Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Acquisition Level Of Values Of Fifth Grade Primary School Students Gıven In Social Studies Curriculum (Erzincan Sample)

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 39 - 56, 01.12.2011

Öz

The aim of the study is to determine the acquisition level of values of fifth grade primary school students given in social studies curriculum. Survey model was used and the sample of the study consisted of 506 fifth grade student with randomly determined in 11 primary school in Erzincan, in 2009-2010 education year. Values Education Scale, developed by Keskin (2008) has been used in this study. The data was analyzed by SPSS. There are significant differences in the acquisition level of values of students in respect to gender, parent’s education level and program type that most watched on television.

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S. (2003). Eğitim Yönetimi ve Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1
  • (1), 7-18.
  • Akbaş, O. (2007). Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçlarının (Değerleri- nin) İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinde Gerçekleşme Derecesinin Değer- lendirilmesi. (Ed.) Kaymakcan R. vd. Değerler ve Eğitimi (ss. 673-695). Dem Yayıncılık.İst.
  • Akbaş, O. (2008). Sosyal Bilgilerde Değerler ve Öğretimi. (Ed.). Tay, B. ve Öcal,
  • Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 335-360). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Aktaş, N. (2010). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Progra- mında Verilen Değerleri Edinme Düzeyleri (Erzincan Örneği). (Yayım- lanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti- tüsü, Erzurum.
  • Aspin, D. N. (2007). The Ontology of Values and Values Education. Aspin, D. N.
  • & Chapman, D. J. (Ed.). Values Education and Life Long Learning.
  • Springer.
  • Deveci, H., Karadağ, R., Yılmaz, F. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algı- ları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7 (24), 351-368.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler Eğitimi. (Ed.) Öztürk, C. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bil- giler Öğretimi. (ss. 255-286). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Ekşi, H. (2003). Temel İnsani Değerlerin Kazandırılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (1), 79-96.
  • Erkal, M. E. (1992). Sosyolojik Açıdan Spor. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı. İst. Fidan, N. ve Erden, M. (2001). Eğitime Giriş. Alkım Yayıncılık. İstanbul.
  • Genç, S.Z., Eryaman, M.Y. (2007). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması.
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102.
  • Gömleksiz, M. N., Cüro, E. (2011). Sosyal Bilgiler Dersinde Yer Alan Değerlere İlişkin Öğrenci Tutumlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilim- leri Dergisi, 8(1), 95-134.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık. Ankara.
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Değerler Eği- timi: Tarihsel Gelişim, 1998 ve 2004 Programlarının Etkililiğinin Araştı- rılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, İstanbul.
  • McMillan, J. H., Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, London: Pearson.
  • MEB (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5.
  • Sınıflar). Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Öztürk, E. (2009). Hayat Bilgisi Dersinde Değer Eğitimi ve Örnek Uygulamalar. (Ed.) Öğülmüş, S. İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 479-535). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Sevinç, M. (2006). Evrensel ve Yerel Değerlerin Eğitime Yansımaları. (Ed.) Mehmedoğlu, Y. ve Mehmedoğlu, A. U. Küreselleşme Ahlak ve Değerler (ss. 205-237). Litera Yayıncılık. İstanbul.
  • Tezcan, M. (2006). Eğitimin Toplumsal Temelleri. (Ed.) Sönmez, V. Eğitim Bilimi- ne Giriş (ss. 95-118). Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Tirri, K., Husu, J. (2007). Developing Whole School Pedagogical Values- A Case of Going Through The Ethos of “Good Schooling. Teaching and Teacher Education, 23, 390-401.
  • Turan, S., Aktan, D. (2008). Okul Hayatında Var Olan ve Olması Düşünülen Sosyal Değerler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 227-259.
  • Veugelers, W. (2000). Different Ways of Teaching Values. Educational Review, 52 (1), 37-46.
  • Vural, A. M. (2000). Medyanın Kültürel Kalkınmayı Sağlama ve Eğitim İşlevi, İs- tanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 10.
  • Yetim, A. A. (2000). Sosyoloji ve Spor. Topkar Matbaacılık. Ankara.

İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında Verilen Değerleri Edinme Düzeyleri (Erzincan Örneği)

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 39 - 56, 01.12.2011

Öz

Bu araştırma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler öğretim programında verilen değerleri edinim düzeylerini belirlemeye yönelik, tarama mode-linde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen Erzincan il merkezindeki 11 ilköğretim oku-lunda beşinci sınıfta bulunan 506 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Keskin (2008) tarafından geliştirilen “Değerler Eğitimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular SPSS programıyla analiz edilmiştir. Cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu ve televizyonda en çok izlenen program türü değişkenlerine göre öğrencilerin değerleri edinim düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S. (2003). Eğitim Yönetimi ve Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1
  • (1), 7-18.
  • Akbaş, O. (2007). Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçlarının (Değerleri- nin) İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinde Gerçekleşme Derecesinin Değer- lendirilmesi. (Ed.) Kaymakcan R. vd. Değerler ve Eğitimi (ss. 673-695). Dem Yayıncılık.İst.
  • Akbaş, O. (2008). Sosyal Bilgilerde Değerler ve Öğretimi. (Ed.). Tay, B. ve Öcal,
  • Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 335-360). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Aktaş, N. (2010). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Progra- mında Verilen Değerleri Edinme Düzeyleri (Erzincan Örneği). (Yayım- lanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensti- tüsü, Erzurum.
  • Aspin, D. N. (2007). The Ontology of Values and Values Education. Aspin, D. N.
  • & Chapman, D. J. (Ed.). Values Education and Life Long Learning.
  • Springer.
  • Deveci, H., Karadağ, R., Yılmaz, F. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algı- ları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7 (24), 351-368.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler Eğitimi. (Ed.) Öztürk, C. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bil- giler Öğretimi. (ss. 255-286). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Ekşi, H. (2003). Temel İnsani Değerlerin Kazandırılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (1), 79-96.
  • Erkal, M. E. (1992). Sosyolojik Açıdan Spor. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı. İst. Fidan, N. ve Erden, M. (2001). Eğitime Giriş. Alkım Yayıncılık. İstanbul.
  • Genç, S.Z., Eryaman, M.Y. (2007). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması.
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102.
  • Gömleksiz, M. N., Cüro, E. (2011). Sosyal Bilgiler Dersinde Yer Alan Değerlere İlişkin Öğrenci Tutumlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilim- leri Dergisi, 8(1), 95-134.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık. Ankara.
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Değerler Eği- timi: Tarihsel Gelişim, 1998 ve 2004 Programlarının Etkililiğinin Araştı- rılması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, İstanbul.
  • McMillan, J. H., Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, London: Pearson.
  • MEB (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5.
  • Sınıflar). Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Öztürk, E. (2009). Hayat Bilgisi Dersinde Değer Eğitimi ve Örnek Uygulamalar. (Ed.) Öğülmüş, S. İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 479-535). Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Sevinç, M. (2006). Evrensel ve Yerel Değerlerin Eğitime Yansımaları. (Ed.) Mehmedoğlu, Y. ve Mehmedoğlu, A. U. Küreselleşme Ahlak ve Değerler (ss. 205-237). Litera Yayıncılık. İstanbul.
  • Tezcan, M. (2006). Eğitimin Toplumsal Temelleri. (Ed.) Sönmez, V. Eğitim Bilimi- ne Giriş (ss. 95-118). Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Tirri, K., Husu, J. (2007). Developing Whole School Pedagogical Values- A Case of Going Through The Ethos of “Good Schooling. Teaching and Teacher Education, 23, 390-401.
  • Turan, S., Aktan, D. (2008). Okul Hayatında Var Olan ve Olması Düşünülen Sosyal Değerler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 227-259.
  • Veugelers, W. (2000). Different Ways of Teaching Values. Educational Review, 52 (1), 37-46.
  • Vural, A. M. (2000). Medyanın Kültürel Kalkınmayı Sağlama ve Eğitim İşlevi, İs- tanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 10.
  • Yetim, A. A. (2000). Sosyoloji ve Spor. Topkar Matbaacılık. Ankara.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Nihan Türk Bu kişi benim

Ahmet Nalçacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türk, N., & Nalçacı, A. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında Verilen Değerleri Edinme Düzeyleri (Erzincan Örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 39-56.