Bu çalışmanın
amacı, lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeylerinin
bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaç doğrultusunda veri toplama aracı
olarak, öğrencilerin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeylerini
belirlemek için araştırmacılar tarafından matematik dersine uyarlanan Beck
Umutsuzluk Ölçeği ve öğrenciler hakkında gerekli bilgileri toplamak için
araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışma
2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın
örneklemini, Bitlis ili Tatvan ilçesindeki bir Anadolu lisesinde okuyan
öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilen toplam 287 öğrenci
oluşturmaktadır. Toplanan verilerin analizi için bağımsız örneklem t-testi ve varyans
analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin umutsuzluk
düzeylerinin hafif düzeyde olduğu, cinsiyet, sınıf seviyesi ve okul dışı
matematik eğitimi alma durumuna göre öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri arasında
anlamlı farklılıklar olmadığı, ancak matematik başarısına göre istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca elde edilen
sonuçlara dayalı olarak bazı öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.