Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Secondary Schools Education Students Who Administrators, Teachers, Friends, And Parents Expectations

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 2, 235 - 266, 01.12.2012

Öz

The purposeof this study, students enrolledin secondary schoolsadministrators, teachers, friends and parentsto determine the expectations.The study, having been done with descriptive scanning model, comprises a total population of 6556 students attending 9th, 19th, 11th, 12th classes in 32 high schools located at center of Elazığ in 2011-2012 academic year. Sample of the study is composed of 1391 students determined with simple random sampling method from among these classes. In collection of the data, a questionnaire titled "expectations of high school students" that is developed by the researcher has been used. According to research findings, students want from their teachers to make classes more funny and entertaining, to deal with subjects more, to help them more, to value them and to come to classes with preparation. Students want from school administrators to make various sections of the schools (sinks, WCs, corridor, class, garden, canteen, sport hall etc.) cleaner. Students want from their friends to behave respectfully towards each other and to their teachers and not to make theft. Students want from their parents to behave them more understandingly and sensitively and not to make so much pressure on them.

Kaynakça

  • Adler, A. (1994). İnsan Tabiatını Tanıma.(Çev. Ayda Yörükan). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Akbaşlı, S. ve Kavak, Y. (2008). “Ortaöğretim Okullarındaki Okul Aile Bir liklerinin Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 1–21.
  • Akar, B. ve Ceylan, M. (2010). Ortaöğretimde Okul- Aile İşbirliği ile İlgili Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi (Karacasu Lisesi Örneği) Çankırı Karatekin Üniversitesi SosyalBilimler Enstitüsü Dergisi 2, 43-64
  • Altun, S. A. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına ilişkin
  • Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin incelenmesi.İlköğretim Online, 8 (2), 567-586.
  • Aral. N, Baran. G, Bulut. Ş ve Çimen, S. (2001).Çocuk Gelişimi 2. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş. Aslanargun, E. (2007). “Okul- Aile İşbirliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tarama Çalışma”, Manas Üniver sitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 119–135. http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd18/sbd-18-09.pdf
  • adresinden 15/04/2012tarihinde alınmıştır.
  • Balcı, Ali (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler (7.
  • Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Balkar, B. (2009). Okul-Aile İşbirliği Sürecine İlişkin Veli ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (36). 105-123.
  • Baymur, F. (1996). Genel Psikoloji (11. Baskı).İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Beekhoven, S. & Dekkers, H. (2005). Early school leaving in the lower vocational track: triangulation of qualitative and quantitative data. Adolescence, 40
  • (157), 197‐213.
  • Büyüköztürk, Şener (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi (4
  • Baskı). Ankara.
  • Çağlar, A. (2001). “21. Yüzyılda Okulun Değişen Rolü ve Yeni Eğilimlere İlişkin İyimser Bazı Öngörüler” 21.Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sedar Eğitim Araştırma Yayıncılık Ltd.Şti. 81-94.
  • Çelik, Y. (2010). Farklı değişkenler açısından ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuldan beklentilerinin karşılanma düzeyinin belirlenme si.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Gazi Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirtaş, Z. ve Kahveci, G. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okullarına Yönelik Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri. E-Journal of New World Sciences Academy Volume: 5, Number: 4
  • Dönmezer, T., Gümüş, A., Tümkaya, S. (2006). “Kötü Muamele ve Etkileri”, 1.
  • Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler Uluslararası Katılımlı Sempozyumu. 28- 31 Mart 2006, İstanbul
  • Gözütok, F.D. (1993). Okullarda Bazı Dayak Uygulamaları.Çağdaş Eğitim, Mart, 186, 7-10.
  • Hernandez, T. J. and Seem, S. R. (2004). A safe school climate: Asystemic approach and the school counselor. Proffesional School Counseling, 7 (4), 256–262
  • Kabasakal, Z. T. (2007). Rehberlik Hizmetleri. B. Aydın, (Ed.), Rehberlik içinde (39-78). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kağıtçıbaşı Ç (2008). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi,
  • Karasar, Niyazi (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Kavramlar, İlkeler, Teknikler (4.Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koyuncu, B ve Erden M. (2010). Zenginleştirilmiş beyin uyumlu öğretim ortamına ilişkin öğrenci görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Edu cational Administration – Theory and Practice], 16, (1): 73-92.
  • Leach, F (2003).Gender Violence in Schools in the Developing World. University of Sussex, UK.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeğinin Türkçeye
  • Uyarlanması.Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3 Summer 2011, p. 1265-1275
  • Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek BeklentileriÜzerine Bir Araştırma. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/2 Spring 2011, p. 933-946.
  • Pehlivan, K. B. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma.İlköğretim- Online, 4 (2), 17-23.
  • Stevick, E. D. and Levinson, B. A. U. (2003). From noncompliance to Co Lumbine: Capturing student perspectives to understand non-compliance and violence in public schools. Urban Review 35 (4): 323–49.
  • Sağ, R. ve Kaya, Y. M. (2011). Lise Öğrencilerinin Okuldan Beklentileri. I. Burdur Sempozyumu. Roberts, W ve Strayer, J. (1996). Empathy, Emotional Ex pressiveness and Prosocial Behaviour, Child Development, 67 (2), 449-470. TDK, (1988). Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük. Ankara.
  • Yavuzer, H. (1999), Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Yeşilyaprak, B. (2003). Öğretmen Öğrenci İlişkileri ve Etkili Öğretmenlik. Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü.Kayseri http:// orgm.meb. gov.tr /Rehberlik/RAM 2006

