Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Effect of WebQuest Supported Research and Inquiry Strategy on 6th Grade Students' Academic Achievement

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 193 - 233, 30.06.2024
https://doi.org/10.56423/fbod.1419785

Öz

This study, the effect of WebQuest-supported research and inquiry strategy on the academic achievement of 6th grade students was examined. Simultaneous embedded design, one of the mixed methods research designs, was used in the study. The study was conducted in the 2022-2023 academic year with 48 (Experimental group = 23, Control group = 25) 6th grade students studying at a secondary school in Bursa. The research was carried out in the units "Solar System and Eclipses", "Systems in Our Body", "Force and Motion" and "Matter and Heat". In the quantitative dimension of the research, a quasi-experimental design with a pre-test-post-test control group was used, and in the qualitative dimension, interview and observation techniques were used, and the researcher's diary was kept. As a result of the research, it was concluded that the strategy used contributed positively to the students' academic success in science and was useful. Within the framework of the results obtained from the study, it is recommended that the WebQuest-supported research and inquiry strategy be used in science courses to both increase success and provide motivation.

Kaynakça

  • Abbitt, J. & Ophus, J. (2008). What we know about the impacts of webquests: A review of research. AACE Journal, 16(4), 441-456. http://www.learntechlib.org/p/26092/ ‘den alınmıştır.
  • Agrawal, M. S. (2022). Computerand ICT in Education. Blue Rose Publishers.
  • Asker, E., Zencirci, İ. & Asker, E. (2009). Ağ araştırması (webquest) tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye'de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 124-148.
  • AslanyanRad, E., & Ghaderi, M. (2023). A systematic review of Application of WebQuest in learning English. Educational Technologies in Learning, 6(22). https://doi.org/10.22054/jti.2024.75219.1390
  • Auditor, E. &Roleda, L. (2014). The WebQuest: Itsimpact on students’ critical thinking, performance, and perceptions in physics. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 3(1), 3-21. https://www.learntechlib.org/p/148144/ ‘den alınmıştır.
  • Awada, G. M. &Ghaith, G. M. (2015). Impact of webquest and gender on writing achievement in Professional business English. Taiwan International ESP Journal, 6(2), 1-27.
  • Badmus, S. T., Bello, G., Hamzat, A. &Sulaiman, M. M. (2019). Effects of Webquest on secondary school biology students achievement in cell division in Ilorin. Humanities and Social Sciences Letters, 7(2), 64-73. https://doi.org/10.18488/journal.73.2019.72.64.73.
  • Bahar, S. (2018). Çevre eğitiminde ağ araştırması kullanımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Bahar, S. & Erten, S. (2021). 5. sınıf öğrencilerinin ağ araştırması (webquest) yöntemine göre çevre bilinci düzeylerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 6(2), 104-127.
  • Balcı, A. (2017). WebQuest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türk edebiyatı dersindeki akademik başarıya etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Balcı, M. (2018). Webquest destekli etkinliklerin öğrencilerin güneş sistemi ünitesindeki başarısına ve astronomiye yönelik tutumuna etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Ballıel, B. (2014). Webquest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisi [ Basılmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bauer, W. I. (2020). Music learningtoday: Digital pedagogy forcreating, performing, and responding to music. Oxford UniversityPress.
  • Bayburtlu, B. (2011). Webquest öğretim yönteminin öğrencilerin yaratıcı düşünme beceri ve motivasyon düzeylerine etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bayram, D. (2015). WebQuest destekli eleştirel düşünme eğitiminin Türk İngilizce öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim seviyeleri ve İngilizce yazma becerilerine etkileri [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Bilir, U. (2023). WebQuest destekli araştırma ve sorgulama yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin fen akademik başarıları, eleştirel düşünme becerileri ve teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkisi [Basılmamış doktora tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Bilir, U. & Özdilek, Z. (2021). WebQuest destekli araştırma-sorgulama yaklaşımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin güneş sistemi ve tutulmalar ünitesi akademik başarılarına etkisi. S.Z. Genç ve diğerleri (Ed.), Proceedings of TheFourteenth International Congress of Educational Research, içinde (s. 160-168). Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Börekçi, C. (2010). Bilişim teknolojileri dersi için tasarlanan bir ağ araştırması (Webquest) etkinliğinin öğrenci başarısı üzerine etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Byker, E. J. & Thomas, V. (2018). Culturally responsive webquests: Connecting technology with inquiry based learning. Teaching Social Studies Journal, 18(2), 19-25. https://teachingsocialstudies.org/2019/01/14/culturally-responsive-webquests-connecting-technology-with-inquiry0based-learning/ ‘dan alınmıştır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Cohen J. (1988). Theanalysis of variance. İn statistical power analysis for the behavioral sciences (second ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 274-287.
  • Coil, C. (2007). Successful teaching in the differentiated classroom. Pieces of learning.
  • Creswell, J. W. (2009). Researchdesign: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.).Sage.
  • Çepiç, E. & Mertoğlu, H. (2022). Web macerası (webquest) yönteminin canlılarda üreme büyüme ve gelişme ünitesindeki kavram öğrenmeye olan etkisi. Journal of Sustainable Education Studies, (Ö1), 157-168. https://dergipark.org.tr/en/pub/seader/issue/69007/1058462 ‘den alınmıştır.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, B. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. AnıYayıncılık.
  • Çığrık, E. (2009). İlköğretim 6. sınıf fen öğretiminde webquest tekniğinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisinin incelenmesi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Dodge, B. (1997). Some thoughts about WebQuests. http://webquest.org/sdsu/about_webquests.htm
  • Dodge, B. (2001). Focus: Five rules for writing a great webquest. Learning And Leading WithTechnology, 28(8), 6-9.
  • Dudeney, G. (2007). The Internet and the language classroom. Cambridge University Press.
  • Gökalp, M. S. (2011). The effect of webquest base dinstruction on ninth grade students’ achievement in and attitude towards force and motion [Basılmamış doktora tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Gülbahar, Y., Madran, O. & Kalelioglu, F. (2010). Development and evaluation of an interactive webquest environment:" Web macerası". Educational Technology&Society, 13(3), 139-150. https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.13.3.139?seq=1#metadata_info_tab_contents ‘dan alınmıştır.
  • Güler, N. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using webquest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 728-749. https://doi.org/10.26466/opus.596121.
  • Hakverdi-Can, M. & Sönmez, D. (2012). Learning how todesign a technology supported inquiry-based learning environment. Science Education International, 23(4), 338-352. https://eric.ed.gov/?id=EJ1001628 ‘dan alınmıştır.
  • Ikpeze, C. H. & Boyd, F. B. (2007). Web‐based inquiry learning: Facilitating thoughtful literacy with WebQuests. The Reading Teacher, 60(7), 644-654. https://doi.org/10.1598/RT.60.7.5.
  • Işığıçok, E. (2022a). Çıkarımsal istatistik. Sentez.
  • Işığıçok, E. (2022b). Betimsel istatistik. Sentez.
  • Kabadayı, H., Kocabey, İ., & Kanadlı, S. (2023). WebQuest Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir Karma Sentez Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 132-154.
  • Kalaycı, Ş. (2010). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil.
  • Keeley-Browne, L. (2013). Training to teach in the learning and skills sector: From threshold award to qtls. Routledge.
  • Kent, D. (2017). WeQquests: Tesolstrategyguide. PedagogyPress.
  • Khurma, O. A., Ali, N., & Hourani, R. B. (2023). The effect of the web-quest inquiry learning model in enhancing critical thinking and motivation for grade eight science students. In Handbook of Research on Facilitating Collaborative Learning Through Digital Content and Learning Technologies (pp. 238-260). IGI Global.
  • Kılıç, R. (2007). Webquest destekli işbirlikçi öğrenme yönteminin matematik dersindeki tutum ve erişiye etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Kurtuluş, A., Ada, T. & Yanık, H. B. (2014). Bir ortaokul matematik öğretmeninin Webquestin uygulamasına yönelik görüşü. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi Journal of Qualitative Research in Education, 2(1), 87-106. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.2s4m.
  • Leahy, M. & Twomey, D. (2005). Using web designwithpre‐service teachers as a means of creating a collaborative learning environment. Educational Media International, 42(2), 143-151.
