Eğitim, insanların
hayatları boyunca devam eden bir süreçtir. Eğitim sayesinde insanlar belirli
konularda uzmanlaşarak, aldıkları eğitime göre çeşitli alanlarda istihdam
edilebilmektedir. İnsanların bilgi ve becerilerini geliştirmeyi hedefleyen
eğitim programları arasında önemli yere sahip yükseköğretim eğitiminin
nitelikli ve sektör içerisinde gelişmelere göre tasarlanmış olması son derece
önemlidir. Özellikle hizmet sektöründe farklılaşma zorunluluğu, rekabetin
fazlasıyla hissedilir olması, hizmet sektörüne yönelik eğitimin kapsamlı olması
gerekliliğini göstermektedir. Turizm sektörünün emek-yoğun yapısı, doğrudan
olarak hizmeti üreten ve tüketen tarafların insan olması, turizm alanında
yükseköğretimin çok yönlü, güncel, insan ve sektör yapısına uygun olarak
tasarlanasını zorunlu kılmaktadır. Bu kapsamda turizm eğitimi akreditasyon
uygulamalarının araştırılması son derece önemlidir. Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim
Kurulu (YÖK) tarafından turizm eğitimi akreditasyonu konusunda yetkilendirilen
Turizm Akademisyenleri Derneği’nin (TUADER), turizm eğitimi akreditasyon kurulu
olan Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu’nun (TURAK)
çalışmalarının amacı, kapsamı, niteliğinin belirtilmesi araştırmanın amacını ve
önemini oluşturmaktadır. Araştırma içerisinde, TURAK’ın çalışmalarının niteliği
ve önemine yer verilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.