Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF MODEL-TEACHING ON STUDENTS SUCCESS

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 1, 65 - 90, 01.06.2008

Öz

Since the subjects within the field of Natural Sciences are complex and abstract, the necessity of supporting education with concrete materials has been emerged. The effects of modeling on education which is one of the tools used for this purpose makes up the subject of this research. The aim of this study is to research effects of model-teaching of “Digestion and Scructures in Charge”,”Excretion and Scructures in Charge” and “Lets Recognize a Flowery Plant” Subjects on the Success of Students in the 5th Grade of Primary Education.

Kaynakça

  • Alkan, A.H., (1996). Bazı Kimyasal Kavramların Model-Benzetmelerle Öğretimi.
  • Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Aslan, Z., Doğdu, S. (1993). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları, Araç-Gereçleri.
  • Tekışık Ofset, Ankara.
  • Atakol, Ö. (http://www.kirmizibalik.com/EğitimFelsefesi.asp.), (Kırmızıbalık Çocuk evi ve kulübü). (erişim: 02.04.2007).
  • Atılboz, N. G. (2001). Lise 1.Sınıf Öğrencilerinde Hücre ve Moleküler Biyoloji Ko- nuları İle İlgili Görsel ve Deneysel Malzeme Kullanımının Başarı Üzerine Etkisi. Yük. L. Tezi, Gazi Üniv., Ankara.
  • Ausubel, D.P., Novak, J., Hanesion, H. (1987). Educational Physiology: a cognitive viev, Newyork:Holt.
  • Balcı, N. (2001). Lise Öğrencileri İçin Mayoz Bölünme İle İlgili Model Geliştirmesi ve Bu Modelin Başarıya Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Burns, E., 1995, DNA Writing Paper: An Educational Aid In A Level Biology.
  • Journal of Biological Education, 24(3).
  • Canpolat, N., Pınarbaşı, T., Bayrakçeken, S., Geban, Ö., (2004). Kavramsal Değişim Yaklaşımı III: Model Kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 377- 384.
  • Çilenti, K. (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara
  • Çilenti, K., Özçelik, A. (1991). Biyoloji Öğretimi. Anadolu Üniv., Açıköğretim Fa- kültesi, Yayın No:82, Eskişehir.
  • Ercanlı, D. (1997). İlköğretim Okullarının 4. Sınıflarında Dünyamız ve Gökyüzü Ünitesinin Öğretilmesinde Oyun ve Modellerin Başarıya Etkisi. Yüksek Li- sans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim Teknolojisi ve İletişim. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Gödek. Y. (1997). Models and Explaining Dissolving. Unpublished MSc Thesis, University of Reading.
  • Gökçe, E. (1999). İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2003). Fen Bilimlerinde Kullanılan Modellerle İlgili Öğretmen Görüşmelerinin Tespit Edilmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 2023-2036, Antalya.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2003). Eğitim Fakültelerindeki Fen Öğreticileri- nin Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. XII. Eğitim Bil. Kong.,, 2039-2059, Antalya.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2004). Eğitim Fakültelerindeki Fen ve Matema- tik Öğretim Elemanlarının Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 35-48.
  • Harris, K., Marcus, R., Mc Laren, K., Fey, J. (2001). Curriculum Materials Supporting Problem-Based Teaching. School Science & Mathematics, 101(6), 9-310.
  • Harrison A.G., & Treagust 2000, Typology of School Science Models. International Journal of Science Education, 22(9),1011-1026.
  • Harrison, A.G., Treagust, D.F. (1993). Teaching with analogies: A case study in grade 10 optics. Journal of Research in Science Teaching, 30, 1291-1307
  • Harrison, G. A. (2001). How Do Teachers and Textbook Writers Model Scientific Ideas for Students? Research in Science Education, 31, 401-435.
  • Kaya, Ş. (2001). Fen Bilimleri Öğretiminde Modellerle Öğretimin Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Kılıç, R. (1997). Görsel Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri. Millî Eğitim Dergisi, Sayı 136, 74
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. II. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Marx, G., Toth, E. (1981). Models in Science Education. Impact of Science on Society, 31(4), 389-397
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., Seferoğlu, Z. (2002). Stereokimya Konusunda Farklı Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongr., Ankara.
  • Okan, K., 1993, Fen Bilgisi Öğretimi. Okan Yayınları, Ankara.
  • Oliveria, M.T., Cachapuz, A.F. (1992). Pupils’ Understanding of Atomic Structure and The İnteractive Use of Analogy, Paper Presented at The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching. Boston, MA.
  • Othan, H. (2006). 10. sınıf öğrencilerinde “Sindirim Sistemi” konusunun Modelle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. T.Y.Lisans araştırması, Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Önder, A. (2000). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık, s.37,
  • İstanbul.
  • Pashley, M. (1994). A-Level Students: Their Problems with Gene and Allele. Journal of Biological Education, 28(2), 120-126.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve Mayoz Bölünme Konula- rının Öğretiminde Model Kullanımının Önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 85-88
  • Sukes, H. (1997). Fizik Öğretmenlerinin Elektrik Konularında Kullandıkları Model – Benzetmeler. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bi- limleri Enstitüsü, Trabzon
  • Şahin, F., Öztuna, A., Sağlamer, B. (2001). İlköğretim II. Kademe Fen Bilgisi Der- sinde Sinir Hücresinin Model Yoluyla Öğretiminin Başarıya Etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Treagust, D. F., Chittleborough, G., Mamila, T. L. (2002). Students’ Understanding of the Role of Scientific Models in Learning Science. International Journal of Science Education, 24(4), 357.
  • Ünal, M., Akıncı, Ş., Şahin, F. (2000). Biyolojik Kavramların Öğretilmesinde Mo- dellerin Rolü: Mitoz Bölünme. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri- leri, Ankara.
  • Waterhouse, P. (1990). Flexible Learning: an outline Network Educational Press, Bath.
  • Yıldız, M. (2001). Orta Öğretim 9. ve 11. Sınıflarda Okutulan Biyoloji Derslerinde Bazı Genetik Kavramların Öğretimindeki Zorluklar ve Bu Zorlukları Aş- maya Yönelik Önlemler: Erzurum Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.

MODELLE ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 1, 65 - 90, 01.06.2008

Öz

Fen Bilimleri içerisinde yer alan konuların soyut ve kompleks oluşu, öğretimin somut materyallerle desteklenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu amaçla kullanılan araçlardan birisi olan modellerin öğrenmeye olan etkisi araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı; İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinde “Sindirim ve Görevli Yapılar”, “Boşaltım ve Görevli Yapılar” ve “Çiçekli Bir Bitkiyi Tanıyalım” Konularının Modelle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkilerinin araştırılmasıdır.

Kaynakça

  • Alkan, A.H., (1996). Bazı Kimyasal Kavramların Model-Benzetmelerle Öğretimi.
  • Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Aslan, Z., Doğdu, S. (1993). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları, Araç-Gereçleri.
  • Tekışık Ofset, Ankara.
  • Atakol, Ö. (http://www.kirmizibalik.com/EğitimFelsefesi.asp.), (Kırmızıbalık Çocuk evi ve kulübü). (erişim: 02.04.2007).
  • Atılboz, N. G. (2001). Lise 1.Sınıf Öğrencilerinde Hücre ve Moleküler Biyoloji Ko- nuları İle İlgili Görsel ve Deneysel Malzeme Kullanımının Başarı Üzerine Etkisi. Yük. L. Tezi, Gazi Üniv., Ankara.
  • Ausubel, D.P., Novak, J., Hanesion, H. (1987). Educational Physiology: a cognitive viev, Newyork:Holt.
  • Balcı, N. (2001). Lise Öğrencileri İçin Mayoz Bölünme İle İlgili Model Geliştirmesi ve Bu Modelin Başarıya Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Burns, E., 1995, DNA Writing Paper: An Educational Aid In A Level Biology.
  • Journal of Biological Education, 24(3).
  • Canpolat, N., Pınarbaşı, T., Bayrakçeken, S., Geban, Ö., (2004). Kavramsal Değişim Yaklaşımı III: Model Kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 377- 384.
  • Çilenti, K. (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara
  • Çilenti, K., Özçelik, A. (1991). Biyoloji Öğretimi. Anadolu Üniv., Açıköğretim Fa- kültesi, Yayın No:82, Eskişehir.
  • Ercanlı, D. (1997). İlköğretim Okullarının 4. Sınıflarında Dünyamız ve Gökyüzü Ünitesinin Öğretilmesinde Oyun ve Modellerin Başarıya Etkisi. Yüksek Li- sans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim Teknolojisi ve İletişim. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Gödek. Y. (1997). Models and Explaining Dissolving. Unpublished MSc Thesis, University of Reading.
  • Gökçe, E. (1999). İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2003). Fen Bilimlerinde Kullanılan Modellerle İlgili Öğretmen Görüşmelerinin Tespit Edilmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 2023-2036, Antalya.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2003). Eğitim Fakültelerindeki Fen Öğreticileri- nin Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. XII. Eğitim Bil. Kong.,, 2039-2059, Antalya.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2004). Eğitim Fakültelerindeki Fen ve Matema- tik Öğretim Elemanlarının Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 35-48.
  • Harris, K., Marcus, R., Mc Laren, K., Fey, J. (2001). Curriculum Materials Supporting Problem-Based Teaching. School Science & Mathematics, 101(6), 9-310.
  • Harrison A.G., & Treagust 2000, Typology of School Science Models. International Journal of Science Education, 22(9),1011-1026.
