Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan Fen Deney Planlarının İncelenmesi: Zorluklar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 19 - 56, 30.06.2024
https://doi.org/10.56423/fbod.1299657

Öz

Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının fen deney planlarındaki önceliklerini, kazanım ve göstergelere yönelik tercihlerini, deney türlerine ve deneyin hazırlık, giriş, işlem basamakları ve sonuç aşamasına dair seçimlerini ve deneyleri hazırlaken yaşadıkları zorlukları ve önerdikleri çözüm stratejilerini belirleyebilmektir. Bütüncül tekli durum deseninin kullanıldığı araştırma, 4. sınıf düzeyindeki 20 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ve fen deney planları ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının fen deneyi planlarken, çocukların özelliklerine, Okul Öncesi Eğitim Programına, fiziki koşullara ve kendi alan ve pedagojik yeterliliklerine dikkat ettikleri belirlenmiştir. Fen deney planlarında daha çok bilişsel ve dil gelişimine yönelik kazanımları, kapalı uçlu ve gösteri deneylerini tercih ettikleri, açık uçlu deney türüne ise hiç yer vermedikleri belirlenmiştir. Fen deney planını hazırlarken en fazla kendi mesleki yeterlilikleri ile ilgili zorluklara değinmişler ve karşılaştıkları zorlukların ortadan kaldırılması için mesleki gelişimlerini destekleyici önerilerde bulunmuşlardır. Araştırmanın özellikle okul öncesi öğretmen adaylarının fen deney planlarındaki önceliklerine, tercihlerine ve yaşadıkları sorunlara ışık tutarak, fen deneylerinin daha etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi bağlamında fikirler sunacağına ve bu doğrultuda atılacak adımlara katkı sağlayacağına inanılmaktadır.

Kaynakça

  • Akcanca, N., Gürler, S. A., & Alkan, H. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Caucasian Journal of Science, 4(1), 1-19.
  • Aktamış, H., & Ergin, Ö. (2007). Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 11-23.
  • Alam, A. (2022, March). Educational robotics and computer programming in early childhood education: A conceptual framework for assessing elementary school students’ computational thinking for designing powerful educational scenarios. International Conference on Smart Technologies and Systems for Next Generation Computing (ICSTSN). Villupuram, Tamilnadu, India.
  • Alouf, L, J. & Bentley, M.L. (2003). Assessing the impact of inquiry-based science teaching in professional development activities, PK-12. 2003 Annual Meeting of the Association of Teacher Education, Jacksonville, America.
  • Andersson, K. & Gullberg, A. (2014). What is science in preschool and what do teachers have to know to empower children?. Cultural Studies of Science Education, 9(2), 275-296.
  • Aslan, B. (2018). Yaratıcı drama uygulamalarının okul öncesi dönemi öğrencilerinin besinler konusundaki öğrenmelerine ve sosyal uyum becerileri kazanmalarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Aslan, O., Şenel Zor, T. & Tamkavas Cicim, E. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik görüşlerinin ve hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Journal of International Social Research, 8(40), 519-530.
  • Atabey, N. & Topçu, M. S. (2021). Erken çocukluk döneminde Fen eğitimi. İçinde F. Y. Ekici & K. A. Kırkıç (Ed.), Erken çocukluk eğitimi kuramdan uygulamaya (s. 151-187). Nobel Yayınevi.
  • Atasoy, V. & Arslan, H. (2022). Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi temalı etkinlik planlarının incelenmesi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 962-981.
  • Avcı, E. K. & İbret, B. Ü. (2016). Öğretmenlik uygulaması-II dersine ilişkin okul öncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2519-2536.
  • Babaroğlu, A. & Metwalley, E. O. (2018). Erken çocukluk döneminde fen eğitimine ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 125-148.
  • Basch C. (1987) Focus group interview: an underutilised research technique for improving theory and practice in health education. Health Education Quarterly. 14(4), 411–448.
  • Bayram, Z. (2015). Öğretmen adaylarının rehberli sorgulamaya dayalı fen etkinlikleri tasarlarken karşılaştıkları zorlukların incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 15-29.
  • Bergee, M. J. (2002). Direct and mediated experiences: Effects on classroom management self-efficacy. Journal of Music Teacher Education, 12(1), e33-e37.
  • Blake, E., & Howitt, C. (2012). Science in early learning centres: satisfying curiosity, guided play or lost opportunities? In K. C. D. Tan & M. Kim (Eds.), Issues and challenges in science education research:Moving forward (pp. 281–299). Dordrecht: Springer.
  • Brenneman, K. (2009). Let's find out! preschoolers as scientific explorers. Young Children, 64(6), 54. Brenneman, K., Stevenson-Boyd, J. & Frede, E. C. (2009). Math and science in preschool: Policies and practice. Preschool Policy Brief, 19, 1-12.
  • Büyüktaşkapu Soydan, S. (2019). Okul öncesi eğitim etkinlik planlarının etkinlik çeşidi ve bireysel-küçük/ büyük grup olarak planlanması açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1081-1092.
  • Cheng, K. W. (2007). A study on applying focus group interview on education. Reading Improvement, 44(4), 194-199.
  • Conezio, K. & French, L. (2002). Science in the preschool classroom. Young children, 57(5), 12-18.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (S. D. Beşir, Çev.). Eğiten Kitap. (Orijinal eserin basım tarihi 2013, 4. Baskı).
  • Croft D. J., (2000). An activities handbook for teachers of young children. Houghton Mifflin Company Boston Çiltaş, A., & Akıllı, M. (2011). Öğretmenlerin pedagojik yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4), 64-72.
  • Dağdelen, E. N. & Atasoy, V. (2023). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik kavramsal bilgilerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 31(2), 242-253.
  • Dana, L. A. (2001). The effects of the level of inquiry of situated secondary science laboratory activities on students' understanding of concepts and the nature of science, ability to use process skills and attitudes toward problem solving [Doctoral dissertation]. University of Massachusetts Lowell.
  • Demir, S. & Şahin, F. (2015). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının açık uçlu deney oluşturabilme düzeyleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 33(1), 433-442.
  • Doğan, S., Kırvak, E., & Baran, Ş. (2004). Lise öğrencilerinin biyoloji derslerinde edindikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 57-63.
  • Doğan, Y. & Simsar, A. (2018). Preschool teachers' views on science education, the methods they use, science activities, and the problems they face. International Journal of Progressive Education, 14(5), 57-76.
  • Doğan, Y., Yalçın, V., & Simsar, A. (2017). Okul öncesi sınıflarındaki fen merkezleri ve kullanım durumlarının incelenmesi-Kilis Örneği. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 147-164.
  • Duran, M. & Arslan, H. H. (2021). Okul öncesi eğitim programlarının öz bakım becerileri kapsamında temel sağlık kurallarını içermesi bakımından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 234-261.
  • Ekici, F. Y., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 48-58.
  • Ekici, F. Y., Günhan, G., & Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri. Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 11, 1-27.
  • Ernst, J., & Burcak, F. (2019). Young children’s contributions to sustainability: The influence of nature play on curiosity, executive function skills, creative thinking, and resilience. Sustainability, 11(15), 4212.
  • Eshach, H. & Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood?. Journal of Science Education and Technology, 14(3), 315-336.
  • Finucane, N. (2021). Factors influencing the provision of science learning experiences in early childhood education in Ireland: a case study of educators’ perceptions and practices [Doctoral dissertation,].University of Sheffield.
  • Frago, R. L., & Janer, S. S. (2020). Effect of demonstration method and laboratory method in enhancing the conceptual understanding of grade ten (10) students in chemistry. International Journal of Engineering Science and Computing, 25784-25790.
  • Gezgin, D. & Kılıç, D. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde tercih ettikleri kazanım ve yöntemlerin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). 620-630
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., & Leech, N. L. (2015). Research methods in applied settings: An integrated approach to design and analysis (S. Turan, Çev.). Nobel Yayınevi. (Orijinal eserin basım tarihi 2009, 2. Baskı).
