Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Meta Synthesis Study of Postgraduate Thesis using Lesson Study in Turkey

Yıl 2022, Cilt: 32 Sayı: 3, 1013 - 1025, 21.09.2022
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1060134

Öz

The study aims to explore the current status of the postgraduate thesis conducted in Turkey on the Lesson Study model, which is the concept of teachers' professional development. Theses related to the lesson study professional development model were searched using the keywords "lesson research" and "lesson study" in the database of “The Council of Higher Education National Thesis Center”. A total of 36 thesis studies were identified with the specified keywords. Out of 22 doctoral dissertations and 8 master thesis published between 2012-2020, which meet the research criteria, were included in the research. The results of the studies included in the research were analyzed by content analysis using the meta-synthesis technique. With meta-synthesis studies, the aim is to handle the studies in a specific field on a qualitative basis, and to present the similarities and differences comparatively. As a result of the analysis, four dimensions were revealed: the topics covered by the teachers at study meetings, difficulties faced in lesson study, the contributions of the lesson study and recommendations about the lesson study. The results of the study are thought to provide great convenience in terms of being a comprehensive resource for researchers who will work in the field of “lesson study”, which is a professional development model and for beginning a wider perspective for them.

Kaynakça

  • Abazoğlu, İ., Yıldırım, O., ve Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016 (6). 143-160.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları: İzmir.
  • Almanzar, A. (2014). Impact of Professional Learning Community Practices on Morale of Urban High School Teachers (Unpublished doctoral dissertation). Nova Southeastern University, U.S.
  • Armstrong, A. (2011). Lesson Study Puts A Collaborative Lens on Student Learning. Learning Forward, 14(4), 1-8.
  • Aykan, A. (2019). Öğretmen adayları açısından ders araştırması modelinin mesleki gelişim kapsamında incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aykan, A., ve Kıncal, R. Y. (2016). Ders Araştırması Kapsamında Farklı Ülkelerde Yayınlanan Bilimsel Çalışmaların İçerik Analizi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 19-31.
  • Back, J., & Joubert, M. (2011). Lesson study as a process for professional development: working with teachers to effect significant and changes in practice. Proceedings of 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education 2011, Rzeszow, Poland, February (s. 2559-2568).
  • Baki, M., ve Arslan, S. (2015). Ders İmecesinin (Lesson Study) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Dersini Planlama Bilgilerine Etkisinin İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6 (2). 209-229.
  • Bayrakçı, M. (2010). Sınıf Yönetimi. R. Sarpkaya içinde, Sınıf Yönetimi (s.214-245). İhtiyaç Yayıncılık: Ankara.
  • Bayram, I., ve Canaran, Ö. (2020). Lesson Study in Action: A Multiple Case Study of Efl Teachers. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(3). 666-679.
  • Bayram, İ., ve Bıkmaz, F. (2019). Ders İmecesi Modeli ve Modelin Öğretmen Mesleki Gelişimine Katkısı Üzerine Bir İnceleme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(2). 577-610.
  • Bektaş Öztaşkın, Ö. (2013). Sosyal Bilgiler Derslerinde Belgesel Film Kullanımının Akademik Başarıya ve Bilinçli Farkındalık Düzeylerine Etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3 (2). 147-162.
  • Bilge, O., ve Dede, Y. (2020). Matematik Öğretmenlerinin Ders İmecesine İlişkin Görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1). 1-22.
  • Bilge, B., ve Aslanargun, E. (2018). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri ve Okul Müdürlerinin Katkı Düzeyleri. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12). 278-303.
  • Boran, E., ve Tarım, K. (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders İmecesi Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 259-273.
  • Borko, H., Jacobs, J., & Koellner, K. (2010). Contemporary Approaches to Teacher Professional Development. International Encyclopedia of Education, 7, 548–556.
  • Bozkurt, E., ve Yetkin-Özdemir, İ. E. (2016). Ders Araştırması Yürütmüş Üç Matematik Öğretmeninden Yansımalar. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3). 272-289.
  • Bozkuş, K. (2018). Öğretmenlerin mesleki gelişiminde dinamik yaklaşımın uygulanması: bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Bozkuş, F., Kablan, Z., Pak, K., Özdişçi, S., Özdemir, A., Aydın, M., ve Boğazlıyan, D. (2017). Ders İmecesi (Lesson Study) Modeli Hakkında Uygulayıcı Görüşleri.International Periodical for the Languages, Literature and History of Turksh or Turkic, 12(28). 141-160.
  • Budak, İ., Budak, A., Bozkurt, I., ve Kaygın, B. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarıyla Bir Ders Araştırması Uygulaması. New World Sciences Academy, 6 (2). 1606-1617.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin Meslekî Gelişimleri: Engeller ve Öneriler. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650.
  • Cerbin, W., & Kopp, B. (2006). Lesson Study as a Model for Building Pedagogical Knowledge and İmproving Teaching. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 18(3), 250– 257.
  • Chen, X., & Yang, F. (2013). Chinese Teachers’ Reconstruction of the Curriculum Reform Through Lesson Study. International Journal for Lesson and Learning Studies, 2(3), 218-236.
  • Cheung, W, M., Wong, W, Y. (2014) Does Lesson Study Work?: A Systematic Review on the Effects of Lesson Study and Learning Study on Teachers and Students, International Journal for Lesson and Learning Studies, 3 (2), 137-149.
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik Analizinin Parametreler[Parameters of content analysis]. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çelik A. Ö., ve Güzel E. B (2016). Bir Matematik Öğretmenin Ders İmecesi Boyunca Öğrencilerin Düşüncelerini Ortaya Çıkaracak Soru Sorma Yaklaşımları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(2), 365 - 392.
  • Demir, K., Czerniak, C. M. & Hart, L. C. (2013). Implementing Japanese Lesson Study in a Higher Education Context. Journal of College Science Teaching, 42(4), 22-27. Doig, B., & Groves, S. (2011). Japanese Lesson Study: Teacher Professional Development Through Communities of İnquiry.Mathematics Teacher Education and Development, 13(1), 77-93.
  • Erbilgin, E. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ders Araştırması Hakkındaki Görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 69-83.
  • Fernandez, C. (2002). Learning from Japanese Approaches to Professional Development: The Case of Lesson Study. Journal of Teacher Education, 53(5), 393-405.
  • Fernandez, M. L., & Zilliox, Joseph. (2011). Investigating Approaches to Lesson Study in Prospective Mathematics Teacher Education. in Lesson Study Research and Practice in Mathematics Education (pp. 85-102). Dordrecht: Springer Netherlands.
  • Fujii, T. (2013). Implementing Japanese lesson study in foreign countries: Misconceptions revealed. Mathematics Teacher Education and Development, MERGA.
  • Gök, T., ve Sılay, İ. (2009). İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), 821-834.
  • Gözel, E. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Ders İmecesi Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3) , 48-62.
  • Guskey, T. (2009). Closingthe knowledge gap on Effective Professional Development. Educational Horizontal. 87 (4), 224-233.
  • Güner, P., ve Akyüz, D. (2017). Ders İmecesi (Lesson Study) Mesleki Gelişim Modeli: Öğretmen Adaylarının Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 16(2) , 428-452.
  • Hurd, J., & Lewis, C. (2011). Lesson Study Step By Step: How Teacher Learning Communities İmprove İnstruction. Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Kara, Y., ve Şen, Ö. (2021). Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1) , 1-20.
  • Kandemir, E. M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin öğretim becerilerini geliştirmeye yönelik bir uygulama: ders imecesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi.) Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Kansızoğlu, H. B., ve Sulak, S. E. (2019). Öğrenci Merkezli Dil Bilgisi Öğretim Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 958-980.
  • Kotelawala, U. (2013). ‘‘Lesson Study in a Methods Course: Connecting Teacher Education to the Field.’’ The Teacher Educator, 47(1), 67-89.
  • Kurt, G. (2016). Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Development Of Preservice Middle School Mathematics Teachers İn Statistics Teaching: A Microteaching Lesson Study (Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Graduate School of Social Sciences, Ankara, Türkiye.
  • Kuter, S. (2016). İşbirlikli Mentorluk Penceresinden Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi. Eğitim ve Bilim, 41 (183), 129-145.
  • Lewis, C., & Hurd, J. (2011). Lesson Study Step by Step: How Teacher Learning Communities İmprove İnstruction. Portsmouth: Heinemann.
  • Lewis, C. C., Perry, R. R., Friedkin, S., & Roth, J. R. (2012). Improving Teaching Does İmprove Teachers: Evidence from Lesson Study. Journal of Teacher Education, 63(5), 368-375.
  • Lyding, L. (2012). Using Lesson Study to Help Teachers Design Lessons with Purposeful Planned Movement and Build Efficacy (Unpublished doctoral dissertation). Arizona State University, U.S.
  • Meissner, E. W. (2008). Teacher Perception, Lesson Study And Science Achievement (Unpublished doctoral dissertation). Seattle Pacific University, Seattle, Washington,WA, USA.
  • Önen, F. , Mertoğlu, H. , Saka, M. ve Gürdal, A. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretim Yöntem Ve Tekniklerine İlişkin Bilgilerine Etkisi: Öpyep Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3) , 9-23.
  • Özbek, K. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin açılar konusunda kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerdeki gelişimleri ile ders imecesine yönelik görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ağrı.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 132-139.
  • Ramani, G. B. & Brownell, C. A. (2014). Preschoolers’ Cooperative Problem Solving: Integrating Play and Problem Solving. Journal of Early Childhood Research, 12(1), 92-108.
  • Reese, S. (2010). Bringing effective professional development to educators. Techniques: Connecting Education and Careers (J1), 85(6), 38-43.
  • Robinson, N., & Leikin, R. (2011). One Teacher, Two Lessons: The Lesson Study Process. International Journal of Science and Mathematics Education, 10(1), 139-161.
  • Sato, M. (2009). Kyoshi kadensho [Book on style and the flower of teachers] Tokyo: Shogakkan.
  • Saito, E. (2012). Key İssues of Lesson Study in Japan and The United States: A Literature Review. Professional Development in Education, 38(5), 777-789.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim, öğrenme ve öğretim (kuramdan uygulamaya). gönül yayıncılık: Ankara.
  • Serbest, A. (2014). Ders imecesinin etki alanları üzerine bir meta-sentez çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Smith, R. R., (2008). Lesson Study: Professional Development for Empowering Teachers and İmproving Classroom Practice. (Unpublished doctoral dissertation), Florida State University.
  • Stepanek, J., Appel, G., Leong, M., Mangan, M. T.& Mitchell, M. (2007). Leading lesson study: A practical guide for teachers and facilitators. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Şan, S., ve İbrahimoğlu, Z. (2017). Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Etkinlik Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi ve Bu Etkinliklere Yönelik Öğrenci Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2142-2159.
  • Takahashi, A. & Yoshida, M. (2004). Ideas for Establishing Lesson-Study Communities. Teaching Children Mathematics, 10(9), 436-443.
  • Thorne, S., Jensen, L., Kearney, M. H., Noblit, G., & Sandelowski, M. (2004). Qualitative Metasynthesis: Reflections on Methodological Orientation and Ideological Agenda. Qualitative Health Research, 14(10), 1342-1365.
  • Verhoef, N.C., Coenders, F., Pieters, J.M., Smaalen, D.V., & Tall, D.O. (2015). Professional Development Through Lesson Study: Teaching The Derivative Using Geogebra. Professional Development in Education, 41(1), 109-126.
  • Yoshida, M., & Jackson, W., C. (2011). Ideas for developing mathematical pedagogical content knowledge through lesson study. In L, C, Hart., A. Alston and A. Murata (Eds.), Lesson study research and practice in mathematics education (pp. 279-288). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Walsh, D., & Downe, S. (2005). Meta-Synthesis Method for Qualitative Research: Aliterature Review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204–211.
  • Wang-Iverson, P., & Yoshida, M. (2005). Building our understanding of lesson study. Philadelphia: Research for Better Schools.
  • Yüzbaşıoğlu, S., & Babadoğan, C. (2016). Recommendations of Participating Teachers on the Application of Lesson Study in Turkey. Journal of Education and Future , 0(9), 101-122.
  • Zimmer, L. (2006). Qualitative Meta‐Synthesis: A Question of Dialoguing with Texts. Journal of advanced nursing, 53(3), 311-318.

TÜRKİYEDE DERS İMECESİ MODELİ KULLANILARAK YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLER ÜZERİNE BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI

Yıl 2022, Cilt: 32 Sayı: 3, 1013 - 1025, 21.09.2022
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1060134

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin mesleki gelişim kavramı olan ders imecesi (Lesson Study) modeliyle ilgili Türkiye’de yapılan lisansüstü tez çalışmalarının mevcut durumunu çalışma sonuçlarından hareketle ortaya koymaktır. Ders imecesi mesleki gelişim modeli kapsamındaki lisansüstü tezler ‘‘ders imecesi’’, ‘‘ders araştırması’’ ve ‘‘lesson study’’ anahtar kelimeleri kullanılarak Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında taranmıştır. Belirtilen anahtar kelimelerle toplam 36 lisansüstü tez çalışması tespit edilmiştir. Araştırma kriterlerini karşılayan, 2012-2020 yılları arasında yayınlanmış 22 doktora ve 8 yüksek lisans tez çalışması araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmaya dâhil edilen çalışmaların sonuçları meta sentez tekniği kullanılarak içerik analiziyle analiz edilmiştir. Meta-sentez çalışmaları aynı konuda yapılan nitel araştırmaların yine nitel bir anlayış doğrultusunda ele alınmasını, benzer ve farklı yönlerinin karşılaştırmalı olarak ortaya konmasını içermektedir. Yapılan analiz sonucunda, imece toplantılarında üzerinde konuşulan konular, ders imecesinde yaşanan zorluklar, ders imecesinin katkıları ve ders imecesine dair öneriler olmak üzere dört boyut ortaya çıkarılmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkarılan bulguların bir mesleki gelişim modeli olan ders imecesi alanında çalışma yürütecek araştırmacılara kapsamlı bir kaynak olması ve geniş bir bakış açısı kazandırması bakımından büyük kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abazoğlu, İ., Yıldırım, O., ve Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016 (6). 143-160.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları: İzmir.
  • Almanzar, A. (2014). Impact of Professional Learning Community Practices on Morale of Urban High School Teachers (Unpublished doctoral dissertation). Nova Southeastern University, U.S.
  • Armstrong, A. (2011). Lesson Study Puts A Collaborative Lens on Student Learning. Learning Forward, 14(4), 1-8.
  • Aykan, A. (2019). Öğretmen adayları açısından ders araştırması modelinin mesleki gelişim kapsamında incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aykan, A., ve Kıncal, R. Y. (2016). Ders Araştırması Kapsamında Farklı Ülkelerde Yayınlanan Bilimsel Çalışmaların İçerik Analizi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 19-31.
  • Back, J., & Joubert, M. (2011). Lesson study as a process for professional development: working with teachers to effect significant and changes in practice. Proceedings of 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education 2011, Rzeszow, Poland, February (s. 2559-2568).
  • Baki, M., ve Arslan, S. (2015). Ders İmecesinin (Lesson Study) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Dersini Planlama Bilgilerine Etkisinin İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6 (2). 209-229.
  • Bayrakçı, M. (2010). Sınıf Yönetimi. R. Sarpkaya içinde, Sınıf Yönetimi (s.214-245). İhtiyaç Yayıncılık: Ankara.
  • Bayram, I., ve Canaran, Ö. (2020). Lesson Study in Action: A Multiple Case Study of Efl Teachers. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(3). 666-679.
  • Bayram, İ., ve Bıkmaz, F. (2019). Ders İmecesi Modeli ve Modelin Öğretmen Mesleki Gelişimine Katkısı Üzerine Bir İnceleme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(2). 577-610.
  • Bektaş Öztaşkın, Ö. (2013). Sosyal Bilgiler Derslerinde Belgesel Film Kullanımının Akademik Başarıya ve Bilinçli Farkındalık Düzeylerine Etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3 (2). 147-162.
  • Bilge, O., ve Dede, Y. (2020). Matematik Öğretmenlerinin Ders İmecesine İlişkin Görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1). 1-22.
  • Bilge, B., ve Aslanargun, E. (2018). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri ve Okul Müdürlerinin Katkı Düzeyleri. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12). 278-303.
  • Boran, E., ve Tarım, K. (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders İmecesi Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 259-273.
  • Borko, H., Jacobs, J., & Koellner, K. (2010). Contemporary Approaches to Teacher Professional Development. International Encyclopedia of Education, 7, 548–556.
  • Bozkurt, E., ve Yetkin-Özdemir, İ. E. (2016). Ders Araştırması Yürütmüş Üç Matematik Öğretmeninden Yansımalar. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3). 272-289.
