BibTex RIS Kaynak Göster

The Opinions of Sixth Grade Students on Causes of Problems They Experience in Italic

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 2, 313 - 336, 01.12.2012

Öz

Although italic handwriting improves the intellectual and linguistic skills of students, such as thinking, understanding, colocation, assessment and correlation, a tendency not to use italic handwriting is seen among some students. The purpose of this research is to determine the reasons for not using italic handwriting among sixth grade students. For this purpose, three hundred and sixty six students from three secondary schools in Adiyaman, chosen by Stratified Sampling Method, has been examined whether they use italic handwriting, along with the gender variable, in the 2012-2013 academic year. It has been seen that 39,9 % of the students partici- pated in the survey do not use italic handwriting. It has also been determined that the 49,3 % of this rate is female and 50,7 % is male. The research data has been ob- tained by asking the open-end question “If you do not use the italic hand writing, would you write the reasons for this?” to the one hundred and forty six students who do not use italic handwriting. The data has been examined by the Content Analysis technique. It has been determined that the sixth grade students do not use italic handwriting due to the reasons such as taking negatory attitude aganist italic hand- writing, widespread use of plain text, difficulty in using italic handwriting, the italic handwriting type being not readable and teachers’ effects. Making the secondary school teachers conscious regarding the italic handwriting, updating class teachers on difficulties that the students experience and trying to generalize the italic hand- writing not only in schools but also outside of schools may assure the students to use italic handwriting.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2008). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe ve Sınıf Öğret- menlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Tü- rkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, (3), 1-15.
  • Arslan, D. ve Ilgın H. (2010). Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 69-92.
  • Artut, K. ve Demir H. (2004). Güzel Yazı Teknikleri Öğretimi. Anı Yayıncılık: An- kara.
  • Başaran, M. ve Karatay H. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Millî Eğitim, 168.http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3karata y.html. (Erişim Ta- rihi: 18.11.2012).
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar. Basılmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Coşkun, H. (2011). İlköğretim okullarındaki bitişik eğik yazı uygulamalarının değer- lendirilmesi. Basılmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Duran, E. (2009). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısın- dan incelenmesi. Basılmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Duran, E. (2011). Bitişik Eğik Yazı Harflerinin Yazım Şekillerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 55- 69.
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazma Gelişimlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Güneş, F. (2006). Niçin Bitişik Eğik Yazı. MEB Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, (71), 17-19.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Kadıoğlu, H. (2012a). Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğrenci Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi, (31), 1-10.
  • Kadıoğlu, H. (2012b). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazma becerisi, hızı ve tutumlarının incelenmesi. Basılmamış doktora tezi, Marma- ra Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıçkan, H. (2004). Doğru ve Güzel Yazı Yazmak Okullarda Yazı. İnkılap Yayın- ları: İstanbul.
  • MEB (2005). Türkçe Öğretim Programı (1-5. Sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi: Ankara.
  • MEB, (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. MEB Yayınları: Ankara.
  • Memiş, A. D. ve Harmankaya T. (2012). İlköğretim Okulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik El Yazısı Hataları ile Görsel Algı Düzeylerinin İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 136-150.
  • Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Öncü Kitap: Ankara.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 168-179.
  • Temizyürek, F. ve Balcı, A. (2006). Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Öğretim Programları. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Tosunoğlu, M. (2010). Farklı Yazı Stillerinin Okuduğunu Anlama Sürecine Etkisi.
  • TÜBAR, (XXVII), 679-690.
  • Uçgun, D. (2001). “İlköğretim Programlarında Yazma Eğitimi”. (Ed.: Murat Özbay), Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları: Ankara.

6. Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaşadıkları Sorunların Nedenleri Üzerine Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 2, 313 - 336, 01.12.2012

Öz

Bitişik eğik yazı yazma; öğrencilerin düşünme, anlama, sıralama, değerlendirme, ilişki kurma gibi zihinsel ve dilsel becerilerini geliştirmesine rağmen bazı öğrencilerde bitişik eğik yazı kullanmama eğilimi görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı yazmama nedenlerini belirlemektir. Bu amaçla, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ilinde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen üç ortaokulda öğrenim gören 366 öğrencinin bitişik eğik yazı yazıp yazmamaları cinsiyet değişkeniyle birlikte irdelenmiştir. Araştırma-ya katılan 6. sınıf öğrencilerinin % 39,9’unun bitişik eğik yazı yazmadıkları görül-müş ve bu oranın % 49,3’ünü kız, % 50,7’sini ise erkek öğrencilerin oluşturduğu tespit edilmiştir. Bitişik eğik yazı kullanmayan 146 öğrenciye “Bitişik eğik yazı kullanmıyorsanız nedenlerini yazabilir misiniz?” açık uçlu sorusu yöneltilerek araştırmanın verileri elde edilmiştir. Bu veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırmaya katılan ve bitişik eğik yazı yazmayan 6. sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıya karşı olumsuz bir tutum takınmalarından, düz yazının yaygın kullanılmasından, bitişik eğik yazının uygulama güçlüklerinin olmasından, bitişik eğik yazının okunaklı olmamasından ve öğretmenlerin etkisinden kaynaklanan nedenlerle bitişik eğik yazı yazmadıkları tespit edilmiştir. Bitişik eğik yazıyla ilgili özellikle ortaokul öğretmenlerinin bilinçlendirilmesi, sınıf öğretmenlerinin ise öğrencilerin uygulama güçlüğü olan noktalarda bilgilendirilmesi ve bitişik eğik yazının sadece okullarda değil, okul dışında da yaygınlaştırılmaya çalışılması bitişik eğik yazı yazmayan öğrencilerin bitişik eğik yazı yazmasını sağlayabilir.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2008). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe ve Sınıf Öğret- menlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Tü- rkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, (3), 1-15.
  • Arslan, D. ve Ilgın H. (2010). Öğretmen ve Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı ile İlgili Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 69-92.
  • Artut, K. ve Demir H. (2004). Güzel Yazı Teknikleri Öğretimi. Anı Yayıncılık: An- kara.
  • Başaran, M. ve Karatay H. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Millî Eğitim, 168.http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3karata y.html. (Erişim Ta- rihi: 18.11.2012).
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar. Basılmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Coşkun, H. (2011). İlköğretim okullarındaki bitişik eğik yazı uygulamalarının değer- lendirilmesi. Basılmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Duran, E. (2009). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısın- dan incelenmesi. Basılmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Duran, E. (2011). Bitişik Eğik Yazı Harflerinin Yazım Şekillerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 55- 69.
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazma Gelişimlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Güneş, F. (2006). Niçin Bitişik Eğik Yazı. MEB Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, (71), 17-19.
  • Güneş, F. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Kadıoğlu, H. (2012a). Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğrenci Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi, (31), 1-10.
  • Kadıoğlu, H. (2012b). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazma becerisi, hızı ve tutumlarının incelenmesi. Basılmamış doktora tezi, Marma- ra Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıçkan, H. (2004). Doğru ve Güzel Yazı Yazmak Okullarda Yazı. İnkılap Yayın- ları: İstanbul.
  • MEB (2005). Türkçe Öğretim Programı (1-5. Sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi: Ankara.
  • MEB, (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. MEB Yayınları: Ankara.
  • Memiş, A. D. ve Harmankaya T. (2012). İlköğretim Okulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik El Yazısı Hataları ile Görsel Algı Düzeylerinin İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 136-150.
  • Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Öncü Kitap: Ankara.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 168-179.
  • Temizyürek, F. ve Balcı, A. (2006). Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Öğretim Programları. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Tosunoğlu, M. (2010). Farklı Yazı Stillerinin Okuduğunu Anlama Sürecine Etkisi.
  • TÜBAR, (XXVII), 679-690.
  • Uçgun, D. (2001). “İlköğretim Programlarında Yazma Eğitimi”. (Ed.: Murat Özbay), Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları: Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Ahmet Akkaya Bu kişi benim

Ömer Tuğrul Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akkaya, A., & Kara, Ö. T. (2012). 6. Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaşadıkları Sorunların Nedenleri Üzerine Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 313-336.