  • Greenfield, D. B., Jirout, J., Dominguez, X., Greenberg, A., Maier, M., & Fuccillo, J. (2009). Science in the preschool classroom: A programmatic research agenda to improve science readiness. Early Education and Development, 20(2), 238-264.
  • Günindi (2021). Erken çocukluk döneminde çocukların gelişim özellikleri. İçinde H. Ş. Ayvacı & S. Ünal (Ed.), Kuramdan uygulamaya erken çocuklukta Fen eğitimi (s. 2-25). Pegem akademi.
  • Hofstein, A. & Lunetta, N. V. (1982). The role of the laboratory in science teaching: neglected aspects of research. Review of Educational Research, 52(2), 210–217.
  • Huitt, W., & Hummel, J. (2003). Piaget's theory of cognitive development. Educational Psychology Interactive, 3(2), 1-5.
  • Huong, P. T., My, N. T., Nga, N. T. H., & Van, P. D. (2021). Current situation of natural sciences laboratories and factors affecting the frequency of natural science laboratory teaching at some lower secondary schools in the north central region of Vietnam. Journal of Management Information & Decision Sciences, 24(3), 1-14.
  • Işık, E., & SEMERCİ, Ç. (2019). Nitel araştırmalarda veri üçgenlemesi olarak odak grup görüşmesi, bireysel görüşme ve gözlem. Turkish Journal of Educational Studies, 6(3), 53-66.
  • İlhan, N. & Hoşgören, G. (2017). Fen bilimleri dersine yönelik yaşam temelli başarı testi geliştirilmesi: Asit baz konusu. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 87-110.
  • İnan, H. Z., & İnan, T. (2015). 3 H s Education: Examining hands-on, heads-on and hearts-on early childhood science education. International Journal of Science Education, 37(12), 1974-1991.
  • İsmailova, N. I. (2022). Development of art and creative abilities of preschool children through books. World Bulletin of Social Sciences, 9, 172-175.
  • Jackson, D. J. (2004). Scaffolding experiments in secondary chemistry to improve content delivery. [Master thesis]. Michigan State University.
  • Kalogiannakis, M., Ampartzaki, M., Papadakis, S., & Skaraki, E. (2018). Teaching natural science concepts to young children with mobile devices and hands-on activities. A case study. International Journal of Teaching and Case Studies, 9(2), 171-183.
  • Karademir, A., Kartal, A., & Türk, C. (2020). Science education activities in Turkey: A Qualitative comparison study in preschool classrooms. Early Childhood Education Journal, 48(3), 285-304.
  • Karamustafaoğlu, S. & Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 65-81.
  • Kefi, S., Çeliköz, N. & Erişen, Y. (2013). Okulöncesi eğitim öğretmenlerinin temel bilimsel süreç becerilerini kullanım düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 300-319.
  • Kızılaslan, A. & Sözbilir, M. (2017). Görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik geliştirilen fen etkinliklerin değerlendirilmesi: Isı ve Sıcaklık. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 914-942.
  • Kızıltepe, Z. (2015). İçerik analizi. İçinde F. N. Seggie ve Y. Bayyurt (Ed.), Nitel araştırma: yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları (s.253-266). Anı Yayıncılık
  • Kingsbury, M., Reme, B. A., Skogen, J. C., Sivertsen, B., Øverland, S., Cantor, N., & Colman, I. (2021). Differential associations between types of social media use and university students' non-suicidal self-injury and suicidal behavior. Computers in Human Behavior, 115, 106614.
  • Kitzinger J. (1996) Introducing focus groups. In Qualitative Research in Health Care ( N. Mays & C. Pope, eds), B. M. J. Publishing Group, London, pp. 36–45.
  • Larimore, R. A. (2020). Preschool science education: A vision for the future. Early Childhood Education Journal, 48(6), 703-714.