  • Leung, C. B. & Ünal, Z. (2013). Advantages and disadvantages of classroom instruction with webquests: Connecting literacy and technology. Journal Of Reading Education, 38(2), 31-38. https://digitalcommons.usf.edu/fac_publications/2371/ ‘dan alınmıştır.
  • Lyons, J. F. (2008). Teaching history online. Routledge.
  • Maab, K. & Artigue, M. (2013). Implementation of inquiry-based learning in day-to-day teaching: A synthesis. ZDM Mathematics Education,  45(6), 779-795. DOI 10.1007/s11858-013-0528-0.
  • Medvedeva, O. (2023). WebQuest as a Means of Students’ Soft Skills Development in Engineering Foreign Language Education. In International Conference on Professional Culture of the Specialist of the Future (pp. 323-334). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.3390/educsci12080506
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. MEB Yayınevi.
  • Onsekizoğlu, A. S. (2018). Webquest destekli STEM eğitiminin akademik başarıya etkisi ve zekâ türleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özerbaş, M. A. (2012). WebQuest öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 299-315. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1491850 ‘dan alınmıştır.
  • Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., De Jong, T., Van Riesen, S. A., Kamp, E. T. & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, 14, 47-61. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003.
  • Renau, M. & Pesudo, M. (2016). Analysis of the implementation of a webquest for learning English in a secondary school in spain. International Journal Of Education And Development Using ICT, 12(2), 26-49. http://www.learntechlib.org/j/IJEDICT/v/12/n/2/ ‘den alınmıştır.
  • Schrum, L. & Levin, B. B. (2009). Leading 21st-century schools: Harnessing technology for engagement and achievement. Corwin Press.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Suarez, A., Specht, M., Prinsen, F., Kalz, M. &Ternier, S. (2018). A review of the types of mobile activities in mobile inquiry-based learning. Computers & Education, 118(2018), 38-55. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.11.004.
  • Şahin, N. (2010). 6. sınıf bilişim teknolojileri dersinde ağ araştırması (webquest) aracı kullanarak oluşturulan eğitim ortamının akademik başarı ve derse karşı olan tutuma etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Şahin, Ş. (2012). 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş webquest ortamlarının öğrencilerin başarı ve memnuniyetlerine etkisi [Basılmamış doktora tezi].Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Şahin, S. M. &Baturay, M. H. (2016). The effect of 5E-learning model supported with WebQuest media on students’ achievement and satisfaction. E-learning and Digital Media, 13(3-4), 158-175. https://doi.org/10.1177/2042753016672903.
  • Tavşancıl, E. (2018). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi.  Nobel Yayıncılık.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tepe, T. (2013). Genel kimya dersinin webquest ve wiki uygulamaları desteğiyle işlenmesine yönelik öğrenci görüşleri [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Turville, J. (2013). Differentiating by student learning preferences: Strategies and lesson plans. Routledge.
  • Uslu, S. (2011). Learner perceptions abou tWebQuest: A case study in an English as a foreign language classroom [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Ünal, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen konularının öğretiminde webquestlerin öğrencilerin fen başarısı, fen ve teknoloji ile web destekli çalışmaya yönelik tutumları üzerine etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Ünal, B. B., Çakır, N. K. & Sarıkaya, M. (2018). Webquest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve hatırda tutma düzeylerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1524-1544. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.013.
  • Yang, C. H., Tzuo, P. W. & Komara, C. (2011). Webquests and collaborative learning in teacher preparation: A Singapore study. Educational Media International, 48(3), 209-220. https://doi.org/10.1080/09523987.2011.607325.
  • Yenmez, A. A., Özpınar, İ. & Gökçe, S. (2017). Use of webquests in mathematics instruction: Academic achievement, teacher and student opinions. Universal Journal of Educational Research, 5(9), 1554-1570. DOI: 10.13189/ujer.2017.050913
  • Zachos, P., Hick, T. L., Doane, W. E. & Sargent, C. (2000). Setting theoretical and empirical foundations for assessing scientific inquiry and discovery in educational programs. Journal Of Research İn Science Teaching, 37(9), 938-962. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200011)37:9<938::AID-TEA5>3.0.CO;2-S.

WebQuest Destekli Araştırma ve Sorgulama Stratejisinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 193 - 233, 30.06.2024
https://doi.org/10.56423/fbod.1419785

Öz

Bu çalışmada, WebQuest destekli araştırma ve sorgulama stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada karma yöntem araştırma desenlerinden biri olan eşzamanlı gömülü desen kullanılmıştır. Çalışma, 2022-2023 öğretim yılında, Bursa’daki bir ortaokulda öğrenim gören 48 (Deney grubu = 23, Kontrol grubu = 25) 6. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırma, “Güneş Sistemi ve Tutulmalar”, “Vücudumuzdaki Sistemler”, “Kuvvet ve Hareket” ve “Madde ve Isı” ünitelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda ise görüşme ve gözlem tekniklerinden yararlanılmış, ayrıca araştırmacı günlüğü tutulmuştur. Araştırma sonucunda, kullanılan stratejinin öğrencilerinin fen akademik başarılarına olumlu yönde katkı yaptığı ve faydalı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar çerçevesinde, WebQuest destekli araştırma ve sorgulama stratejisinin fen bilimleri derslerinde hem başarıyı artırmada hem de motivasyonu sağlama amacıyla kullanılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abbitt, J. & Ophus, J. (2008). What we know about the impacts of webquests: A review of research. AACE Journal, 16(4), 441-456. http://www.learntechlib.org/p/26092/ ‘den alınmıştır.
  • Agrawal, M. S. (2022). Computerand ICT in Education. Blue Rose Publishers.
  • Asker, E., Zencirci, İ. & Asker, E. (2009). Ağ araştırması (webquest) tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye'de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 124-148.
  • AslanyanRad, E., & Ghaderi, M. (2023). A systematic review of Application of WebQuest in learning English. Educational Technologies in Learning, 6(22). https://doi.org/10.22054/jti.2024.75219.1390
  • Auditor, E. &Roleda, L. (2014). The WebQuest: Itsimpact on students’ critical thinking, performance, and perceptions in physics. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 3(1), 3-21. https://www.learntechlib.org/p/148144/ ‘den alınmıştır.
  • Awada, G. M. &Ghaith, G. M. (2015). Impact of webquest and gender on writing achievement in Professional business English. Taiwan International ESP Journal, 6(2), 1-27.
  • Badmus, S. T., Bello, G., Hamzat, A. &Sulaiman, M. M. (2019). Effects of Webquest on secondary school biology students achievement in cell division in Ilorin. Humanities and Social Sciences Letters, 7(2), 64-73. https://doi.org/10.18488/journal.73.2019.72.64.73.
  • Bahar, S. (2018). Çevre eğitiminde ağ araştırması kullanımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Bahar, S. & Erten, S. (2021). 5. sınıf öğrencilerinin ağ araştırması (webquest) yöntemine göre çevre bilinci düzeylerinin incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 6(2), 104-127.
  • Balcı, A. (2017). WebQuest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türk edebiyatı dersindeki akademik başarıya etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Balcı, M. (2018). Webquest destekli etkinliklerin öğrencilerin güneş sistemi ünitesindeki başarısına ve astronomiye yönelik tutumuna etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Ballıel, B. (2014). Webquest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisi [ Basılmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bauer, W. I. (2020). Music learningtoday: Digital pedagogy forcreating, performing, and responding to music. Oxford UniversityPress.
  • Bayburtlu, B. (2011). Webquest öğretim yönteminin öğrencilerin yaratıcı düşünme beceri ve motivasyon düzeylerine etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bayram, D. (2015). WebQuest destekli eleştirel düşünme eğitiminin Türk İngilizce öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim seviyeleri ve İngilizce yazma becerilerine etkileri [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Bilir, U. (2023). WebQuest destekli araştırma ve sorgulama yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin fen akademik başarıları, eleştirel düşünme becerileri ve teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkisi [Basılmamış doktora tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Bilir, U. & Özdilek, Z. (2021). WebQuest destekli araştırma-sorgulama yaklaşımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin güneş sistemi ve tutulmalar ünitesi akademik başarılarına etkisi. S.Z. Genç ve diğerleri (Ed.), Proceedings of TheFourteenth International Congress of Educational Research, içinde (s. 160-168). Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Börekçi, C. (2010). Bilişim teknolojileri dersi için tasarlanan bir ağ araştırması (Webquest) etkinliğinin öğrenci başarısı üzerine etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Byker, E. J. & Thomas, V. (2018). Culturally responsive webquests: Connecting technology with inquiry based learning. Teaching Social Studies Journal, 18(2), 19-25. https://teachingsocialstudies.org/2019/01/14/culturally-responsive-webquests-connecting-technology-with-inquiry0based-learning/ ‘dan alınmıştır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Cohen J. (1988). Theanalysis of variance. İn statistical power analysis for the behavioral sciences (second ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 274-287.
