Bu çalışma ilkokul öğrencilerinin seviyeleri doğrultusunda kodlama odaklı öğretim süreci geliştirilerek, bu süreçte öğrencilerin öğrenme deneyimleri derinlemesine incelenmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda eğitim süreci dört hafta kapsamında gerçekleşmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 3. ve 4. sınıf seviyesinde öğrenim görmekte olan ve okul sonrası öğretim sürecine katılım gösteren 30 öğrenci (16 kız ve 14 erkek) oluşturmaktadır. Çalışmanın temel amacı doğrultusunda veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşmeler, katılımcı gözlem raporları ve öğrenci grupları tarafından süreç sonunda tasarlanan materyaller kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda verilerin kodlanması ile ortaya çıkan kategori ve temalar üzerinden araştırmanın bulguları düzenlenmiştir. Bu araştırma kapsamında ortaya çıkan bulgular katılımcıların problem çözmeye yönelik beceriler edindikleri ve süreçte edindikleri bilgileri gerçek yaşama transfer edebilmeleri olmuştur. Çalışmanın süreç ile ilgili bulguları ise öğrencilerin kodlama sürecini eğlenceli bulduklarını ve motivasyonlarını arttırdığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 4, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { estudamegitim626608, journal = {Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi}, issn = {2548-0375}, eissn = {2548-0375}, address = {ESOGÜ}, publisher = {Eskişehir Osmangazi Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {4}, number = {2}, pages = {38 - 50}, title = {Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Akçay, Ahmet Oğuz and Karahan, Engin and Türk, Sibel} } |
APA | Akçay, A. O. , Karahan, E. & Türk, S. (2019). Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , 4 (2) , 38-50 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/estudamegitim/issue/50016/626608 |
MLA | Akçay, A. O. , Karahan, E. , Türk, S. "Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi" . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 4 (2019 ): 38-50 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/estudamegitim/issue/50016/626608> |
Chicago | Akçay, A. O. , Karahan, E. , Türk, S. "Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 4 (2019 ): 38-50 |
RIS | TY - JOUR T1 - Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi AU - Ahmet OğuzAkçay, EnginKarahan, SibelTürk Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 38 EP - 50 VL - 4 IS - 2 SN - 2548-0375-2548-0375 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi %A Ahmet Oğuz Akçay , Engin Karahan , Sibel Türk %T Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi %D 2019 %J Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi %P 2548-0375-2548-0375 %V 4 %N 2 %R %U |
ISNAD | Akçay, Ahmet Oğuz , Karahan, Engin , Türk, Sibel . "Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 4 / 2 (Eylül 2019): 38-50 . |
AMA | Akçay A. O. , Karahan E. , Türk S. Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi. ESTÜDAM Egitim. 2019; 4(2): 38-50. |
Vancouver | Akçay A. O. , Karahan E. , Türk S. Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi. 2019; 4(2): 38-50. |
IEEE | A. O. Akçay , E. Karahan ve S. Türk , "Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri Odaklı Okul Sonrası Kodlama Sürecinde İlkokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi", Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, c. 4, sayı. 2, ss. 38-50, Eyl. 2019 |
ISSN: 2548-0375