Duygu, biyolojik
temelleri olan ve çoğunlukla dıştan aldığımız uyaranlarla
beynimizde algıladığımız bir fenomendir. Çevremizle etkileşim
içinde, çevreyi algılayarak duygulanır ve davranışlarımızı
oluştururuz. Bu projemizin temel amacı: Çevre ile etkileşmeden
yapay olarak duygu oluşturulup oluşturulamayacağına cevap
aramaktır. Geliştirme sürecinde gerekli olan fen, matematik,
mühendislik ve teknoloji boyutları detaylı irdelenip temel
elektroteknik bilgisi, ucuzlayan teknolojik aletlerin kullanımı ve
tasarım becerimizle ve araştırma deneyimlerimizi de işe koşarak
ifade edilen amaca hizmet edecek bir araç olarak elektrikli
stimülatör geliştirilmiş ve denenmiştir. Böyle bir tasarımın
anlatıldığı çalışmada fen öğretimine katkısı boyutunda iki
alt hedef güttük; Birincisi stimülatörün nasıl
tasarlanabileceğini STEM perspektifinden teorik ve uygulamalı
olarak ortaya koymak, ikincisi cihazın nasıl geliştirildiğini
öğrencilerin de sürece aktif katılımı ile basamak basamak ve
uygulamalı olarak yürüterek onlara fen eğitimi için çok önem
arz eden bilimsel süreç becerilerini kazandırmak ve fen
bilimlerine olan ilgiyi bu yolla arttırmaktır.
Stimülatör elektriksel uyartım reseptör aksiyon potansiyeli STEM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |