Bu araştırmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde ilgili bölümlerde eğitim öğretim gören öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin motivasyonlarını belirlemektir. Nitel yaklaşımla yapılan bu çalışmada durum deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme tipik durum örneklemesi yöntemiyle öğrencilerin bütün sınıf düzeylerinden eşit düzeyde katılımcılar belirlenmiştir. Araştırmada yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılarak verilerin anlamlı ve anlaşılır bir şekilde belirlenen tema başlıkları altında yer alması sağlanmıştır. Araştırmanın İnandırıcılık (iç geçerlik), Aktarılabilirliğini (dış geçerliğini), Tutarlılık (iç güvenirliğini), Teyit Edilebilirlik (dış güvenirliğini)artırmak amacıyla verilerin analizi birden fazla uzman görüşü alınarak gerekli çalışmalarla gerçekleştirilmiştir. Üniversite öğrencilerinin motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla düzenlenen 10’lu dereceli puanlama anahtarına göre 184 öğrencinin 134’ü 5 ve üzerinde motivasyon düzeyinde olduklarını belirtmişlerdir. Kodlama yapan öğrencilerin çoğunluğunun motivasyonlarının orta değer ve üzerinde olduğu söylenebilir. Hedef dile ilişkin tutum ve davranışlar bu araştırma sonuçları ile karşılaştırıldığında öğrencilerin ilgi ve istekli oluşlarının motivasyonu olumlu etkilediği bulgusuyla benzerlik gösterdiği görülmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 57 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.