Bu çalışma, geçerli ve güvenilir bir öğretmen geri bildirim okuryazarlığı ölçeği geliştirerek mevcut literatürdeki bir boşluğu gidermeyi amaçlamaktadır. Ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik analizleri, Türkiye'deki eğitim fakültelerinden 508 öğretim elemanından oluşan bir örneklem kullanılarak iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre 23 madde ve 3 boyuttan oluşan bir yapı ortaya çıkmıştır ve boyutlar "Geri bildirim kullanma amacı", "Geri bildirim kullanma biçimi" ve "Geri bildirime karşı tutum" olarak isimlendirilmiştir. Üç faktörlü yapının faktör yük değerleri .408 ile .777 arasında olup açıklanan toplam varyans 49.196 olarak bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi, ᵡ²/df, NNFI, CFI ve IFI model uyum indeksi değerlerinin mükemmel olduğunu; RMSEA, SRMR, NFI ve RFI'nin ise kabul edilebilir olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular, 3 faktörlü, 23 maddelik Öğretmen Geri Bildirim Okuryazarlığı Ölçeğinin öğretmenlerin geri bildirim okuryazarlığı düzeylerini geçerli ve güvenilir şekilde ölçebileceğini ortaya koymuştur.
This study seeks to address a gap in the current literature on teacher feedback literacy by creating a valid and reliable teacher feedback literacy scale. The scale's validity and reliability analyses were conducted in two stages using a sample of 508 academics from faculties of education in Turkey. Following explanatory factor analysis, the scale had three factors named as "Purpose of using feedback", "Way of using feedback" and "Attitude towards feedback" with 23 items. The factors loading values of the three-factor structure were between .408 and .777 and the total variance explained was found to be 49.196. Confirmatory factor analysis revealed that the model fit index values of ᵡ²/df, NNFI, CFI, and IFI were perfect, while RMSEA, SRMR, NFI, and RFI were acceptable. The findings revealed that the 3-factor, 23-item Teacher Feedback Literacy Scale is a valid and reliable measure of teachers' feedback literacy levels.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Temmuz 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 3 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.