Bu çalışmanın amacı, cinsiyetin tekno-pedagojik
alan bilgisi üzerindeki etkisini meta analiz yöntemiyle incelemektir.
Meta-analiz, benzer konularda yapılmış birbirinden bağımsız ve çok sayıda
çalışmadan elde edilmiş sayısal verileri istatistiksel olarak analiz etme ve bu
çalışmaların sonuçları hakkında genel bir yargıya varma yöntemidir. Hangi
araştırmaların meta-analize dâhil edileceğine yönelik seçimlerin yapılmasında
belirli ölçütler kullanılmıştır. Bu ölçütlere dayalı olarak 6 adet tez
çalışmasının meta-analize dâhil edilmesine karar verilmiştir. Sonuç olarak;
altı çalışma için %95 güven aralığında etki büyükleri belirlenmiştir. Meta
analiz diyagramına göre cinsiyetin teknolojik pedagojik alan bilgisi üzerindeki
etkisi sabit etki modelinde (.058), rastgele etkiler modelinde (.064)’dir.
Sonuç olarak TPAB yeterlikleri açısından cinsiyetin baskın bir bağımsız
değişken olmadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this study is to examine
the effect on techno-pedagogical content knowledge of gender by meta-analysis. Meta-analysis is the method
employed in order to statistically analyze the quantitative data collected in
independent and multiple studies carried out on similar topics, and to reach a
general judgment regarding the results of these studies. Certain criteria were used in order to decide
which researches would be included in the meta-analysis. Based on these
criteria, it was decided to include of 6 thesis studies in the meta-analysis
process. As a result; The effects sizes for the six studies were determined at
95% confidence interval. According to the meta-analysis diagram, the effect of
gender on technological pedagogical content knowledge is fixed effects model
(.058) and random effects model (.064). In conclusion, gender is not a dominant
independent variable in terms of TPACK competencies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 28 Sayı: 1 |