  • Bozkuş, K. (2018). Öğretmenlerin mesleki gelişiminde dinamik yaklaşımın uygulanması: bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Bozkuş, F., Kablan, Z., Pak, K., Özdişçi, S., Özdemir, A., Aydın, M., ve Boğazlıyan, D. (2017). Ders İmecesi (Lesson Study) Modeli Hakkında Uygulayıcı Görüşleri.International Periodical for the Languages, Literature and History of Turksh or Turkic, 12(28). 141-160.
  • Budak, İ., Budak, A., Bozkurt, I., ve Kaygın, B. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarıyla Bir Ders Araştırması Uygulaması. New World Sciences Academy, 6 (2). 1606-1617.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin Meslekî Gelişimleri: Engeller ve Öneriler. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650.
  • Cerbin, W., & Kopp, B. (2006). Lesson Study as a Model for Building Pedagogical Knowledge and İmproving Teaching. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 18(3), 250– 257.
  • Chen, X., & Yang, F. (2013). Chinese Teachers’ Reconstruction of the Curriculum Reform Through Lesson Study. International Journal for Lesson and Learning Studies, 2(3), 218-236.
  • Cheung, W, M., Wong, W, Y. (2014) Does Lesson Study Work?: A Systematic Review on the Effects of Lesson Study and Learning Study on Teachers and Students, International Journal for Lesson and Learning Studies, 3 (2), 137-149.
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik Analizinin Parametreler[Parameters of content analysis]. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çelik A. Ö., ve Güzel E. B (2016). Bir Matematik Öğretmenin Ders İmecesi Boyunca Öğrencilerin Düşüncelerini Ortaya Çıkaracak Soru Sorma Yaklaşımları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(2), 365 - 392.
  • Demir, K., Czerniak, C. M. & Hart, L. C. (2013). Implementing Japanese Lesson Study in a Higher Education Context. Journal of College Science Teaching, 42(4), 22-27. Doig, B., & Groves, S. (2011). Japanese Lesson Study: Teacher Professional Development Through Communities of İnquiry.Mathematics Teacher Education and Development, 13(1), 77-93.
  • Erbilgin, E. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ders Araştırması Hakkındaki Görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 69-83.
  • Fernandez, C. (2002). Learning from Japanese Approaches to Professional Development: The Case of Lesson Study. Journal of Teacher Education, 53(5), 393-405.
  • Fernandez, M. L., & Zilliox, Joseph. (2011). Investigating Approaches to Lesson Study in Prospective Mathematics Teacher Education. in Lesson Study Research and Practice in Mathematics Education (pp. 85-102). Dordrecht: Springer Netherlands.
  • Fujii, T. (2013). Implementing Japanese lesson study in foreign countries: Misconceptions revealed. Mathematics Teacher Education and Development, MERGA.
  • Gök, T., ve Sılay, İ. (2009). İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), 821-834.
  • Gözel, E. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Ders İmecesi Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3) , 48-62.
  • Guskey, T. (2009). Closingthe knowledge gap on Effective Professional Development. Educational Horizontal. 87 (4), 224-233.
  • Güner, P., ve Akyüz, D. (2017). Ders İmecesi (Lesson Study) Mesleki Gelişim Modeli: Öğretmen Adaylarının Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 16(2) , 428-452.
  • Hurd, J., & Lewis, C. (2011). Lesson Study Step By Step: How Teacher Learning Communities İmprove İnstruction. Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Kara, Y., ve Şen, Ö. (2021). Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1) , 1-20.
  • Kandemir, E. M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin öğretim becerilerini geliştirmeye yönelik bir uygulama: ders imecesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi.) Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Kansızoğlu, H. B., ve Sulak, S. E. (2019). Öğrenci Merkezli Dil Bilgisi Öğretim Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 958-980.
  • Kotelawala, U. (2013). ‘‘Lesson Study in a Methods Course: Connecting Teacher Education to the Field.’’ The Teacher Educator, 47(1), 67-89.
  • Kurt, G. (2016). Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Development Of Preservice Middle School Mathematics Teachers İn Statistics Teaching: A Microteaching Lesson Study (Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Graduate School of Social Sciences, Ankara, Türkiye.
  • Kuter, S. (2016). İşbirlikli Mentorluk Penceresinden Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi. Eğitim ve Bilim, 41 (183), 129-145.
  • Lewis, C., & Hurd, J. (2011). Lesson Study Step by Step: How Teacher Learning Communities İmprove İnstruction. Portsmouth: Heinemann.
