This study examines how the different uses of sampling weights in the analysis of TIMSS 2019 data affect the ratio of variance in student achievement explained by schools and the estimation of standard errors. The research sample comprises 227,345 8th grade students from 7,636 schools in 39 countries. Mathematics achievement and science achievement are considered separately as dependent variables in all 39 countries. All plausible values are included in the analysis. Four weighting scenarios are examined: no weighting, weighting at only level 1, weighting at only level 2, and weighting at both levels. In total, 312 models are established and examined. According to the research results, the coefficients, standard errors, reliabilities, and χ^2 estimations change depending on how the weighting variable is handled in the models, and as a result, the ratio of variance in the dependent variable arising from the differences between schools also changes. The ratio attributable to between-school differences can reach up to 20% in some countries. Therefore, researchers modeling hierarchical data using HLM are suggested to plan how they handle the weighting variable prior to conducting the study.
large scale assessment hierarchical linear modelling weighting TIMSS 2019
Bu çalışmada TIMSS 2019 verilerinin analizinde örneklem ağırlıklarının farklı şekilde kullanımlarının öğrenci başarısındaki varyansın okullar tarafından açıklanan kısmında ve standart hataların kestiriminde nasıl bir etkiye sahip olduğu incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini TIMSS 2019 uygulamasına katılan 39 ülkeden toplam 7636 okuldaki 227345 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Matematik başarısı ve fen başarısı tüm ülkelerde bağımlı değişkenler olarak ayrı ayrı ele alınmıştır. Tüm olası değerler analize dahil edilmiştir. Ağırlıklandırmanın olmadığı, yalnızca 1. düzeyde ağırlıklandırmanın olduğu, yalnızca 2. düzeyde ağırlıklandırmanın olduğu ve her iki düzeyde de ağırlıklandırmanın olduğu dört farklı durum incelenmiştir. Toplamda 312 model kurulmuş ve çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre katsayıların, standart hataların, güvenirlik değerlerinin ve χ^2 istatistiklerinin, ağırlıklandırma değişkeninin kullanılma biçimine göre değiştiği gözlenmiştir. Bunun bir sonucu olarak da, çıktı değişkenindeki varyansın açıklanmasında okullar tarafından açıklanan kısım değişkenlik göstermektedir. Bu kısımdaki değişkenlik bazı ülkelerde %20’lere kadar çıkabilmektedir. Bu nedenle, geniş ölçekli testlerin verilerini HLM ile modelleyecek araştırmacıların ağırlıklandırma değişkenini ne şekilde ele alacaklarını araştırma öncesinde planlamaları önerilmektedir.
geniş ölçekli test hiyerarşik doğrusal modelleme ağırlıklandırma TIMSS 2019
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer) |
Bölüm | Erken Görünüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 3 |