19. yüzyıl ütopyacılarının hayatı dönüştürme gayesiyle başlattıkları sosyalist hareketler, hem 1848 Devrimi’nin öncülüğünü yapan hem de modernizm altında yeni bir döneme geçişi sağlayan en önemli dinamiklerdir. Sosyalist düşünceler özellikle, Birinci Dünya Savaşı sonrası Rusya’sında Marksist teoriyle yoğurulacak ve Avangard Rus sanatçıların Avrupa’daki Dada ve Sürrealizm üzerindeki etkisi gözle görülür bir hal alacaktır. Bu şekilde, tarihsel avangardların hayat ve sanatı bütünleştirme çabaları, savaş sonrası dönemde daha örgütlü bir şekilde Sitüasyonist Enternasyonal tarafından sürdürülecek ve 1968 Mayıs Devrimi’yle nihai sonuna kavuşacaktır.
Bu çalışmada, avangard sanat üzerine yapılan çalışmalardaki kuramsal incelemeler değerlendirilerek gerçek bir avangard tanımı yapılmaya çalışılmış ve tarihte önemli kavşaklar yaratan avangard ve neoavangard düşüncelerin kavramsal çerçevesi tartışılmıştır. Sitüasyonist Enternasyonal’in barikatlar şehri Paris’teki eylem ve faaliyetlerinin, sanat terminolojisine kazandırdıkları kavram ve terimlerin postmodern eleştirilere nasıl kaynaklık ettiği açıklanmıştır.
Avangard Sitüasyonist Enternasyonal Neoavangard Psikocoğrafya.
Avangard Sitüasyonist Enternasyonal Neoavangard Psikocoğrafya.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Kültür Politikası |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 2 |