  • Lewis, C. C., Perry, R. R., Friedkin, S., & Roth, J. R. (2012). Improving Teaching Does İmprove Teachers: Evidence from Lesson Study. Journal of Teacher Education, 63(5), 368-375.
  • Lyding, L. (2012). Using Lesson Study to Help Teachers Design Lessons with Purposeful Planned Movement and Build Efficacy (Unpublished doctoral dissertation). Arizona State University, U.S.
  • Meissner, E. W. (2008). Teacher Perception, Lesson Study And Science Achievement (Unpublished doctoral dissertation). Seattle Pacific University, Seattle, Washington,WA, USA.
  • Önen, F. , Mertoğlu, H. , Saka, M. ve Gürdal, A. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretim Yöntem Ve Tekniklerine İlişkin Bilgilerine Etkisi: Öpyep Örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3) , 9-23.
  • Özbek, K. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin açılar konusunda kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerdeki gelişimleri ile ders imecesine yönelik görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ağrı.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 132-139.
  • Ramani, G. B. & Brownell, C. A. (2014). Preschoolers’ Cooperative Problem Solving: Integrating Play and Problem Solving. Journal of Early Childhood Research, 12(1), 92-108.
  • Reese, S. (2010). Bringing effective professional development to educators. Techniques: Connecting Education and Careers (J1), 85(6), 38-43.
  • Robinson, N., & Leikin, R. (2011). One Teacher, Two Lessons: The Lesson Study Process. International Journal of Science and Mathematics Education, 10(1), 139-161.
  • Sato, M. (2009). Kyoshi kadensho [Book on style and the flower of teachers] Tokyo: Shogakkan.
  • Saito, E. (2012). Key İssues of Lesson Study in Japan and The United States: A Literature Review. Professional Development in Education, 38(5), 777-789.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim, öğrenme ve öğretim (kuramdan uygulamaya). gönül yayıncılık: Ankara.
  • Serbest, A. (2014). Ders imecesinin etki alanları üzerine bir meta-sentez çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Smith, R. R., (2008). Lesson Study: Professional Development for Empowering Teachers and İmproving Classroom Practice. (Unpublished doctoral dissertation), Florida State University.
  • Stepanek, J., Appel, G., Leong, M., Mangan, M. T.& Mitchell, M. (2007). Leading lesson study: A practical guide for teachers and facilitators. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Şan, S., ve İbrahimoğlu, Z. (2017). Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Etkinlik Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi ve Bu Etkinliklere Yönelik Öğrenci Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2142-2159.
  • Takahashi, A. & Yoshida, M. (2004). Ideas for Establishing Lesson-Study Communities. Teaching Children Mathematics, 10(9), 436-443.
  • Thorne, S., Jensen, L., Kearney, M. H., Noblit, G., & Sandelowski, M. (2004). Qualitative Metasynthesis: Reflections on Methodological Orientation and Ideological Agenda. Qualitative Health Research, 14(10), 1342-1365.
  • Verhoef, N.C., Coenders, F., Pieters, J.M., Smaalen, D.V., & Tall, D.O. (2015). Professional Development Through Lesson Study: Teaching The Derivative Using Geogebra. Professional Development in Education, 41(1), 109-126.
  • Yoshida, M., & Jackson, W., C. (2011). Ideas for developing mathematical pedagogical content knowledge through lesson study. In L, C, Hart., A. Alston and A. Murata (Eds.), Lesson study research and practice in mathematics education (pp. 279-288). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Walsh, D., & Downe, S. (2005). Meta-Synthesis Method for Qualitative Research: Aliterature Review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204–211.
  • Wang-Iverson, P., & Yoshida, M. (2005). Building our understanding of lesson study. Philadelphia: Research for Better Schools.
  • Yüzbaşıoğlu, S., & Babadoğan, C. (2016). Recommendations of Participating Teachers on the Application of Lesson Study in Turkey. Journal of Education and Future , 0(9), 101-122.
  • Zimmer, L. (2006). Qualitative Meta‐Synthesis: A Question of Dialoguing with Texts. Journal of advanced nursing, 53(3), 311-318.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Samet Akalın 0000-0001-8369-1668

Abdurrahman Kılıç 0000-0002-2704-2951

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 32 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akalın, S., & Kılıç, A. (2022). TÜRKİYEDE DERS İMECESİ MODELİ KULLANILARAK YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLER ÜZERİNE BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(3), 1013-1025. https://doi.org/10.18069/firatsbed.1060134