Bu araştırmada 6. sınıf öğrencilerinin dik temel ve bitişik eğik yazılarının yazım yanlışları ve noktalama işaretleri bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda beş araştırma sorusu oluşturulmuş ve araştırma sorularından hareketle karma yöntem temelinde keşfedici sıralı desene göre çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini tipik durum örnekleme yöntemiyle seçilen 2014-2015 eğitim öğretim yılında Erzurum il merkezindeki Yakutiye ilçesinde Faik Güngör Ortaokulu 6. sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci oluşturmuştur. Görüşme ve doküman incelenmesi veri toplama araçlarıyla elde edilen veriler betimsel analiz ve istatistiki analiz ile çözümlenmiştir. Sonuçlar incelendiğinde nitel ve nicel bulgulara ait sonuçların paralel olduğu, noktalama işaretlerini kullanma ve imla kurallarını uygulama bakımından bitişik eğik yazı ve düz dik temel yazı arasında kesin bir çizgi çizmenin ve bir yargıya varmanın doğru olmayacağı söylenebilir. Noktalama işaretleri ve imla kurallarıyla ilgili bitişik eğik yazıda daha az hata yapıldığı, düz dik temel yazıda daha fazla sözcük kullanıldığı, her iki yazı türünde de yapılan hataların birbirine benzediği, bitişik eğik yazıda sözcüklerin, dik düz yazıda ise harflerin yanlış yazıldığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle bitişik eğik yazı ve düz dik temel yazı biçimlerini tanımlayıcı çalışmaların yapılmasının araştırmacılara yazı biçimlerini karşılaştırma bakımından kolaylık sağlayacağı, her iki yazı türüne ilişkin öğrenci tutumlarının belirlenmesinin de karşılaştırma yapmaya dayanak oluşturacağı, boylamsal çalışmalarla daha tutarlı verilerin elde edilmesi gerektiği söylenebilir.
In this study, it is aimed to compare the 6th grade students in terms of misspellings and punctuations in manuscript handwriting and cursive italic handwriting. For this purpose, five research questions were created and the study was carried out according to exploratory sequential pattern on the basis of mixed method based on these research questions. The population of study consists of a total of 28 students in the 6th grade at Faik Güngör Middle School in Yakutiye district of Erzurum Province in the 2014-2015 academic year. The data obtained through interviews and published documents were analyzed by descriptive analysis and statistical analysis methods. Considering the results obtained, it can be said that quantitative and qualitative findings are consistent with each other and it is likely to be true to reach a judgment in terms of misspellings and punctuations in manuscript handwriting and cursive italic handwriting. It is determined that students make fewer mistakes in cursive italic handwriting regarding punctuation and spelling rules, use more words in manuscript handwriting, mistakes made in both handwriting methods are similar to each other, words are written incorrectly in cursive italic handwriting and letters are written incorrectly in manuscript handwriting. In accordance with the results of our study, it can be said that conducting descriptive studies for manuscript handwriting and cursive italic handwriting types help researchers to compare these handwriting types, determining attitudes of students regarding these two types of handwriting will create a basis for a comparison and more consistent data should be obtained by conducting longitudinal studies.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |