Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının, anaokullarındaki öğrenme merkezlerinde ve evde oyun kurma davranışlarını incelemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, araştırma deseni olarak olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş’ta devlet okulundaki bir anasınıfında öğrenim görmekte olan 11 çocuk ve 8 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örneklem türlerinden kolay ulaşılabilir örneklem türü tercih edilmiştir. Çalışmanın okul ortamındaki verileri, çocukların öğrenme merkezlerinde oyun kurma davranışlarının gözlemlenmesi yoluyla elde edilmiştir. Çocukların evde oyun kurma davranışlarına ilişkin bulgular ise ebeveynleriyle yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Çalışmada çocukların öğrenme merkezlerinde bireysel ve ikili grup olarak oyun oynadıkları, oyunların üç ile on dört dakika arası sürdüğü, daha çok sanat konulu ve sanat merkezli materyalleri kullandıkları, akran uyumu gösterdikleri ve birbirleriyle olumlu iletişim kurdukları görülmüştür. Evde ise top oyunu oynamanın yanı sıra dramatik oyun konulu oyun tercih ettikleri ebeveynler tarafından belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 75 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.