Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ASSESSMENT OF ELECTIVE INTELLIGENCE GAMES COURSE CURRICULUM BY TEACHERS (A Case Study)

Yıl 2020, , 1444 - 1460, 01.07.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.653817

Öz

Kaynakça

  • Alessi, S. M.,&Trollip, S. R. (2001). Multimedia forlearning (3 ed.). Boston, MA: Allynand Bacon.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Bottino, R.M.,&Ott, M. (2006). Mindgames, reasoningskills, andtheprimaryschoolcurriculum: hintsfrom a fieldexperiment. Learning Media &Technology, 31(4), 359-375. doi: 10.1080/17439880601022981
  • Connolly, T. M.,Boyle, E. A., MacArthur, E., Hainey, T., &Boyle, J. M. (2012). A systematicliteraturereview of empiricalevidence on computergamesandseriousgames. Computers&Education, 59(2), 661-686. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2012.03.004
  • Demirel, T., (2015). Zekâ oyunlarınınTürkçe ve matematik derslerinde kullanılmasının ortaokul öğrencileri üzerindeki bilişsel ve duyuşsal etkilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Dempsey J. V.,Hasey L. L., Lucassen B. A., &Casey M. S., (2002), Forty Simple Computer Games andWhatTheyCouldMeantoEducators, Simulationand Gaming, 33(1), 157-168. doi:10.1177/1046878102332003
  • Devecioğlu, Y.,& Karadağ, Z. (2016). Amaç, Beklenti ve Öneriler BağlamındaZeka Oyunları Dersinin Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
  • Gander, M. J. &Gardiner, H. W. (2004). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Çeviren: A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur. İstanbul: İmge Kitabevi.
  • MEB (2013). Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Zekâ Oyunları Dersi (5., 6., 7., 8. Sınıflar)
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitativedataanalysis. (2nd ed.). Thousand .
  • Ulusoy, Ç. A., Saygı, E., & Umay, A. (2017). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Zeka Oyunları Dersi İle İlgili Görüşleri Views Of ElementaryMathematicsTeachersAboutMental Games Course.
  • Punch, F. K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev.: Bayrak, D., Arslan, H. B., Akyüz, Z.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Schaefer, C. E.,&Reid, S. E. (Eds.). (1986). Game play, therapeuticuse of childhoodgames. New York: Wiley&Sons
  • Sınger, D. G. &Sınger, J. L. (1998). Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi. İstanbul: Gentaş Yayınları, 1. Basım.
  • Tamer, K. (1990). Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi. Editör: Bekir Özer. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları ( No: 200).
  • Tuncor, F. R. (2000). Eğitici çocuk oyunları. Esin Yayınevi.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi (Doctoraldissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Türkoğlu, B. & Uslu, M. (2016). Oyun temelli bilişsel gelişim programının 60-72 aylık çocukların bilişsel gelişimine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6), 50-68. Erişim adresi: http://www.inesjournal.com/Makaleler/1601722962_5-id-202.pdf
  • Yee, N. (2002, Mart). Facets: 5 MotivationFactorsforWhy People Play MMORPG’s. <http://www.nickyee.com/facets/home.html> (2019, Haziran 10 da alınmıştır)
  • Yıldırım, A. &Şimşek, H. (2005). SosyalBilimlerdeNitelAraştırmaYöntemleri, Ankara: SeçkinYayıncılık.

SEÇMELİ ZEKÂ OYUNLARI DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Bir Durum Çalışması)

Yıl 2020, , 1444 - 1460, 01.07.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.653817

Öz

Kavramlar ve algıları kullanarak soyut ya da somut nesneler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme, soyut düşünme, akıl yürütme ve bu zihinsel işlemleri bir amaca yönelik olarak kullanabilme yetenekleri zekâ olarak adlandırılmaktadır.Zekâ oyunları dersinde öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi, problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi, sistematik bir düşünce yapısı geliştirmesi, zekâ oyunları kapsamında bireysel, takım halinde ve rekabet ortamında çalışma becerileri geliştirmesi ve problem çözmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.Bu araştırma ile 2012 yılında formal okul hayatımıza giren ve de eğitim fakültelerinde lisans eğitimi bulunmayan seçmeli zeka Oyunları dersi öğretim program hakkında öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, seçmeli zeka oyunları dersi öğretim programı hakkında görüşlerini belirlemeye yönelik nitel araştırma türünde bir durum çalışmasıdır. Bu araştırma Kırşehir ve Niğde illeri okullarında 8 öğretmen ile yürütülmüştür.Öğretmenlerimiz zeka oyunları dersi öğretim programının sınıf seviyelerine uygun olamadığını, aldıkları zekâ oyunları eğitiminin zeka oyunları dersi öğretim programının kısmen uygun olduğunu, zekâ oyunları dersi öğretim programında yer alan kazanımların uygunluğu hakkında ikiye bölünmüştür. Zekâ oyunları dersi öğretim programının öğrenci ihtiyaçlarını karşılama konusunda fikri olarak ikiye bölünmüşlerdir. Öğretmenlerimiz zekâ oyunları dersi öğretimi programı hakkında okul öncesi eğitime ve ilkokul programına zeka oyunları dersi ve programının eklenmesi gerektiğini düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Alessi, S. M.,&Trollip, S. R. (2001). Multimedia forlearning (3 ed.). Boston, MA: Allynand Bacon.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Bottino, R.M.,&Ott, M. (2006). Mindgames, reasoningskills, andtheprimaryschoolcurriculum: hintsfrom a fieldexperiment. Learning Media &Technology, 31(4), 359-375. doi: 10.1080/17439880601022981
  • Connolly, T. M.,Boyle, E. A., MacArthur, E., Hainey, T., &Boyle, J. M. (2012). A systematicliteraturereview of empiricalevidence on computergamesandseriousgames. Computers&Education, 59(2), 661-686. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2012.03.004
  • Demirel, T., (2015). Zekâ oyunlarınınTürkçe ve matematik derslerinde kullanılmasının ortaokul öğrencileri üzerindeki bilişsel ve duyuşsal etkilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Dempsey J. V.,Hasey L. L., Lucassen B. A., &Casey M. S., (2002), Forty Simple Computer Games andWhatTheyCouldMeantoEducators, Simulationand Gaming, 33(1), 157-168. doi:10.1177/1046878102332003
  • Devecioğlu, Y.,& Karadağ, Z. (2016). Amaç, Beklenti ve Öneriler BağlamındaZeka Oyunları Dersinin Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
  • Gander, M. J. &Gardiner, H. W. (2004). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Çeviren: A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur. İstanbul: İmge Kitabevi.
  • MEB (2013). Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Zekâ Oyunları Dersi (5., 6., 7., 8. Sınıflar)
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitativedataanalysis. (2nd ed.). Thousand .
  • Ulusoy, Ç. A., Saygı, E., & Umay, A. (2017). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Zeka Oyunları Dersi İle İlgili Görüşleri Views Of ElementaryMathematicsTeachersAboutMental Games Course.
  • Punch, F. K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev.: Bayrak, D., Arslan, H. B., Akyüz, Z.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Schaefer, C. E.,&Reid, S. E. (Eds.). (1986). Game play, therapeuticuse of childhoodgames. New York: Wiley&Sons
  • Sınger, D. G. &Sınger, J. L. (1998). Çocuklarda Yaratıcılığın Gelişimi. İstanbul: Gentaş Yayınları, 1. Basım.
  • Tamer, K. (1990). Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi. Editör: Bekir Özer. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları ( No: 200).
  • Tuncor, F. R. (2000). Eğitici çocuk oyunları. Esin Yayınevi.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi (Doctoraldissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Türkoğlu, B. & Uslu, M. (2016). Oyun temelli bilişsel gelişim programının 60-72 aylık çocukların bilişsel gelişimine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6), 50-68. Erişim adresi: http://www.inesjournal.com/Makaleler/1601722962_5-id-202.pdf
  • Yee, N. (2002, Mart). Facets: 5 MotivationFactorsforWhy People Play MMORPG’s. <http://www.nickyee.com/facets/home.html> (2019, Haziran 10 da alınmıştır)
  • Yıldırım, A. &Şimşek, H. (2005). SosyalBilimlerdeNitelAraştırmaYöntemleri, Ankara: SeçkinYayıncılık.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Musa Sargın 0000-0002-6760-4453

Mehmet Taşdemir 0000-0002-5896-0587

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 2 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Sargın, M., & Taşdemir, M. (2020). SEÇMELİ ZEKÂ OYUNLARI DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Bir Durum Çalışması). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(75), 1444-1460. https://doi.org/10.17755/esosder.653817

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.