Bu çalışmanın amacı Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda (BSO) görev yapan öğretmenlerin yönetim ve
eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Samsun iline bağlı 454 BSO’da
690 öğretmen görev yapmaktadır. Bu çalışmanın ön uygulaması için görüşlerine başvurulan öğretmenler
hariç çalışma evreninde yer alan 560 öğretmene nihai ölçek gönderilmiş ve 308’i geri dönmüştür. Çalışmanın
sonuçlarına bakıldığında BSO’larda görev yapan bir öğretmenin hem öğretmenlik yapması hem de bağımsız
sınıflı okullarda birden çok kişi tarafından yürütülen pek çok işi üstlenmek durumunda kalması sorunlar
yaşanmasına yol açmaktadır. Ayrıca öğretmenler hem 1. sınıflarda hem de ara sınıflarda okuma-yazma
bilmeyen öğrencilerin olması nedeniyle başarılı öğrencilere yeterince zaman ayıramadıklarını, ödev
kontrolünde sıkıntı yaşadıklarını ve müfredatın gerisinde kaldıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler okulda
tek öğretmen olmanın getirdiği psiko-sosyal ve mesleki yalnızlığı önemli sorunlar olarak algılamaktadırlar.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 1 |