The objective of the study is to determine the effects of preconscious messages on university students¬' reading habits and to encourage the reading realization of applications.
The main question of the research is the use of preconscious messages correctly on reading habit of individuals pose to create a positive attitude or not. The mixed research method and triangulation model were used. The students of Abant İzzet Baysal University, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Department of Business are the main mass. Sampling technique suitable for the purpose was used.
Key words: Preconscious, attitudes, habit of reading, mixed research
Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının geliştirilmesinde, bilinç öncesi mesajların etkisinin belirlenmesi ve okumaya özendirilmelerinde olası uygulamaların hayata geçirilmesidir.
Çalışmayı başlatan temel araştırma sorusu; bilinç öncesi mesajların doğru şekilde kullanılması ile bireylerin okuma alışkanlıkları üzerinde olumlu tutum oluşturup oluşturmayacağıdır. Araştırmada karma araştırma yöntemi ve çeşitleme modelinden yararlanılmıştır. Çalışmanın ana kütlesini, Abant İzzet Baysal Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü öğrencileri oluşturmuş ve amaca uygun örneklem tekniği kullanılmıştır.
Anahtar kelimeler: Bilinç öncesi, tutumlar, okuma alışkanlığı, karma araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 47 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.