In this paper, our fundemental purpsose is to provide a point of view of Hegel on Religion, through Phenomenology. By doing so, we will also enlight the place of Religion in Hegel’s Phenomenology. In fact, an analysis like this means that Religion is a completion of Spirit; Religion is a representation of a community about itself. But there are various representations alike and christianity is the consummation that brings all of other to the perfection and therefore it is the religion as such. In addition, in Hegel, religion is a reconcilition between the essential and the inessentiel or between consciousness and divinity which has narreted in self-consciousness section under the rubric of unhappy consciousness. The problem with unhappy conscioussness was his inability to go beyond of his limit where he could have reach the truth. Actually, the sections like Reason and the Spirit are there beacause there must be something which has the ability or power for exceeding this privation and it is through the religion that we arrive this aim.
Self-Consciousness Reason Spirit Hegel Religion Unhappy Consciousnnes Absolute Knowledge Philosophy of Religion
Bu makalede temel amacımız Hegel’in din üzerine görüşlerini onun Fenomenolojisi üzerinden açıklamak olacaktır. Bunu yaparken de dinin Fenomenolojideki yeri üzerinden bir değerlendirmeye gideceğiz. Bunun anlamı da Dinin, Tinin tamamlanışı olduğunu göstermeye çalışacağız demektir; Din, Tinin özbilinci olarak bir halkın kendi üzerine tasarımıdır. Bu anlamda Din temel olarak cemaatin kendi üzerine tasarımdır. Ama bu tasarımın birçok şekli söz konusudur, diğer bir deyişle çok farklı din biçimleri söz konusudur ve Hıristiyanlık da din olarak dindir. Hristiyanlık, Dinin tam olarak açınımı ve Tinin en olgun biçimde kendini ortaya serişidir. Bunun dışında Hegel’de Din, Fenomenoloji’de tam olarak Mutsuz Bilincin, Özbilinç bölümünde ayrılmış olarak bıraktığı Özsel-olan ve özsel-olmayan veya değişen ve değişmeyen arasındaki ayrımı ortadan kaldırır. Bilincin Mutsuz Bilinçteki konumu tam olarak hakikati kendi dışında bir şey olarak sezmesidir. Bir Bakıma Fenomenoloji’deki Akıl ve Tin bölümündeki tartışmalar, bilinç ile dünyayı uzlaştırma çabasıdır ve Dinde son bulur. Bilme veya bilmenin koşulu da bu uzlaşmadır.
Özbilinç Akıl Tin Hegel Din Saltık Bilme Mutsuz Bilinç Din felsefesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Felsefesi, Modern Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 37 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.