Bu çalışmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin fen
bilimleri dersi kapsamında öğretmen rehberliğinde hobi bahçesi oluşturmaktır.
Yapılan bu ders dışı uygulamanın öğrenciler üzerindeki yansımalarını kendileri
görüşleri doğrultusunda ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın katılımcılarını,
2016-2017 bahar yarıyılında Van il merkezinde bir ortaokulda öğrenim gören 12
öğrenci oluşmaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışmaya katılan katılımcılar üçerli grup olacak
şekilde dört grup oluşturulmuştur. Her grup, öğretmen rehberliğinde kendi hobi
bahçesini oluşturmuşlar. Öğrenciler, hobi bahçelerine farklı sebzeler ekmişlerdir.
Öğrenciler, hobi bahçelerinde yaklaşık dört ay sonra ürün almışlardır. Uygulama
sonunda öğrenciler ile yarı yapılandırılmış mülakat ile hobi bahçeleri hakkında
görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, içerik ve betimsel
analiz kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrenciler, hobi bahçesi oluşturmanın
zevkli ve eğlenceli olduğunu ve bu faaliyetin kendileri üzerinde birçok faydasının
olduğunu belirtmişlerdir. Bu faydalardan bazıları, hobi bahçesi sayesinde
derste öğrendikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme yapma ve yaparak
yaşayarak öğrenmeyi sağlama şeklindedir. Son olarak katılımcılar, hobi
bahçelerinin çevre bilinçlerini artırdığını ve fen bilimleri dersini daha çok
sevmelerine katkı sağladığını dile getirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |