Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı
düşünme becerilerini belirlenmek ve cinsiyet, sınıf düzeyi ve matematik
başarısı değişkenleri bağlamında incelemek amacı ile yapılmıştır. Çalışma,
ilişkisel tarama ve nedensel
karşılaştırma modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Adana ili merkez ilçelerine bağlı orantısız
küme örnekleme yöntemine göre belirlenmiş toplam 266 ortaokul öğrencisi
oluşturmuştur. Araştırmada veri
toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve problem çözmeye yönelik
yansıtıcı düşünme ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda ortaokul öğrencilerinin
problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünebilme konusunda olumlu görüşlere
sahip oldukları ve cinsiyet ile sınıf
düzeyleri değişkenleri açısından öğrencilerin birbirine yakın görüşlere sahip
oldukları görülmektedir. Son olarak da matematik ders başarısı ile problem
çözmeye yönelik yansıtıcı düşünebilme becerileri arasında anlamlı bir ilişki
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda ortaokul öğrencilerinin
matematik başarılarını artırıcı yönde deneysel çalışmalar yapılması literatüre
katkı sağlayabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 75 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.