Öğretim programlarının işe yararlılığı için öğretmen sınıf
içi uygulamaları önemlidir. Bu uygulamaların mevcut öğretim programları
felsefesi ve tasarım şekline uygun olması istenen bir durumdur. Bu çalışmanın
amacı 4 farklı ülkede görev yapan öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını
inceleyerek öğretmenlerin PT ve felsefi tercihleri ile uygunluğunu tartışmaktır. Çalışma grubu
Avrupa Birliği projesi kapsamında bir araya gelen 81 öğretmendir. Karma
araştırma metodu ile yürütülen projenin öğretmenleri İtalya, Bulgaristan,
Romanya ve Türkiye devlet okullarında görev yapmaktadır. Sonuç olarak
öğretmenlerin program tasarımı ve felsefi tercih algıları ile sınıf içi
uygulamaları arasında önemli farklılıklar bulunmaktadır. PT ve felsefi tercih
algıları ülke öğretim programlarına yakın iken sınıf içi uygulamalar bu
yakınlığı yansıtmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.