Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının küresel sorunlara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla bir tutum
ölçeği geliştirmektir. Bu araştırmada, betimsel yöntem kullanılmıştır.
Araştırma, Gazi Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi,
İstanbul Üniversitesi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi, 100. Yıl Üniversitesi ve
Karadeniz Teknik Üniversitesi olmak üzere tesadüfî yöntemle seçilen toplam 7
üniversitede gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, öğretmen adaylarının
küresel sorunlara yönelik tutumlarını incelemek amacıyla bir tutum ölçeği
geliştirilmiş ve toplam 734 öğretmen adayına bu ölçek uygulanmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde, SPSS 17 ve Lisrel 8.7 paket programı kullanılmıştır. Ayrıca
küresel sorunlarla ilgili tutum ölçeği geliştirilirken betimleyici ve
doğrulayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır.Yapılan güvenirlik ve geçerlik
analizi sonucunda toplam 27 madde ve iki alt boyuttan oluşan küresel sorunlara
yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Bu ölçeğin, üniversite öğrencilerinin
küresel sorunlara yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik çalışmalara katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 30 Sayı: 1 |