Kamu ya da özel sektör olsun zaman zaman örgüt içinden ya da örgüt dışından kaynaklanan nedenlerden dolayı kendini bir krizin içerisinde ya da kriz ortamında bulabilir. Kurumlar, kriz süreçlerinden en az zararla veya hiçbir zarar görmeden çıkmak isterler. Bu süreç elbette ki etkin bir kriz yönetimi ile mümkündür. Kriz yönetiminde en önemli işlev halkla ilişkiler faaliyetleri tarafından görülmektedir. Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler, kurumun hedef kitle ile etkili bir şekilde iletişim kurmasına, yaşanabilecek sorunların hızlı bir şekilde çözülmesine, kurumun krizden en az etkiyle çıkmasına, kurumun imajının en düşük düzeyde zarar görmesine kısacası kurumun krizden hasarsız ya da en az hasarla atlatmasına katkı sağlar.
Bu çalışmada, Elazığ’ın Maden ilçesinde ortaya çıkan heyelan tehlikesi heyelan ve sonrasında yaşanan gelişmelere ilişkin vatandaşların katılımı bağlamında bir alan araştırması gerçekleştirilerek, kamusal halkla ilişkiler çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırmada alan araştırması yöntemi uygulanmış; veriler telefonla anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, katılımcılar açıklanan projeyi beğendiği halde, ödeme planını uygun görmedikleri, proje hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları sonucuna varılmıştır. Kamusal halkla ilişkiler bağlamında vatandaşın sürece katılımının yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |