Bu
çalışmanın amacı, Turizm Rehberliği bölümü öğrencilerinin yeni yiyecekleri
deneme korkularını ve yemeklere karşı tutumlarını ölçmektir. Bu çalışmada,
tanımlayıcı ve keşfedici araştırma modellerinin her ikisi de kullanılmıştır. Çalışmada
kolayda örnekleme yönteminden yararlanılmış ve veriler, 17-19 Aralık 2018
tarihinde anket aracılığıyla toplanmıştır. Toplamda 129 kullanılabilir anket
elde edilmiştir. Toplanan veriler, istatistik değerlendirme ve analiz programı
aracılığıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların “kadın” ve “erkek” oranlarının
eşit olduğu, çoğunluğunun “bekar”, “20-24” yaş arasında, “birinci sınıf” ve “1001-1500TL”
arasında aylık gelire sahip öğrenciler olduğu belirlenmiştir. Rehber adaylarının %14,7’sinin “Hataylı”,
%14’ünün “Mersinli”, %9,3’ünün “Adanalı” ve “Azeri” oldukları tespit
edilmiştir. Turist
rehberi adaylarının yeni yiyecek deneme korkusuna sahip (neophobic) oldukları
tespit edilmiştir. Öte yandan, “yeni yiyecek deneme korkusu” ile “cinsiyete”
göre yapılan t-testi sonucunda anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Rehber
adaylarının yemeklere karşı tutumlarına yönelik yapılan analiz sonuçlarına göre,
rehber adaylarının etnik restoranlara açık olmadıkları belirlenmiştir. Çalışma,
Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği bölümü öğrencilerinin
yeni yiyecekleri deneme korkularını ve yemeklere karşı tutumlarının belirlenmesi ile sınırlıdır. Alan
yazın incelendiğinde rehber adaylarına yönelik bu konuda bir çalışmaya
rastlanmamış olması çalışmanın orijinalliğini göstermektedir.
Yeni yiyecek deneme korkusu Turist rehberi adayları Alışkanlık Mersin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.