TARİHİ KONAK İŞLETMELERİNİN KRİZ YÖNETİMİ UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Yıl 2017,
Cilt: 2 Sayı: 1, 39 - 47, 01.04.2017
Oğuz Türkay
,
Serkan Şengül
,
Koray Genç
Öz
Kriz
yönetimi uygulamaları konusunda geniş literatüre rağmen tarihi konak
işletmelerinin krizle başa çıkma yolları üzerine çok sınırlı bilgiye
ulaşılabilmiştir. Bu nedenle bu çalışmada konaklama hizmeti veren tarihi konak
işletmecilerinin krizi algılamaları ve krizi yönetmeleri kapsamındaki
uygulamaları Mudurnu örneği üzerinden analiz edilmektedir. Yarı yapılandırılmış
mülakat tekniği ile elde edilen veri analitik bir sunumla ortaya koyularak
yorumlanmaktadır. Tarihi konak işletmelerinin lokasyona da bağlı olarak mevcut
krizden önemli oranda etkilenmedikleri, etkilenenlerin maliyetlerdeki artışa
bağlı bir sorunla yüz yüze kaldıkları, bunun karşısında işletme yapısındaki
yalınlığa bağlı olarak esnek uygulamalar geliştirebildikleri tespit edilmiştir.
Fiyat kıran, personel çıkaran veya tesis kapatan işletme sayısı oldukça azdır.
İşletmecilerin krizle başa çıkmak adına daha fazla oranda destinasyon ölçeğinde
tanıtım ve kaliteyi öne çıkardıkları görülmüştür.
Kaynakça
- Albeni, Mesut ve Utku Ongun (2005), Antalya Turizminin Türk Turizmi İçerisindeki Yeri ve Krizlerin Antalya Turizmi Üzerindeki Etkileri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2): 93-112.
- Cushnahan, Gavan (2004), Crisis Management in Small-Scale Tourism, Journal of Travel & Tourism Marketing, 15:4, 323-338.
- Maxwell, Joseph (1992), Understanding and Validity in Qualitative Research, Harvard Educational Review, 62, 279-301.
- Özdemir, Ünal (2011), Safranbolu’nun Kültürel Miras Kaynakları ve Korunması, Eastern Geographical Review, 26: 129-142.
- Rousaki, Barbara ve Alcott, Peter (2006), Exploring the Crisis Readiness Perceptions of Hotel Managers in the UK, Tourism and Hospitality Research, 7(1): 27–38.
- Seçilmiş, Cihan ve Yaşar, Sarı (2010), Kriz Dönemlerinde Konaklama İşletmelerinin Kriz Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1): 501-520.
- Topçubaşı Çilingiroğlu, Mine ve Reyhan Ufuk, Sevi (2013), Çamlıhemşin’deki Tarihi Konakların Turizm Potansiyeli, II. Rize Kalkınma Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 3-4 Mayıs 2013, RTE Üniversitesi & Maltepe Üniversitesi, ss. 321-334.
- Türkan, Okan (2013), Beypazarı İlçesinin Turizm Potansiyeli Ve Turizm Faaliyetlerine Yönelik Öneriler, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32: 12-25.
- Ündey Kalpaklıoğlu, Nur (2010), Krizlere En Hassas Sektör Turizmde Etkin Kriz Yönetimi, Akademik Araştırmalar Dergisi, 44: 139-155.
- Yakut Aymankuy, Şimal (2001), Turizm Sektöründe Kriz Yönetimi, Balıkesir Üniversitesi SBE Dergisi, 6: 105-118.
- Yu, Larry, Stafford, Greg ve Armoo, Alex Kobina (2005), A Study of Crisis Management Strategies of Hotel Managers in the Washington, D.C. Metro Area, Journal of Travel & Tourism Marketing, 19(2-3): 91-105.