This study has been carried out Kâzım Karabekir and Erzincan Educational Facul- ties of Atatürk University. A questionnaire has been administered to 456 students to appreci- ate theirs views on the negativities encountered during and getting ready examination to stu- dent’s success. The results have been evaluated by using the X2test and theirs significancy degrees have been given (p<0,05). When reviewed the answers with respect to the sexuality “I don’t success because I believe that unnecessary some courses” , “My success is prevented due to insufficient course material and resources” were significant. The answers about class levels such as “My success is prevented due to disorder in exam programme and exams fre- quency”, “My success is prevented because I get excited the exam” were found as signifi- cant.
Araştırma Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim fakültesi ve Erzincan Eğitim fakültesinde yapılmıştır. Her iki fakültede öğrenim gören 456 öğrenciye anket uygulanarak sınava hazırlanırken ve sınav sırasında yaşanan olumsuzlukların öğrenci başarısına etkisi ile ilgili görüşler alınmıştır. Elde edilen verilere X2 “uyum kontrol testi” uygulanarak önemlilik dereceleri tespit edilmiştir (p < 0,05). Neticede, istatistiki olarak (p < 0,05’e göre) verilen cevapların cinsiyet ile ilişkisinde “Gerekliliğine inanmadığım derslerden başarısız oluyorum” , “Ders dokümanları ve kaynakların yetersizliği başarımı olumsuz etkiliyor” ifadelerinde; sınıf düzeylerine göre ise, “Sınav programındaki düzensizlikler ve sınavların üst üste gelmesi başarımı düşürüyor” ve “Sınavlarda çok heyecanlanmam, başarımı düşürüyor” ifadelerinde %5 seviyesinde anlamlı bir fark bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1 |