Öz Düzenleme (ÖD), uzaktan eğitim programlarının başarıya
ulaşmasında öğrenci özerkliğinin bir boyutu olarak belirleyici rol oynamaktadır.
Bu bağlamda, uzaktan eğitim çalışmalarında öz düzenlemenin ölçülmesinin önemli olduğu
düşünülmektedir. Türk dili ve kültürüne uygun üç tür etkileşimde çevrimiçi
öz-düzenleme için bir ölçme aracının bulunmaması göz önüne alındığında, mevcut
çalışma Çevrimiçi Öz Düzenleme Anketini Türkçe'ye uyarlamayı amaçlamaktadır.
Veriler, çevrimiçi programlara kayıtlı 307 lisans ve yüksek lisans öğrencisinden
toplanmıştır. Ölçme aracı 30 maddeden ve üç faktörden oluşmaktadır; öğrenci ve
öğretmen arasındaki etkileşimde ÖD, öğrenci ve öğrenci arasındaki etkileşimde ÖD
ve öğrenci ile içerik arasındaki etkileşimde ÖD. Kapsam geçerliliği geliştirme
çalışmasında sağlanan aracın dil eşdeğerliği, geri çeviri prosedürü ile
sağlanmıştır. Yapı geçerliliğini test etmek için doğrulayıcı faktör analizi
yapılmıştır. İç tutarlılık Cronbach Alpha katsayısının hesaplanmasıyla, madde
tutarlılığı düzeltilmiş madde-toplam korelasyonlarının hesaplanmasıyla
sağlanmıştır. Son olarak, madde ayırıcılığı bağımsız örneklem t-testi yapılarak
test edilmiştir. Sonuçlar, üç tür etkileşimde Çevrimiçi Öz Düzenleme Anketi'nin,
Türk uzaktan eğitim ortamlarında kullanım için geçerli ve güvenilir bir araç
olduğunu göstermiştir.
Öz Düzenleme Etkileşim Çevrimiçi Öğrenme Geçerlik Güvenirlik
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |