Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerine yönelik tasarlanan girişimcilik öğretim programının öğrencilerin genel öz yeterlilik inançları üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada, yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 34 deney grubu, 33 kontrol grubu öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde, öncelikle ihtiyaç analizi çalışmalarına dayalı olarak girişimcilik öğretim programı tasarlanmış, ardından programın pilot uygulaması ve 11 haftalık asıl uygulaması gerçekleştirilmiştir. Veriler, uygulama öncesi ve sonrasında “Çocuklar için Öz yeterlilik Ölçeği” aracılığıyla toplanmış, normallik testlerinden kolmogorov-smirnov ve sahapiro-wilk testi, hipotez testlerinden ilişkili ölçümler t-testi, ilişkisiz gruplar t-testi ve etki büyüklüğü testlerinden Cohen d testi uygulanarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre deney grubundaki öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrasında öz yeterlilik ölçeğinden aldıkları toplam puanların anlamlı bir farklılık gösterdiği, kontrol grubundaki öğrencilerin ise anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Buna göre; girişimcilik öğretim programının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin genel öz yeterlilik inançlarını anlamlı biçimde geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
girişimcilik girişimcilik öğretim programı öz yeterlilik inancı ilkokul öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.