In this study, 1188 examination questions and answers, between the years 2004-2007, were gathered from the Biology teachers working in Erzurum. The levels of questions and answers by students were classified according to Bloom Taxonomy in terms of “levels of klowledge, understanding, application, analysis, syntheris and evalıation” and cognitive development levels were determined. As fort he results, teachers tend to ask questions with regard to knowledge and in relation to this, students’ answers are in paralel to the levels of the questions.
Bu çalışma da, Erzurum da görev yapan Biyoloji öğretmenlerinin 2004–2007 öğretim yıllarında sınavlarda sordukları 1188 soru ve cevap toplanmıştır. Sorulan soruların ve öğrencilerin bu sorulara verdikleri cevapların bilişsel düzeyleri, Bloom Taksonomisi’ne göre “bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme seviyelerine” göre sınıflandırılmış ve bilişsel gelişim seviyeleri belirlenmiştir. Elde edilen veriler öğretmenlerin sınavlarında bilgi düzeyinde sorular sormayı tercih ettikleri, buna bağlı olarak da öğrenci cevaplarının, genelde sorulan bu soruların düzeyinde olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2 |