değerlendirme basamakları yardımıyla oluşturulan ölçek, iki farklı müzik anabilim dalında yaylı çalgılar eğitimi veren toplam 6 öğretim elemanı tarafından yıl sonu sınavlarında öğrencilerin değerlendirilmesinde kullanılmıştır. Yapılan uygulama yardımıyla toplanan verilere yönelik istatistik ölçümler yapılmış ve ölçeğin güvenirliği test edilmiştir. İstatistik işlemlerde ilk olarak ölçeğin alt ba-samaklarına ve geneline yönelik Alpha güvenirlik katsayıları hesaplanmış, daha sonra alt basamaklara göre eğitimcilerin verdiği puanlar arasındaki korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Çalışma sonucunda ölçeğin önemli ölçüde geçerli ve güvenilir sonuçlar gösterdiği anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (2004). Keman Eğitiminde Kurul Önünde Gerçekleştirilen Sınavlarda Standardizasyon. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi. SDÜ. 07-10 Nisan 2004. Isparta
  • Anıl, D., Acar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2008. Cilt:V, Sayı:II, 44-61
  • Bal, M. S., Özkülekçi, G. (2010). Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Ölçme Değer- lendirme Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. IX. Ulu- sal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20 -22 Mayıs 2010), Elazığ, 2010, S. 79-83
  • Bayram, L. (2006). Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif 360 Derece Performans Değerlendirme. Sayıştay Dergisi. Sayı: 62, S.47-65
  • Dalkıran, E. (2008). Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi. Yüzüncü Yıl Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2008. Cilt:V, Sayı:II, S. 116-136
  • Dalkıran, E., (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Keman Eğitimi Yarıyıl Sınav- larında Performans Ölçülmesine İlişkin Öğretim Elemanı Görüşleri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Pamukkale Üniversitesi, Denizli. S. 549-561
  • Ece, A. S., Kaplan, S. (2008). Müzik Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın Puanlayıcılar Arası Güvenirlik Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 177, S. 36 – 49.
  • Gelbal, S., Kellecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yön- temleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal Of Education) 33: 135-145
  • Göçmen, G. B. (2004). Otantik Değerlendirme Nedir ve Nasıl Yapılır, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakül- tesi, Malatya.
  • Korkmaz, H., Kaptan, F. (2002). Fen Eğitiminde Öğrencilerin Gelişimini Değerlen- dirmek İçin Portfolyo Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, S. 167 – 176.
  • Palmer, C., Mayer, R.K. (2000). Conceptual and Motor Learning in Music Perfor- Mance Psychol Sci Vol II, Colombus.
  • Parmaksız, Ş. R., Yanpar, T., (2006). Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bi- limler Dergisi. Cilt:16, Sayı:2 S:159-172.
  • Saraç, A. G., Şeker, H. (2008). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde Çalgı Eğiti- mindeki Performansın Değerlendirilmesi. A. Ü. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Sayı : 6, Erzurum.
  • Schleuter, Stanley L. (1996). A Sound Approach To Teaching Instrumentalist. New York: Second Edition, Schirmer Books, An Imprint Of Simon& Schustermacmillan, Prentice Hall International, 176.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S., Çepni, S., (2009). Fen Ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir HİE ProgramındanYansımalar: Trabzon Örneği, Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), S: 1-22.
  • Tay, B., Tokcan, H., Oruç, Ş. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Alter- natif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları Hakkındaki Bilişsel Farkındalık Düzeyleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Türkmen, U., Baş, M. (2009). Müzik Eğitimcilerinin Müzik Yetenek Sınavlarında Portfolyoların Uygulanabilirliğine Yönelik Tutumlarının Gri İlişkisel Ana- liz Tekniğini Kullanarak Değerlendirilmesi. <www.muzikegitimcileri.net> (online erişim: 11.12.2010).
  • Yayla, A. (2004). Müziksel Performansın Ölçülmesi.1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildi- risi. SDÜ. 07-10 Nisan 2004. Isparta.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Ersan Çiftci Bu kişi benim

M. Kayhan Kurtuldu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çiftci, E., & Kurtuldu, M. K. (2010). Analysis Of The Performance Evaluation Scale For Strıng Instruments In Terms Of Validity And Reliability. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 177-190.