Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A SEARCH OF IMPORTANCE OF BIOLOGY LABORATORY’ USAGE AND DIFFICULTIES THAT OCCUR DURING BIOLOGY LABORATORY’ USAGE AS RESPECT OF BIOLOGY TEACHERS (ERZURUM PROVINCE SAMPLE)

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 65 - 75, 01.12.2005

Öz

A biological concepts’ comprehensibility is possible with verified as experimental besides expressioned as speculative of this concepts. The purpose of this study was to iden- tify: whether laboratory applications used in high school in biology lesson or not, teachers have what kind of difficulties, and these difficulties’ main occasions. For this aim, question- naires which included totally 19 questions applied to the biology teachers (totally 40) of 10 High Scholl in central part of Erzurum. As a result, in the light of this research, it has been appeared that laboratory and its usage are deficient.

Kaynakça

  • Akaydın, G., Güler, H., Mülayim, H., (2000). Liselerimizin biyoloji laboratuvar araç ve gereçleri bakımından durumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, Sayı 19, 1-4.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., (1994). Fen bilimleri eğitiminde laboratuvarın yeri ve önemi (II): Laboratuvar uygulamalarında amaçlar ve yaklaşımlar, Çağdaş Eğitim, 19, 7-12.
  • Çilenti, K., (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi.Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Dindar, H., (1999) Ankara ili lise öğrencilerinin biyoloji öğretim yöntemlerinin kul- lanılmasına ilişkin görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 45-49.
  • Ekici, G., (1996). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ergezen, S., (1996). “Biyoloji Öğretiminin Önemi ve Ortaöğretimde Biyoloji Öğre- timi”, I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri. İzmir: Do- kuz Eylül Üniv.
  • Erten, S., (1991). Biyoloji Laboratuvarlarının Önemi ve Laboratuvarlarda Karşıla- şılan Problemler, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Garnett, P.J. and Garnett, P.J., (1995). Refocussing the chemistrylab.: A case for laboratory-based investigations, Australian Secience Teachers Journal, 41(2), 26-33.
  • Kalkan, H., Şahin, M., Savcı, H., Özkaya, A., (1994). Kimya eğitiminde laboratuvarın önemi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri- leri, İzmir: Dokuz Eylül Üniv.
  • Karamustafaoğlu, O., (2000). Fizik öğretiminde laboratuvar uygulamalarının yürü- tülmesinde karşılaşılan güçlükler, Türk Fizik Derneği, 19. Fizik Kongresi, Elazığ: Fırat Üniv.
  • Nakiboğlu, C., Sarıkaya, Ş., (1999) Ortaöğretim kurumlarında kimya derslerinde görevli öğretmenlerin laboratuvardan yararlanma durumunun değerlendi- rilmesi. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Der. Özel Sayısı, 11, 395-405.
  • Orbay, M., Özdoğan, T., Öner, F., Kara, M., Gümüş, S., (2003). Fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I-II dersinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm öne- rileri. M.E.B. Dergisi, 157, 15-22.
  • Öztaş, H., Özay, E., (2004) Biyoloji Öğretmenlerinin Biyoloji Öğretiminde Karşı- laştıkları Sorunlar. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 12 (1): 69-77.

BİYOLOJİ LABORATUVARLARININ ÖNEMİ VE LABORATUVAR UYGULAMALRINDA KARŞILAŞILAN PROBLEMLERİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYANILARAK TESPİTİ (ERZURUM İL ÖRNEĞİ)

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 65 - 75, 01.12.2005

Öz

Biyolojide bir kavramın en iyi şekilde anlaşılabilmesi, kavramın kuramsal olarak anlatımının yanında, bu kavramların bizzat öğrenci tarafından deneysel olarak da doğrulanması ile mümkün olur. Liselerdeki biyoloji derslerinde laboratuvar uygulamalarının yeterli derece kullanılıp kullanılmadığı, bu konuda karşılaşılan sorunların neler olduğu ve bunların başlıca sebeplerinin saptanması amacıyla Erzurum’da bulunan 10 tane lisedeki toplam 40 öğretmene 19 soru içeren bir anket uygulanmıştır. Sonuç olarak laboratuvarın ve kullanımlarının yetersiz olduğu ve sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akaydın, G., Güler, H., Mülayim, H., (2000). Liselerimizin biyoloji laboratuvar araç ve gereçleri bakımından durumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, Sayı 19, 1-4.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., (1994). Fen bilimleri eğitiminde laboratuvarın yeri ve önemi (II): Laboratuvar uygulamalarında amaçlar ve yaklaşımlar, Çağdaş Eğitim, 19, 7-12.
  • Çilenti, K., (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi.Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Dindar, H., (1999) Ankara ili lise öğrencilerinin biyoloji öğretim yöntemlerinin kul- lanılmasına ilişkin görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 45-49.
  • Ekici, G., (1996). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Ergezen, S., (1996). “Biyoloji Öğretiminin Önemi ve Ortaöğretimde Biyoloji Öğre- timi”, I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri. İzmir: Do- kuz Eylül Üniv.
  • Erten, S., (1991). Biyoloji Laboratuvarlarının Önemi ve Laboratuvarlarda Karşıla- şılan Problemler, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Garnett, P.J. and Garnett, P.J., (1995). Refocussing the chemistrylab.: A case for laboratory-based investigations, Australian Secience Teachers Journal, 41(2), 26-33.
  • Kalkan, H., Şahin, M., Savcı, H., Özkaya, A., (1994). Kimya eğitiminde laboratuvarın önemi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri- leri, İzmir: Dokuz Eylül Üniv.
  • Karamustafaoğlu, O., (2000). Fizik öğretiminde laboratuvar uygulamalarının yürü- tülmesinde karşılaşılan güçlükler, Türk Fizik Derneği, 19. Fizik Kongresi, Elazığ: Fırat Üniv.
  • Nakiboğlu, C., Sarıkaya, Ş., (1999) Ortaöğretim kurumlarında kimya derslerinde görevli öğretmenlerin laboratuvardan yararlanma durumunun değerlendi- rilmesi. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Der. Özel Sayısı, 11, 395-405.
  • Orbay, M., Özdoğan, T., Öner, F., Kara, M., Gümüş, S., (2003). Fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I-II dersinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm öne- rileri. M.E.B. Dergisi, 157, 15-22.
  • Öztaş, H., Özay, E., (2004) Biyoloji Öğretmenlerinin Biyoloji Öğretiminde Karşı- laştıkları Sorunlar. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 12 (1): 69-77.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

İjlal Ocak Bu kişi benim

Ersin Kıvrak Bu kişi benim

Esra Özay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ocak, İ., Kıvrak, E., & Özay, E. (2005). BİYOLOJİ LABORATUVARLARININ ÖNEMİ VE LABORATUVAR UYGULAMALRINDA KARŞILAŞILAN PROBLEMLERİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYANILARAK TESPİTİ (ERZURUM İL ÖRNEĞİ). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 65-75.