ABSTRACT
In this article, the relationship between 'trust' and 'civic engagement' which are supposed to be the main indicators of social capital and religious order have been evaluated. While trust has been elaborated in terms of "social trust", "trust among religious orders" and "trust to non-İslamic groups", civic engagement has been analyzed with regards to the dimensions of formal and informal interactions and voluntary donations. For this aim, the findings of a field survey carried out in Kahramanmaraş by 400 people have been used. At the first level of analysis, religious order and at the second level the extent of religiosity of those orders has been taken as independent variable and the relationship with indicators of social capital has been explored.
Keywords: Social Capital, Religous Order, Religiosity, Civic Engagement, Trust
ÖZ
Bu makalede, sosyal sermayenin temel bileşenleri olarak kabul edilen 'güven' ve 'sivil bağlılık' göstergelerinin mezhep ile ilişkisi değerlendirilmektedir. Güven genel olarak insanlara güven, mezhepler arası güven ve gayrı Müslimlere güven şeklinde ele alınırken, sivil bağlılık hem enformel ve formel etkileşim hem de gönüllü yardımlar boyutuyla incelenmektedir. Bu amaçla Kahramanmaraş ilinde 400 kişi ile yapılan saha araştırmasının verilerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın ilk düzeyinde mezhep ikinci düzeyinde ise mezheplerin dindarlığı bağımsız değişken olarak kullanılmış ve sosyal sermaye göstergeleri ile ilişkisi araştırılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Sermaye, Mezhepler, Dindarlık, Sivil Bağlılık, Güven
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 36 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.