Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Preschool and Classroom Teachers' Opinions on Postgraduate Education, Problems They Live and Solution Suggestions

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 1, 122 - 141, 28.06.2021
https://doi.org/10.51725/etad.840267

Öz

The aim of this study is to determine the opinions of preschool and classroom teachers, who are continuing their postgraduate education, about postgraduate education, to determine the problems they experience and to offer solutions. The working group of the research consists of ten teachers, 4 preschool teachers and 6 classroom teachers, working in Elazig and Eskişehir and continuing their postgraduate education. The qualitative data obtained in the research were collected with a semi-structured interview form and content analysis was used in the analysis phase. As a result of the research; it was found that teachers started graduate education for an academic career and professional renewal, that they mostly had problems with permit issues during the graduate education process, that they had problems in continuing their graduate education in different provinces than the province where they worked, and that they had problems due to the conflict between their school work schedule and graduate study schedule. As a solution to these problems, teachers made suggestions such as making legal arrangements on permit issues in the legislation and offering graduate students the opportunity to continue graduate education in the province where they are assigned.

Kaynakça

  • Akın, U. ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(51), 353-370.
  • Alabaş, R., Kamer, T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-International Journal of Educational Research, 3(4), 89-107.
  • Alhas, A. (2006). Lisansüstü eğitim yapmakta olan Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin lisansüstü eğitime bakış açıları (Ankara ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aitken, L., Currey, J., Marshall, A. ve Elliott, D. (2008). Discrimination of educational outcomes between differing levels of critical care programmes by selected stakeholders in Australia: A mixedmethod approach. Intensive and Critical Care Nursing, 24(2), 68-77.
  • Artur, L., Marland, H., Pill, A. ve Rea, T. (2006). Postgraduate professional development for teachers: Motivational and inhibiting factors affecting the completion of awards. Professional Development in Education, 32(2), 201-219.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(2), 167-174.
  • Cragg, B. ve Andrusyszyn, M. (2004). Outcomes of master's education in nursing. International Journal of Nursing Education Scholarship, 1(1), 937-954. doi: 10.2202/1548-923x.1057
  • Çakar, Ö. (1997). Fen bilimleri alanında bilim adamı yetiştirme: Lisansüstü eğitim. TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri, 7, 65–75.
  • Çakır, Ö., Kan, A. ve Sünbül, Ö. (2006). Öğretmenlik meslek bilgisi ve tezsiz yüksek lisans programlarının tutum ve özyeterlik açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 36-47.
  • Demirtaşlı, N. (2002). Lisansüstü eğitim programlarına girişte lisansüstü eğitimi giriş sınavı (LES) sonucunun ve diğer ölçütlerin kullanımına ilişkin bir tarama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1), 61-70.
  • Desimone, L. (2009). Improving impact studies of teachers’ professional development: Toward better conceptualizations and measures. Educational Researcher, 38, 181-199.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Er, H. ve Ünal, F. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 687-707.
  • Erkılıç, T.A. (2007). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim isteklilikleri etkileyen etmenler (Eskişehir örneği). Journal of Social and Applied Science, 3(5), 46-72.
  • Ersoy, A.F. (2016). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 51- 110). Ankara: Anı.
  • Fullan, M. ve Mascall, B. (2000). Human resource issues in education: A literature review. Wellington: New Zealand Ministry of Education.
  • Gürel, R. (2020). DKAB öğretmenlerine göre lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri, süreçler, sorunlar ve beklentiler üzerine nitel bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(12), 131-170. http://doi.org/10.5281/zenodo.3710824
  • Güven, İ. ve Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği. Milli Eğitim, 173, 157–171.
  • Harvey, P.J. (2009). Motivations of teachers in Australian Christian schools to engage in postgraduate study. (Unpublished dissertation). University of Western Sydney.
  • Hermann, M., Pentek, T. ve Otto, B. (2015). Design principles for industrie 4.0 scenarios: A literature review. Technische Universität Dortmund. doi: 10.13140/RG.2.2.29269.22248
  • İlter, İ. (2019). Lisansüstü eğitime yönelik tutum ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 18(1), 263-284.
  • Kashoti, O., Changala, M. ve Sakala, M.M. (2018). An investigation into barriers to implementation of school-based continuing professional development in selected secondary schools in Zimba District, Zambia. Journal of Popular Education in Africa, 3(2), 4–17.
  • Kılcan, B. (2017). Eğitim bilimlerinde metaforların veri toplama aracı olarak kullanılması, örnek bir uygulama. B. Kılcan (Ed.), Metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi içinde (s. 94-112). Ankara: Pegem.
  • King, F. (2014). Evaluating the impact of teacher professional development: An evidence-based framework. Professional Development in Education, 40(1), 89-111, doi. 10.1080/19415257.2013.823099
  • MEB. (2010). 18. Milli Eğitim Şurası Kararları: Öğretmenin Yetiştirilmesi, İstihdamı ve Mesleki Gelişimi. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29170222_18_sura.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Belgesi. https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2019a). 2023 Eğitim Vizyonu. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2019b). 2019 Yılı İdare Faaliyet Raporu. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_03/12144540_28191618_Milli_EYitim_BakanlYYY_2019_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu_28.02.2020.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2020). Öğretmenlerin mesleki gelişimini artıracak iş birliği. http://www.meb.gov.tr/ogretmenlerin-mesleki-gelisimini-artiracak-isbirligi/haber/20449/tr sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (2016). Nitel veri analizi. S. Akbaba-Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • National Curriculum Board (2008). The shape of the national curriculum: A proposal for discussion. Melbourne: Commonwealth of Australia. http://www.ncb.org.au/default.asp sayfasından erişilmiştir.
  • Nayır, F. (2011). Eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan müfettiş, okul yöneticisi ve öğretmenlerin sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 199-222.
  • Oluk, S. ve Çolak, F. (2005). Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda öğretmen olarak çalışan lisansüstü öğrencilerinin karşılaştıkları bazı sorunlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(Özel Sayı), 141-144.
  • Ören, F.Ş., Yılmaz, T. ve Güçlü, M. (2012). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik görüşlerinin analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 193-200.
  • Özpınar, M. (2008). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Aydın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Sayın, S. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumları ve mesleki benlik saygıların incelemesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 272-28.
  • Türker, K. (2001). Bilim insanı yetiştirme: Dünyada ve Türkiye’de lisansüstü eğitim. TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri 7, Ankara.
  • Turhan, M. ve Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 207.
  • Ulusoy, B. ve Güçlü, N. (2020). Sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(1), 368-386.
  • Varış, F. (1984). Lisansüstü düzeyde eğitim elemanı yetiştirme. Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, R. (2008). Türkiye’de lisansüstü öğrenim için öğrenci seçimi: Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsünde bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Lisansüstü Eğitimlerine Devam Eden Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 1, 122 - 141, 28.06.2021
https://doi.org/10.51725/etad.840267

Öz

Bu çalışmanın amacı, lisansüstü eğitimlerine devam etmekte olan okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitime ilişkin görüşlerinin, yaşadıkları sorunların tespit edilmesi ve çözüm önerilerinin ortaya koyulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ’da ve Eskişehir’de görev yapan ve lisansüstü eğitimlerine devam eden 4’ü okul öncesi öğretmeni, 6’sı sınıf öğretmeni olmak üzere toplamda on öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan nitel veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır ve analiz aşamasında da içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin akademik kariyer yapma, mesleki anlamda yenilenme amaçlarıyla lisansüstü eğitime başladıkları; lisansüstü eğitim sürecinde ise en çok izin konularında sorunlar yaşadıkları, görev yaptıkları ilden başka illerde yaptıkları lisansüstü eğitimlerine devamda sorunlar yaşadıkları, okul dersleri ile lisansüstü derslerin çakışmasından dolayı sorunlar yaşadıkları anlaşılmıştır. Öğretmenler yaşadıkları bu sorunlara çözüm olarak da mevzuatta izin konularında düzenlemeler yapılması, görev yapılan ilde lisansüstü eğitime devam etme olanağının sunulması türünden önerilerde bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akın, U. ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(51), 353-370.
  • Alabaş, R., Kamer, T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-International Journal of Educational Research, 3(4), 89-107.
  • Alhas, A. (2006). Lisansüstü eğitim yapmakta olan Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerinin lisansüstü eğitime bakış açıları (Ankara ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aitken, L., Currey, J., Marshall, A. ve Elliott, D. (2008). Discrimination of educational outcomes between differing levels of critical care programmes by selected stakeholders in Australia: A mixedmethod approach. Intensive and Critical Care Nursing, 24(2), 68-77.
  • Artur, L., Marland, H., Pill, A. ve Rea, T. (2006). Postgraduate professional development for teachers: Motivational and inhibiting factors affecting the completion of awards. Professional Development in Education, 32(2), 201-219.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bülbül, T. (2003). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin lisansüstü öğretime öğrenci seçme sürecine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(2), 167-174.
  • Cragg, B. ve Andrusyszyn, M. (2004). Outcomes of master's education in nursing. International Journal of Nursing Education Scholarship, 1(1), 937-954. doi: 10.2202/1548-923x.1057
  • Çakar, Ö. (1997). Fen bilimleri alanında bilim adamı yetiştirme: Lisansüstü eğitim. TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri, 7, 65–75.
  • Çakır, Ö., Kan, A. ve Sünbül, Ö. (2006). Öğretmenlik meslek bilgisi ve tezsiz yüksek lisans programlarının tutum ve özyeterlik açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 36-47.
  • Demirtaşlı, N. (2002). Lisansüstü eğitim programlarına girişte lisansüstü eğitimi giriş sınavı (LES) sonucunun ve diğer ölçütlerin kullanımına ilişkin bir tarama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1), 61-70.
  • Desimone, L. (2009). Improving impact studies of teachers’ professional development: Toward better conceptualizations and measures. Educational Researcher, 38, 181-199.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Er, H. ve Ünal, F. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 687-707.
  • Erkılıç, T.A. (2007). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim isteklilikleri etkileyen etmenler (Eskişehir örneği). Journal of Social and Applied Science, 3(5), 46-72.
  • Ersoy, A.F. (2016). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 51- 110). Ankara: Anı.
  • Fullan, M. ve Mascall, B. (2000). Human resource issues in education: A literature review. Wellington: New Zealand Ministry of Education.
  • Gürel, R. (2020). DKAB öğretmenlerine göre lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri, süreçler, sorunlar ve beklentiler üzerine nitel bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(12), 131-170. http://doi.org/10.5281/zenodo.3710824
  • Güven, İ. ve Tunç, B. (2007). Lisansüstü öğretim öğrencilerinin akademik sorunları: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği. Milli Eğitim, 173, 157–171.
  • Harvey, P.J. (2009). Motivations of teachers in Australian Christian schools to engage in postgraduate study. (Unpublished dissertation). University of Western Sydney.
  • Hermann, M., Pentek, T. ve Otto, B. (2015). Design principles for industrie 4.0 scenarios: A literature review. Technische Universität Dortmund. doi: 10.13140/RG.2.2.29269.22248
  • İlter, İ. (2019). Lisansüstü eğitime yönelik tutum ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 18(1), 263-284.
  • Kashoti, O., Changala, M. ve Sakala, M.M. (2018). An investigation into barriers to implementation of school-based continuing professional development in selected secondary schools in Zimba District, Zambia. Journal of Popular Education in Africa, 3(2), 4–17.
  • Kılcan, B. (2017). Eğitim bilimlerinde metaforların veri toplama aracı olarak kullanılması, örnek bir uygulama. B. Kılcan (Ed.), Metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi içinde (s. 94-112). Ankara: Pegem.
  • King, F. (2014). Evaluating the impact of teacher professional development: An evidence-based framework. Professional Development in Education, 40(1), 89-111, doi. 10.1080/19415257.2013.823099
  • MEB. (2010). 18. Milli Eğitim Şurası Kararları: Öğretmenin Yetiştirilmesi, İstihdamı ve Mesleki Gelişimi. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/29170222_18_sura.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Belgesi. https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2019a). 2023 Eğitim Vizyonu. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2019b). 2019 Yılı İdare Faaliyet Raporu. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_03/12144540_28191618_Milli_EYitim_BakanlYYY_2019_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu_28.02.2020.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2020). Öğretmenlerin mesleki gelişimini artıracak iş birliği. http://www.meb.gov.tr/ogretmenlerin-mesleki-gelisimini-artiracak-isbirligi/haber/20449/tr sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (2016). Nitel veri analizi. S. Akbaba-Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • National Curriculum Board (2008). The shape of the national curriculum: A proposal for discussion. Melbourne: Commonwealth of Australia. http://www.ncb.org.au/default.asp sayfasından erişilmiştir.
  • Nayır, F. (2011). Eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan müfettiş, okul yöneticisi ve öğretmenlerin sorunları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 199-222.
  • Oluk, S. ve Çolak, F. (2005). Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda öğretmen olarak çalışan lisansüstü öğrencilerinin karşılaştıkları bazı sorunlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(Özel Sayı), 141-144.
  • Ören, F.Ş., Yılmaz, T. ve Güçlü, M. (2012). Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik görüşlerinin analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 193-200.
  • Özpınar, M. (2008). Köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları (Aydın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Sayın, S. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumları ve mesleki benlik saygıların incelemesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 272-28.
  • Türker, K. (2001). Bilim insanı yetiştirme: Dünyada ve Türkiye’de lisansüstü eğitim. TÜBA Bilimsel Toplantı Serileri 7, Ankara.
  • Turhan, M. ve Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 207.
  • Ulusoy, B. ve Güçlü, N. (2020). Sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(1), 368-386.
  • Varış, F. (1984). Lisansüstü düzeyde eğitim elemanı yetiştirme. Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, R. (2008). Türkiye’de lisansüstü öğrenim için öğrenci seçimi: Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsünde bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Avcı 0000-0002-7513-9870

Ekrem Cengiz Akdeniz 0000-0003-1390-8336

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Lisansüstü Eğitimlerine Devam Eden Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşleri, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(1), 122-141. https://doi.org/10.51725/etad.840267