Ortaöğretim Okullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Yöneticilerden, Öğretmenlerden, Arkadaşlarından ve Velilerden Beklentileri

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 2, 235 - 266, 01.12.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin yöneticilerden, öğretmenlerden, arkadaşlarından ve velilerdenbeklentilerini belir-lemektir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, Elazığ ili merkez ilçede bulunan 32 ortaöğretim oku-lunun, dokuzuncu, onuncu, on birinci ve on ikinci sınıflarında öğrenim gören toplam 6556 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu sınıflardan basit tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenen 1391 öğrenci oluşturmaktadır.Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen “ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin beklentileri” adlı anket kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; öğrenciler, öğretmenlerinden, derslerin daha eğlenceli ve zevkli geçmesini, konuların üzerinde daha fazla durmalarını, öğrencilere daha fazla yardımcı olmalarını, öğrencilere değer vermelerini ve öğretmenlerin derslere hazırlıklı gelmelerini istemektedirler.Öğrenciler, okul yöneticilerinden, okulun çeşitli bölümlerinin (lavaboların, tuvaletlerin, koridor, sınıf, bahçe, kantin, spor salonu vb) daha temiz olmasını beklemektedirler.Öğrenciler, arkadaşlarından,öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygılı davranmalarını ve hırsızlık yapmamalarını istemektedir.Öğrenciler velilerden, kendilerine karşı daha anlayışlı, duyarlı olmalarını ve fazla sıkmamalarını beklemektedirler.

