Araştırmada, Eğitim Bilişim
Ağı (EBA) üzerinden ulaşılabilen ortaokul Türkçe dersine yönelik doküman
türündeki içeriklerin sınıf
seviyesi, kazanım, tür, doküman adı ve izlenme oranı açısından
değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı esas
alınmıştır. Veri toplama sürecinde de nitel yaklaşıma uygun olarak doküman
incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, EBA içerik modülüne 2012
yılından 5 Kasım 2017 tarihine kadar yüklenmiş olan ortaokul Türkçe dersi ile
ilgili dokümanlar oluşturmaktadır. Örneklemdeki dokümanlara internet üzerinden
erişilmiş ve araştırma amacına bağlı olarak sınıflandırılmıştır. Araştırma
sonucunda; en fazla okuma öğrenme alanına ait dokümanın içerik modülünde yer
aldığı ve bu içeriklerin önemli bir kısmının söz varlığı kazanımlarına yönelik
olduğu tespit edilmiştir. Okuma öğrenme alanından sonra yazma alanı ile ilgili
içeriklerin çoğunlukta olduğu görülmüştür. Bunlarla birlikte EBA’da
dinleme/izleme alanına yönelik 1 dokümanın olması yine konuşma öğrenme alanına
yönelik hiçbir dokümanın bulunmaması bu alanların ihmal edildiğini
göstermektedir.
In this work, it is aimed to
evaluate the contents of the secondary school Turkish lessons reached under the
heading documents in the Education Informatics Networks (EIN) content module
according to the type, grade, name, learning areas in the Turkish language
teaching program. In
the research, document review is used as qualitative research methods. The
sample of the study consists of the documents related to the secondary school
Turkish course, which has been uploaded to the EIN content module from 2012 to
5 November 2017. The documents in the sample were accessed over the internet
and classified according to the research purpose. As
a result of this research; it is determined that the documents that belonged to
the reading learning field are the most and the content and the most in the
vocabulary portion of this learning field. Apart from the reading learning area,
it has been found that it belongs mostly to the content writing learning area.
In addition to having one document for the listening / viewing area, the lack
of any documentation for the field of speech learning has come to the
conclusion that these fields have been neglected.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |