Araştırmanın
amacı, MEB’e bağlı okullarda görevli olan öğretmenlerin çok kültürlülük ve çok
kültürlü eğitime ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülen çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim
yılında Elazığ ilinde görev yapmakta olan 16 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Verilerin toplanması için açık uçlu görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda,
katılımcıların çokkültürlülük ve çokkültürlü eğitim ile ilgili çoğunlukla
olumlu görüşlere sahip oldukları fakat bu kavramları yalnızca ırk ve dil bağlamında
ele aldıkları görülmüştür. Ayrıca, katılımcıların yarısına yakını, eğitimde
resmi dilden yana olduklarını bildirmişlerdir.
The aim of the research is to determine the opinions
of teachers who work at public schools governed by Ministry of Education, about
multiculturalism and multicultural education. The research designed with
phenomenological approach, which is one of the qualitative research methods was
conducted on 16 teachers who were working in Elazığ province in 2014-2015
academic year. The data were gathered by using open-ended five questions.
According to the research results, it was seen that the participants had mostly
positive opinions about multiculturalism and multicultural education, but they
only dealt with these concepts in the context of race and language. Besides,
nearly half of the participants reported that they are in favor of the official
language in education.
Multiculturalism Multicultural Education Education in Mother Tongue
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 27 Sayı: 2 |