Bu
çalışma, teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının fen bilimleri
öğretmen adaylarının, teknoloji kullanım algılarına etkisini incelemek amacıyla
gerçekleştirilmiş olup çalışma Fen Bilgisi Öğretmenliği dördüncü sınıfta
öğrenim gören 51 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Nitel bir anlayışla
gerçekleştirilen çalışma da veri toplama araçları olarak araştırmacılar
tarafından oluşturulan anket formu, yarı yapılandırılmış görüşmeler, odak grup
görüşmesi ve görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik
analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu veri toplama araçlarından elde edilen verilerin analizlerinden ortaya
çıkan bulgular, adayların en çok akıllı tahta kullanımları konusunda
bilgilerinde artış olduğu, ders sunumuna yönelik teknolojik araç gereç
hazırlama ve kullanma konusunda tecrübelerinde artış olduğu ortaya çıkmıştır.
Sonuç olarak teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının, fen bilimleri
öğretmen adaylarının teknoloji kullanımı algılarına olumlu yönde etki yaptığı
ortaya konmuştur.
Teknoloji Destekli Mikro Öğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adayı Teknoloji Kullanım Algısı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |