Bir ülkenin veya
bölgenin kültürel varlıkları, turizm ürününü oluşturan faktörler arasındadır.
Günümüzde hamamlar Türk kültüründe önemli bir yere sahip olup turizm ürünü
olarak kullanım potansiyeli bulunmaktadır.
Bu çalışmanın amacı turizmde ürün çeşitlendirmesi alanında yapılan
çalışmalara katkı sağlamaktır. Bu araştırmada, İzmir'deki hamamların bir turizm
ürünü olarak kullanımı hakkında bilgi edinmek için hamam işletmecileri ve çalışanları
ile görüşülmüştür. Veriler içerik analizi ile yorumlanmıştır. Araştırma
sonucunda İzmir hamamlarının önemli bir potansiyele sahip olduğu fakat bu
potansiyeli yeterince değerlendiremediği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu potansiyeli
kullanmak için, belirli standartların oluşturulması ve alternatif turizm
türleriyle ilişkilendirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
The cultural
assets of a country or region are among the factors that create the tourism
product. Nowadays, baths have an important place in Turkish culture and have
the potential to be used as a tourism product. The aim of the study is to contribute to researches in the field
of product diversification in tourism. In
this research, bath operators and employees were interviewed in order to obtain
information on the use of baths in Izmir as a tourism product. The data were
interpreted by content analysis. As
a result of the study, it was found that İzmir baths had an important potential
but this potential is not being taken advantage of adequately. In order to use
this potential, it is concluded that certain standards should be created and
associated with alternative tourism types.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.