Mevcut araştırmada,
müşterilerin otelin fiziki hizmet alanına ilişkin algılamalarında, ait
oldukları kuşakların ve otelin tasarımına, mimarisine ilişkin tarz
algılamalarının rolü araştırılmıştır. Araştırma verileri, Antalya bölgesindeki
otel işletmelerini ziyaret eden turistlerden toplanmıştır. Araştırmadaki
veriler faktöriyel varyans analizi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına
göre X ve Z kuşaklarındaki müşterilerin otel işletmesinin fiziki hizmet
alanının ortam boyutuna ilişkin algılamalarında otelin mimari tasarımının ve
dekorasyonun klasik algılanması daha önemli iken Y kuşağındaki müşteriler
açısından modern algılanması daha önemlidir. Otelin mimari tasarımı ve
dekorasyonu modern algılandığında ise X ve Z kuşağı müşterilerin otel
işletmesinin fiziki hizmet alanının ortam boyutuna ilişkin algılamaları ciddi
şekilde azalmaktadır. Buna ilaveten Y ve Z kuşağı müşterilerin otel
işletmesinin fiziki hizmet alanının fonksiyonel boyutuna ilişkin
algılamalarında otelin mimari tasarımının ve dekorasyonun modern algılanması
daha önemli iken X kuşağı müşterileri açısından klasik algılanması daha
önemlidir. Otelin mimari tasarımı ve dekorasyonu modern algılandığında X,
klasik algılandığında Y ve Z kuşağı müşterilerin otel işletmesinin fiziki
hizmet alanının fonksiyonel boyutuna ilişkin algılamaları ciddi şekilde
azalmaktadır.
Current study investigates the role of generation and the perception toward architecture and design of the hotel on the customers’ perceptions of hotel’s physical servicescape. Research data were collected from tourists staying in the hotels in Antalya region. Data were analyzed by factorial variance analysis. According to the research findings, while it is more important for customers in X and Z generation to perceive architectural design and decoration of the hotel as classical, customers in Y generation attach more importance to modernization. When the architectural design and decoration of the hotel is perceived as modern, the perceptions of the X and Z generation customers regarding the size of the physical service area of the hotel business are seriously reduced. In addition, perceiving the hotel's architectural design and decoration as modern is more important in Y and Z generation customers’ perceptions of the functional dimension of the physical servicescape of the hotel business whereas its being perceived as classical is more important for X generation customers. When the architectural design and decoration of the hotel is perceived modern, X generation customers’ perceptions of functional dimensions of physical servicescape in hotel business reduce dramatically. On the other hand, the perceptions of Y and Z generation customers reduce dramatically when the design and decoration of the hotel is perceived classical.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 3, Sayı 4 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gastoria579259, journal = {Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research}, issn = {2602-4144}, address = {}, publisher = {Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {3}, number = {4}, pages = {776 - 787}, doi = {10.32958/gastoria.579259}, title = {Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma}, key = {cite}, author = {Dedeoğlu, Bekir Bora and Çalışkan, Caner and Boğan, Erhan} } |
APA | Dedeoğlu, B. B. , Çalışkan, C. & Boğan, E. (2019). Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research , IV. ULUSLARARASI DOĞU AKDENİZ TURİZM SEMPOZYUMU ÖZEL SAYISI , 776-787 . DOI: 10.32958/gastoria.579259 |
MLA | Dedeoğlu, B. B. , Çalışkan, C. , Boğan, E. "Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma" . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 (2019 ): 776-787 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/51504/579259> |
Chicago | Dedeoğlu, B. B. , Çalışkan, C. , Boğan, E. "Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 (2019 ): 776-787 |
RIS | TY - JOUR T1 - Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma AU - Bekir BoraDedeoğlu, CanerÇalışkan, ErhanBoğan Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.32958/gastoria.579259 DO - 10.32958/gastoria.579259 T2 - Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research JF - Journal JO - JOR SP - 776 EP - 787 VL - 3 IS - 4 SN - 2602-4144- M3 - doi: 10.32958/gastoria.579259 UR - https://doi.org/10.32958/gastoria.579259 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma %A Bekir Bora Dedeoğlu , Caner Çalışkan , Erhan Boğan %T Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma %D 2019 %J Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research %P 2602-4144- %V 3 %N 4 %R doi: 10.32958/gastoria.579259 %U 10.32958/gastoria.579259 |
ISNAD | Dedeoğlu, Bekir Bora , Çalışkan, Caner , Boğan, Erhan . "Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 / 4 (Aralık 2019): 776-787 . https://doi.org/10.32958/gastoria.579259 |
AMA | Dedeoğlu B. B. , Çalışkan C. , Boğan E. Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2019; 3(4): 776-787. |
Vancouver | Dedeoğlu B. B. , Çalışkan C. , Boğan E. Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2019; 3(4): 776-787. |
IEEE | B. B. Dedeoğlu , C. Çalışkan ve E. Boğan , "Tüketicilerin Kuşak Farklılıkları ve Fiziki Hizmet Alanı Algılamaları: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma", Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, c. 3, sayı. 4, ss. 776-787, Ara. 2019, doi:10.32958/gastoria.579259 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.