Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

VAN İLİNDE KARAYOLU ULAŞIMININ GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 30 Sayı: 2, 15 - 28, 03.09.2020
https://doi.org/10.18069/firatsbed.537353

Öz

Türkiye’de karayolu
ulaşımının tarihi gelişimine baktığımızda, ilk olarak bu yolların Hititler
zamanında yapıldığı görülmektedir. Yolların yapımı ile birlikte Anadolu’nun
önemi artmaya başlamıştır. Pers  (Kral
Yolu), Roma ve Osmanlı dönemlerinde yapılan çalışmalarla Anadolu’daki ulaşım
ağı daha da gelişmiştir. Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ilk dönemlerinde kaynak
yetersizliğinden dolayı, Osmanlıdan kalan ulaşım hatlarına ilave olarak, önemli
bir çalışma yapılamamıştır. 1950’li yıllardan sonra karayolu ulaşımına ağırlık
verilmeye başlandığı görülmektedir. Zaman içerisinde Van’daki ulaşım sistemleri
arasında en fazla gelişen karayolları olmuştur. 

Kaynakça

  • ASLANAPA, O., ALTUN, A.,1981,“Sanat Tarihi Yıllığı IX-X”, İstanbul Üniversitesi Sanat tarihi Enstitüsü Dergisi, İstanbul, s. 321-352
  • BARUTCA, H., 2006, “Orta Asya’ya Ulaşımda Demiryolu Alternatifi, Bölgesel Güçler ve Türkiye”, Sosyal Bilimler E-Dergi, Sayı 8, Celalabat, s. 1-12.
  • BAYTAR, İ., 2014, Van’da Ulaşım Sistemleri ve Ulaşım Sistemlerinin Tarihi Gelişimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl üniversitesi, Van
  • BELLİ, O., 1977, Urartular Çağında Van Bölgesi Yol Şebekesi, İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Eski Çağ Tarihi Kürsüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • BELLİ, O., 1982, ‘‘İlkçağda Anadolu Uygarlıkları’’, Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi Görsel Yayınlar A.Ş., İstanbul., s. 182-187.
  • DEGENS, E.T., VE DİĞ., 1978, “Van Gölü’nün Jeolojik Gelişimi: Bir Özet”,TheGeology of Lake Van içinde, M.T.A. Yayınlarından No:169, Ankara.
  • DENİZ, O., 2009, “Van Kent Merkezine Yapılan Göçler ve Göçün Kentsel Gelişim Üzerine Etkisi”, TÜCAUM V.Ulusal Coğrafya Sempozyumu, Ankara, s. 175-186
  • DUMAN, N, 2011, Erçek Gölü Yakın Çevresinin Fiziki Coğrafyası, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • ERİNÇ, S., 2001, Jeomorfoloji II, Der Yayınları, İstanbul.
  • SAATÇİOĞLU, C., 2011, Ulaştırma Ekonomisi Teori ve Politika, Gazi Yayınevi, Ankara.
  • TÜİK (DİE), 2017, Ankara.
  • TÜMERTEKİN, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • UZUNKAYA, C., 2008, “Türkiye’de Ulaşım Sistemleri”, Karayolu 1. Ulusal Karayolu Kongresi (01-03 Nisan 2008), Ankara, 1-3.
  • YAZICI, H., VE DİĞERLERİ, 2010, Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Ankara.
  • YILDIZ, M. Z., 2009, Van’da Sanayi Faaliyetleri ve Geliştirme Olanakları, Yalın Yayıncılık, İstanbul.
  • Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü.
  • Karayolları Genel Müdürlüğü (2012-2017).
  • Meteoroloji Genel Müdürlüğü (2017).
  • Yararlanılan İnternet Siteleri
  • https://www.google.com.tr/search?q=eski+van+%C5%9Fehrinden(Erişim 25.07.2017)
  • http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Root/default.aspx (Erişim:16.07.2017).
  • http://wowturkey.com (Erişim: 28.07.2017)
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Coğrafya
Yazarlar

İrfan Baytar 0000-0003-2074-8748

Yayımlanma Tarihi 3 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 30 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baytar, İ. (2020). VAN İLİNDE KARAYOLU ULAŞIMININ GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 15-28. https://doi.org/10.18069/firatsbed.537353