  • Malik, A. & Ubaidillah, M. (2021). The use of smartphone applications in laboratory activities in developing scientific communication skills of students. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 9(1), 76-84.
  • Membiela, P. & Vidal, M. (2017). The interest of the diversity of perspectives and methodologies in evaluating the science laboratory learning environment. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(6), 2069-2083.
  • Metin Peten, D. (2022). Influence of the Argument-Driven Inquiry with explicit-reflective nature of scientific inquiry intervention on pre-service science teachers’ understandings about the nature of scientific inquiry. International Journal of Science and Mathematics Education, 20(5), 921-941.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2002). 36-72 aylık çocuklar için ulusal okul öncesi eğitim programı. https://www.researchgate.net/publication/332379497_36-72_AYLIK_COCUKLAR_ICIN_ULUSAL_OKUL_ONCESI_EGITIM_PROGRAMI_MEB_2002_NATIONAL_PRESCHOOL_EDUCATION_PROGRAM_FOR_36-72_MONTHS_CHILDREN_MONE_2002
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB,2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2017a). Okul öncesi öğretmeni özel alan yeterlilikleri. https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06160307_5-YYretmen_Yeterlikleri_KitabY_okul_Yncesi_YYretmeni_Yzel_alan_yeterlikleri_ilkYYretim_parYa_8.pdf Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2017b). Öğretmenlik Mesleği ve Genel Yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Genel Müdürlüğü. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://oygm.meb.gov.tr/dosyalar/StPrg/Ogretmenlik_Meslegi_Genel_Yeterlikleri.pdf
  • Mutton, T., Hagger, H. & Burn, K. (2011) Learning to plan, planning to learn: the developing expertise of beginning teachers, Teachers and Teaching: theory and practice, 17(4), 399-416. http://dx.doi.org/10.1080/13540602.2011.580516
  • Nacar, S. & Kutluca, A. Y. (2020). Bir okul öncesi öğretmeninin fen öğretimine yönelik pedagojik alan bilgisinin keşfedilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 529-545.
  • National Research Council. (1996). National science education standards, Washington, DC: National Academy Press.
  • National Research Council [Committee on Early Childhood Pedagogy, B. T. Bowman, M. S. Donovan, M. S. Burns (Eds.)]. (2001, October). NAEYC standards for early childhood professional preparation: Initial licensure programs.
  • National Science Teaching Association (2014). Early childhood science education: Position statement. Retrieved from http://www.nsta.org/about/positions/earlychildhood.aspx
  • Next Generation Science Standarts. Read the Standarts. https://www.nextgenscience.org/search-standards Oon, P. T., Hu, B. Y., & Wei, B. (2019). Early childhood educators’ attitudes toward science teaching in Chinese schools. Australasian Journal of Early Childhood, 44(4), 423-435.
  • Önal, N. T. & Kızılay, E. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin perspektifinden erken çocukluk döneminde fen kavramları nasıl sunulmalıdır? Araştırma ve Deneyim Dergisi, 6(2), 157-168.
  • Özgökmen, Ş. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi) [Master's thesis]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Öztürk, Y., Özer, Z. & Gangal, M. (2022). Okul öncesi eğitim programı etkinlik planının öğretmen adayları tarafından planlama sürecinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 36(3), 751-774.
  • Partnership for 21st Century Skills. (2009). P21 framework definitions. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf
  • Piasta, S. B., Logan, J. A. R., Pelatti, C. Y., Capps, J. L., & Petrill, S. A. (2015). Professional development for early childhood educators: Efforts to improve math and science learning opportunities in early childhood classrooms. Journal of Educational Psychology, 107(2), 407–422. https://doi.org/10.1037/a0037621
  • Radmard, S., Soysal, Y., Kutluca, A. Y., & Zeynep, T. Ü. R. K. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 171-198.
  • Ramanathan, G., Carter, D., & Wenner, J. (2022). A framework for scientific inquiry in preschool. Early Childhood Education Journal, 50(7), 1263-1277.
  • Raven, S., & Wenner, J. A. (2023). Science at the center: Meaningful science learning in a preschool classroom. Journal of Research in Science Teaching, 60(3), 484-514.
  • Roden, J. (1999) ‘Young children are natural scientists’. In David, T. (Ed.), Young children learning, London: Paul Chapman Publishing Ltd.
  • Saçkes, M., Akman, B., & Trundle, K. C. (2012). A science methods course for early childhood teachers: a model for undergraduate pre-service teacher education. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 6(2), 1-26.
  • Sadıkoğlu, M. & Durmuş, C. B. (2022). Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenlerin Fen ve Doğa Etkinliklerini Uygulama Düzeylerinin Belirlenmesi (Tokat İli Örneği). Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 160-188.
  • Seefeldt, C. & Galper, A. (2002). Active experience for active children – science. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Simsar, A. & Doğan, Y. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi süreçleri üzerine görüşlerinin incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 6(2), 19-32.
  • Sriwarthini, N.L.P.N., Astini, B.N. & Gunawan, G. (2023). Analysis of early childhood pre-service teacher’s science concepts comprehension based on their science process skill. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA, 9(2), 906–911. https://doi.org/10.29303/jppipa.v9i2.3241
  • Şahin Sak. İ. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ile ilgili öz-yeterlik inançları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 101-120.
  • Şenler, B., Yilmaz, Y. O., Ünver, A. O., Muslu, N., Okulu, H. Z., & Arabacıoğlu, S. (2022). Öğretimde bilimsel sorgulamaya yönelik öğretmen görüşleri ölçeğinin uyarlanması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(2), 340-366.
  • Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications
  • Teo, T. W., Yan, Y. K., Ong, W. L., & Goh, M. T. (2020). Children are natural scientists: Learning science in early childhood and early primary years. Office of Education Research, National Institute of Education, Singapore.
  • Tippett, C. D., & Yanez Gonzalez, R. (2022). Young children’s creativity in the context of STEM learning experiences. In Children’s creative ınquiry in STEM (pp. 131-150). Cham: Springer International Publishing.
  • Tobin, K. (1990). Research on science laboratory activities: In pursuit of better questions and answers to improve learning. School Science and Mathematics, 90(5), 403-418.
  • Tozkoparan, G., & Vatansever, Ç. (2011). Farklılıkların yönetimi: insan kaynakları yöneticilerinin farklılık algısı üzerine bir odak grup çalışması. Akdeniz İİBF Dergisi, 11(21), 89-109.
  • Ültay, N., Ültay, E., & Çilingir, S. K. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 773-792.
  • Wigg, A. (1995). Improving the Preschooler's Science Knowledge and Skills through Hands-on Activities [Doctoral Dissertation] Nova Southeastern University.
  • Witt, S. D., & K. P. Kimple. 2008. “‘How Does Your Garden Grow? Teaching Preschool Children about the Environment.” Early Child Development and Care, 178(1): 41–48. doi: 10.1080/03004430600601156
  • Worth, K. (2010). Science in early childhood classrooms: Content and process. Early Childhood Research & Practice (ECRP), 12(2), 1-7.
  • Yazıcı, T. (2013). Okul öncesi öğretmen adaylarının drama eğitimi yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 115-141.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S. & Tükel, A. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine yer verme durumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(1), 49-59.
  • Yin, R. K. (2017). Applications of case study research (İ. Günbayı, Çev.). Nobel Yayınevi. (Orijinal eserin basım tarihi 2012, 3. Baskı).
  • Yoon, J. & Onchwari, J. A. (2006). Teaching young children science: Three key points. Early Childhood Education Journal, 33(6), 419-423.
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK, 2010). Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi, http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=48
Toplam 98 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nejla Atabey 0000-0001-8710-3595

Ayşegül Evren Yapıcıoğlu 0000-0003-0528-8528

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atabey, N., & Evren Yapıcıoğlu, A. (2024). Okul Öncesi Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan Fen Deney Planlarının İncelenmesi: Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 12(1), 19-56. https://doi.org/10.56423/fbod.1299657

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR