Üniversitelerde faaliyette bulunan akademisyenlerin akademik faaliyetlerine ilişkin başarı çabalarına etki edebilecek faktörlerin belirlenmesi önemli olabilir. Bu araştırmada akademisyenlerin kuruma sadakati ile çalışma arkadaşlarını kıskanma ve imrenme davranışlarının etkilerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Literatürde genel olarak başarı ve çaba kavramlarının ayrı ayrı değerlendirildiği görülmektedir. Ayrıca ilgili çalışmaların genelinde imrenmenin olumsuz yönlerine vurgu yapılmıştır. Araştırmada literatürden farklı olarak akademisyenin akademik başarı çabası bir bütün olarak incelenmiştir. Ayrıca akademisyenin imrenme davranışının (kültürel açıdan) olumlu yönlerine vurgu yapılarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarında, akademisyenin kurumuna olan sadakati akademik başarı çabasının artmasına yol açmıştır. Akademisyenin kurumuna olan sadakati çalışma arkadaşını kıskanma davranışının azalmasına yol açmıştır. Akademisyenin çalışma arkadaşını kıskanma davranışı akademik başarı çabasının azalmasına yol açmıştır. Akademisyenin çalışma arkadaşına imrenme davranışı akademik başarı çabasının artmasına yol açmıştır. Son olarak akademisyenin kurumuna olan sadakati ile akademik başarı çabası ilişkisinde çalışma arkadaşını kıskanması ara değişken olarak rol oynamıştır.
It may be important to determine the factors that may affect the academic activities of academicians working at universities. It was aimed to measure the effects of academicians’ organizational loyalty, jealousy and envy behaviours in this study. In the literature, it is seen that the concepts of success and effort are generally evaluated separately. In addition, the negative aspects of envy were emphasized throughout the relevant studies. Unlike the literature, the academic success effort of the academicians was examined as a whole in the research. In addition, the research was carried out by emphasizing the positive aspects of the envy behaviour of the academicians (culturally). In the results of the research, the loyalty of the academicians to his institution has led to an increase in the effort for academic success. The loyalty of academics to their institution has led to a decrease in envious behaviours of their colleagues. The envy behaviour of academics for their colleagues has led to an increase in academic success efforts. Finally, jealousy of their colleagues played a role as an intervening variable in the relationship between the academicians’ loyalty to their institutions and their effort for academic success.
Academic Success Effort Loyalty to Institution Jealousy Envy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 82 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.