Kaynakça

  • Adler, A. (1994). İnsan Tabiatını Tanıma.(Çev. Ayda Yörükan). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Akbaşlı, S. ve Kavak, Y. (2008). “Ortaöğretim Okullarındaki Okul Aile Bir liklerinin Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 1–21.
  • Akar, B. ve Ceylan, M. (2010). Ortaöğretimde Okul- Aile İşbirliği ile İlgili Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi (Karacasu Lisesi Örneği) Çankırı Karatekin Üniversitesi SosyalBilimler Enstitüsü Dergisi 2, 43-64
  • Altun, S. A. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısızlıklarına ilişkin
  • Veli, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin incelenmesi.İlköğretim Online, 8 (2), 567-586.
  • Aral. N, Baran. G, Bulut. Ş ve Çimen, S. (2001).Çocuk Gelişimi 2. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş. Aslanargun, E. (2007). “Okul- Aile İşbirliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tarama Çalışma”, Manas Üniver sitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 119–135. http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd18/sbd-18-09.pdf
  • adresinden 15/04/2012tarihinde alınmıştır.
  • Balcı, Ali (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler (7.
  • Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Balkar, B. (2009). Okul-Aile İşbirliği Sürecine İlişkin Veli ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (36). 105-123.
  • Baymur, F. (1996). Genel Psikoloji (11. Baskı).İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Beekhoven, S. & Dekkers, H. (2005). Early school leaving in the lower vocational track: triangulation of qualitative and quantitative data. Adolescence, 40
  • (157), 197‐213.
  • Büyüköztürk, Şener (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi (4
  • Baskı). Ankara.
  • Çağlar, A. (2001). “21. Yüzyılda Okulun Değişen Rolü ve Yeni Eğilimlere İlişkin İyimser Bazı Öngörüler” 21.Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sedar Eğitim Araştırma Yayıncılık Ltd.Şti. 81-94.
  • Çelik, Y. (2010). Farklı değişkenler açısından ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuldan beklentilerinin karşılanma düzeyinin belirlenme si.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Gazi Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirtaş, Z. ve Kahveci, G. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okullarına Yönelik Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri. E-Journal of New World Sciences Academy Volume: 5, Number: 4
  • Dönmezer, T., Gümüş, A., Tümkaya, S. (2006). “Kötü Muamele ve Etkileri”, 1.
  • Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler Uluslararası Katılımlı Sempozyumu. 28- 31 Mart 2006, İstanbul
  • Gözütok, F.D. (1993). Okullarda Bazı Dayak Uygulamaları.Çağdaş Eğitim, Mart, 186, 7-10.
  • Hernandez, T. J. and Seem, S. R. (2004). A safe school climate: Asystemic approach and the school counselor. Proffesional School Counseling, 7 (4), 256–262
  • Kabasakal, Z. T. (2007). Rehberlik Hizmetleri. B. Aydın, (Ed.), Rehberlik içinde (39-78). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kağıtçıbaşı Ç (2008). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi,
  • Karasar, Niyazi (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Kavramlar, İlkeler, Teknikler (4.Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koyuncu, B ve Erden M. (2010). Zenginleştirilmiş beyin uyumlu öğretim ortamına ilişkin öğrenci görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Edu cational Administration – Theory and Practice], 16, (1): 73-92.
  • Leach, F (2003).Gender Violence in Schools in the Developing World. University of Sussex, UK.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeğinin Türkçeye
  • Uyarlanması.Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3 Summer 2011, p. 1265-1275
  • Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek BeklentileriÜzerine Bir Araştırma. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/2 Spring 2011, p. 933-946.
  • Pehlivan, K. B. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma.İlköğretim- Online, 4 (2), 17-23.
  • Stevick, E. D. and Levinson, B. A. U. (2003). From noncompliance to Co Lumbine: Capturing student perspectives to understand non-compliance and violence in public schools. Urban Review 35 (4): 323–49.
  • Sağ, R. ve Kaya, Y. M. (2011). Lise Öğrencilerinin Okuldan Beklentileri. I. Burdur Sempozyumu. Roberts, W ve Strayer, J. (1996). Empathy, Emotional Ex pressiveness and Prosocial Behaviour, Child Development, 67 (2), 449-470. TDK, (1988). Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük. Ankara.
  • Yavuzer, H. (1999), Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Yeşilyaprak, B. (2003). Öğretmen Öğrenci İlişkileri ve Etkili Öğretmenlik. Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü.Kayseri http:// orgm.meb. gov.tr /Rehberlik/RAM 2006
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Necmi Gökyer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökyer, N. (2012). Secondary Schools Education Students Who Administrators, Teachers, Friends, And Parents Expectations. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 235-266.