  • Coil, C. (2007). Successful teaching in the differentiated classroom. Pieces of learning.
  • Creswell, J. W. (2009). Researchdesign: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.).Sage.
  • Çepiç, E. & Mertoğlu, H. (2022). Web macerası (webquest) yönteminin canlılarda üreme büyüme ve gelişme ünitesindeki kavram öğrenmeye olan etkisi. Journal of Sustainable Education Studies, (Ö1), 157-168. https://dergipark.org.tr/en/pub/seader/issue/69007/1058462 ‘den alınmıştır.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, B. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. AnıYayıncılık.
  • Çığrık, E. (2009). İlköğretim 6. sınıf fen öğretiminde webquest tekniğinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisinin incelenmesi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Dodge, B. (1997). Some thoughts about WebQuests. http://webquest.org/sdsu/about_webquests.htm
  • Dodge, B. (2001). Focus: Five rules for writing a great webquest. Learning And Leading WithTechnology, 28(8), 6-9.
  • Dudeney, G. (2007). The Internet and the language classroom. Cambridge University Press.
  • Gökalp, M. S. (2011). The effect of webquest base dinstruction on ninth grade students’ achievement in and attitude towards force and motion [Basılmamış doktora tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Gülbahar, Y., Madran, O. & Kalelioglu, F. (2010). Development and evaluation of an interactive webquest environment:" Web macerası". Educational Technology&Society, 13(3), 139-150. https://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.13.3.139?seq=1#metadata_info_tab_contents ‘dan alınmıştır.
  • Güler, N. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using webquest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 728-749. https://doi.org/10.26466/opus.596121.
  • Hakverdi-Can, M. & Sönmez, D. (2012). Learning how todesign a technology supported inquiry-based learning environment. Science Education International, 23(4), 338-352. https://eric.ed.gov/?id=EJ1001628 ‘dan alınmıştır.
  • Ikpeze, C. H. & Boyd, F. B. (2007). Web‐based inquiry learning: Facilitating thoughtful literacy with WebQuests. The Reading Teacher, 60(7), 644-654. https://doi.org/10.1598/RT.60.7.5.
  • Işığıçok, E. (2022a). Çıkarımsal istatistik. Sentez.
  • Işığıçok, E. (2022b). Betimsel istatistik. Sentez.
  • Kabadayı, H., Kocabey, İ., & Kanadlı, S. (2023). WebQuest Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir Karma Sentez Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 132-154.
  • Kalaycı, Ş. (2010). Spss uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil.
  • Keeley-Browne, L. (2013). Training to teach in the learning and skills sector: From threshold award to qtls. Routledge.
  • Kent, D. (2017). WeQquests: Tesolstrategyguide. PedagogyPress.
  • Khurma, O. A., Ali, N., & Hourani, R. B. (2023). The effect of the web-quest inquiry learning model in enhancing critical thinking and motivation for grade eight science students. In Handbook of Research on Facilitating Collaborative Learning Through Digital Content and Learning Technologies (pp. 238-260). IGI Global.
  • Kılıç, R. (2007). Webquest destekli işbirlikçi öğrenme yönteminin matematik dersindeki tutum ve erişiye etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Kurtuluş, A., Ada, T. & Yanık, H. B. (2014). Bir ortaokul matematik öğretmeninin Webquestin uygulamasına yönelik görüşü. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi Journal of Qualitative Research in Education, 2(1), 87-106. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.2s4m.
  • Leahy, M. & Twomey, D. (2005). Using web designwithpre‐service teachers as a means of creating a collaborative learning environment. Educational Media International, 42(2), 143-151.
  • Leung, C. B. & Ünal, Z. (2013). Advantages and disadvantages of classroom instruction with webquests: Connecting literacy and technology. Journal Of Reading Education, 38(2), 31-38. https://digitalcommons.usf.edu/fac_publications/2371/ ‘dan alınmıştır.
  • Lyons, J. F. (2008). Teaching history online. Routledge.
  • Maab, K. & Artigue, M. (2013). Implementation of inquiry-based learning in day-to-day teaching: A synthesis. ZDM Mathematics Education,  45(6), 779-795. DOI 10.1007/s11858-013-0528-0.
  • Medvedeva, O. (2023). WebQuest as a Means of Students’ Soft Skills Development in Engineering Foreign Language Education. In International Conference on Professional Culture of the Specialist of the Future (pp. 323-334). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.3390/educsci12080506
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. MEB Yayınevi.
  • Onsekizoğlu, A. S. (2018). Webquest destekli STEM eğitiminin akademik başarıya etkisi ve zekâ türleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özerbaş, M. A. (2012). WebQuest öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 299-315. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1491850 ‘dan alınmıştır.
  • Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., De Jong, T., Van Riesen, S. A., Kamp, E. T. & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, 14, 47-61. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003.
  • Renau, M. & Pesudo, M. (2016). Analysis of the implementation of a webquest for learning English in a secondary school in spain. International Journal Of Education And Development Using ICT, 12(2), 26-49. http://www.learntechlib.org/j/IJEDICT/v/12/n/2/ ‘den alınmıştır.
  • Schrum, L. & Levin, B. B. (2009). Leading 21st-century schools: Harnessing technology for engagement and achievement. Corwin Press.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Suarez, A., Specht, M., Prinsen, F., Kalz, M. &Ternier, S. (2018). A review of the types of mobile activities in mobile inquiry-based learning. Computers & Education, 118(2018), 38-55. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.11.004.
  • Şahin, N. (2010). 6. sınıf bilişim teknolojileri dersinde ağ araştırması (webquest) aracı kullanarak oluşturulan eğitim ortamının akademik başarı ve derse karşı olan tutuma etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Şahin, Ş. (2012). 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş webquest ortamlarının öğrencilerin başarı ve memnuniyetlerine etkisi [Basılmamış doktora tezi].Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Şahin, S. M. &Baturay, M. H. (2016). The effect of 5E-learning model supported with WebQuest media on students’ achievement and satisfaction. E-learning and Digital Media, 13(3-4), 158-175. https://doi.org/10.1177/2042753016672903.
  • Tavşancıl, E. (2018). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi.  Nobel Yayıncılık.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tepe, T. (2013). Genel kimya dersinin webquest ve wiki uygulamaları desteğiyle işlenmesine yönelik öğrenci görüşleri [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Turville, J. (2013). Differentiating by student learning preferences: Strategies and lesson plans. Routledge.
  • Uslu, S. (2011). Learner perceptions abou tWebQuest: A case study in an English as a foreign language classroom [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Ünal, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen konularının öğretiminde webquestlerin öğrencilerin fen başarısı, fen ve teknoloji ile web destekli çalışmaya yönelik tutumları üzerine etkisi [Basılmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Ünal, B. B., Çakır, N. K. & Sarıkaya, M. (2018). Webquest destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve hatırda tutma düzeylerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1524-1544. https://doi.org/10.29299/kefad.2018.19.02.013.
  • Yang, C. H., Tzuo, P. W. & Komara, C. (2011). Webquests and collaborative learning in teacher preparation: A Singapore study. Educational Media International, 48(3), 209-220. https://doi.org/10.1080/09523987.2011.607325.
  • Yenmez, A. A., Özpınar, İ. & Gökçe, S. (2017). Use of webquests in mathematics instruction: Academic achievement, teacher and student opinions. Universal Journal of Educational Research, 5(9), 1554-1570. DOI: 10.13189/ujer.2017.050913
  • Zachos, P., Hick, T. L., Doane, W. E. & Sargent, C. (2000). Setting theoretical and empirical foundations for assessing scientific inquiry and discovery in educational programs. Journal Of Research İn Science Teaching, 37(9), 938-962. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200011)37:9<938::AID-TEA5>3.0.CO;2-S.
Toplam 71 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Uğur Bilir 0000-0002-5956-8368

Zehra Özdilek 0000-0002-0441-1048

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2024
Kabul Tarihi 29 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilir, U., & Özdilek, Z. (2024). WebQuest Destekli Araştırma ve Sorgulama Stratejisinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 12(1), 193-233. https://doi.org/10.56423/fbod.1419785

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR