Bu çalışmanın amacı dershanelerin kapatılmasının ardından açılan destekleme ve yetiştirme kurslarının işleyişini ve bu kurslarda yaşanan sorunların çözümüne yönelik yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yönetici, öğretmen ve öğrencilere yönelik altı soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerden elde edilen verilerin iki alan uzmanı tarafından kodları çıkarılmış, sonra kodlardan yola çıkarak temalar belirlenmiştir. Ardından elde edilen veriler Miles ve Huberman uyumluluk testine tabi tutulmuştur. Uyumluluk testine göre yöneticilere yönelik görüşmelere ait verilerin uyumluluğu %91, öğretmenlere yönelik görüşmelere ait verilerin uyumluluğu %88, öğrencilere yönelik görüşmelere ait verilerin uyumluluğu %90 olarak bulunmuştur. Yöneticiler ve öğretmenler, destekleme ve yetiştirme kurslarının eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik etkili bir uygulama olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrencilerin destekleme ve yetiştirme kurslarının olmaması durumunda; maddi yetersizlikler dolayısıyla dershane, etüt veya özel ders gibi ek destek alma olanaklarından faydalanamayacaklarını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 3, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { estudamegitim481265, journal = {Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi}, issn = {2548-0375}, eissn = {2548-0375}, address = {ESOGÜ}, publisher = {Eskişehir Osmangazi Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {3}, pages = {45 - 58}, doi = {}, title = {Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Dönmez, İsmail and Gürbüz, Seraceddin and Tekçe, Murat} } |
APA | Dönmez, İ. , Gürbüz, S. & Tekçe, M. (2018). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , 3 (2) , 45-58 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/estudamegitim/issue/39867/481265 |
MLA | Dönmez, İ. , Gürbüz, S. , Tekçe, M. "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi" . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 3 (2018 ): 45-58 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/estudamegitim/issue/39867/481265> |
Chicago | Dönmez, İ. , Gürbüz, S. , Tekçe, M. "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 3 (2018 ): 45-58 |
RIS | TY - JOUR T1 - Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi AU - İsmail Dönmez , Seraceddin Gürbüz , Murat Tekçe Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 45 EP - 58 VL - 3 IS - 2 SN - 2548-0375-2548-0375 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi %A İsmail Dönmez , Seraceddin Gürbüz , Murat Tekçe %T Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi %D 2018 %J Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi %P 2548-0375-2548-0375 %V 3 %N 2 %R %U |
ISNAD | Dönmez, İsmail , Gürbüz, Seraceddin , Tekçe, Murat . "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 3 / 2 (Eylül 2018): 45-58 . |
AMA | Dönmez İ. , Gürbüz S. , Tekçe M. Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. ESTÜDAM Egitim. 2018; 3(2): 45-58. |
Vancouver | Dönmez İ. , Gürbüz S. , Tekçe M. Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi. 2018; 3(2): 45-58. |
IEEE | İ. Dönmez , S. Gürbüz ve M. Tekçe , "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi", Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, c. 3, sayı. 2, ss. 45-58, Eyl. 2018 |
ISSN: 2548-0375