  • Harrison, A.G., Treagust, D.F. (1993). Teaching with analogies: A case study in grade 10 optics. Journal of Research in Science Teaching, 30, 1291-1307
  • Harrison, G. A. (2001). How Do Teachers and Textbook Writers Model Scientific Ideas for Students? Research in Science Education, 31, 401-435.
  • Kaya, Ş. (2001). Fen Bilimleri Öğretiminde Modellerle Öğretimin Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Kılıç, R. (1997). Görsel Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri. Millî Eğitim Dergisi, Sayı 136, 74
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. II. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Marx, G., Toth, E. (1981). Models in Science Education. Impact of Science on Society, 31(4), 389-397
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., Seferoğlu, Z. (2002). Stereokimya Konusunda Farklı Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongr., Ankara.
  • Okan, K., 1993, Fen Bilgisi Öğretimi. Okan Yayınları, Ankara.
  • Oliveria, M.T., Cachapuz, A.F. (1992). Pupils’ Understanding of Atomic Structure and The İnteractive Use of Analogy, Paper Presented at The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching. Boston, MA.
  • Othan, H. (2006). 10. sınıf öğrencilerinde “Sindirim Sistemi” konusunun Modelle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. T.Y.Lisans araştırması, Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Önder, A. (2000). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık, s.37,
  • İstanbul.
  • Pashley, M. (1994). A-Level Students: Their Problems with Gene and Allele. Journal of Biological Education, 28(2), 120-126.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve Mayoz Bölünme Konula- rının Öğretiminde Model Kullanımının Önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 85-88
  • Sukes, H. (1997). Fizik Öğretmenlerinin Elektrik Konularında Kullandıkları Model – Benzetmeler. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bi- limleri Enstitüsü, Trabzon
  • Şahin, F., Öztuna, A., Sağlamer, B. (2001). İlköğretim II. Kademe Fen Bilgisi Der- sinde Sinir Hücresinin Model Yoluyla Öğretiminin Başarıya Etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Treagust, D. F., Chittleborough, G., Mamila, T. L. (2002). Students’ Understanding of the Role of Scientific Models in Learning Science. International Journal of Science Education, 24(4), 357.
  • Ünal, M., Akıncı, Ş., Şahin, F. (2000). Biyolojik Kavramların Öğretilmesinde Mo- dellerin Rolü: Mitoz Bölünme. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri- leri, Ankara.
  • Waterhouse, P. (1990). Flexible Learning: an outline Network Educational Press, Bath.
  • Yıldız, M. (2001). Orta Öğretim 9. ve 11. Sınıflarda Okutulan Biyoloji Derslerinde Bazı Genetik Kavramların Öğretimindeki Zorluklar ve Bu Zorlukları Aş- maya Yönelik Önlemler: Erzurum Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

İbrahim Gümüş Bu kişi benim

Yavuz Demir Bu kişi benim

Emek Koçak Bu kişi benim

Yunus Kaya Bu kişi benim

Muammer Kırıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gümüş, İ., Demir, Y., Koçak, E., Kaya, Y., vd. (2008). MODELLE ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 65-90.