birleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı kavramı üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği bağlılık derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı hissettikleri aşkın davranışsal niyetleri üzerindeki gücünü belirlemeye yönelik hazırlanan bu çalışma Kapadokya Bölgesinde yer alan ve önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden turistler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma bölgenin önemli şıra ve şarap merkezlerinden birisi olarak bilinen ve gastronomik bir değere sahip olan Turasan’ı ziyaret eden 330 yerli turist üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kapadokya bölgesine turistik amaçlı gelen ve bu esnada gastronomik açıdan önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden yerli turistlerin marka aşkları ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkinin belirlendiği bu çalışmada müşterilerin Turasan markasına karşı hissettikleri aşk ile davranışsal niyetleri arasında pozitif yönlü ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
İnsanların birbirleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı kavramı üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği bağlılık derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı hissettikleri aşkın davranışsal niyetleri üzerindeki gücünü belirlemeye yönelik hazırlanan bu çalışma Kapadokya Bölgesinde yer alan ve önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden turistler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma bölgenin önemli şıra ve şarap merkezlerinden birisi olarak bilinen ve gastronomik bir değere sahip olan Turasan’ı ziyaret eden 330 yerli turist üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kapadokya bölgesine turistik amaçlı gelen ve bu esnada gastronomik açıdan önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden yerli turistlerin marka aşkları ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkinin belirlendiği bu çalışmada müşterilerin Turasan markasına karşı hissettikleri aşk ile davranışsal niyetleri arasında pozitif yönlü ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 3, Sayı 4 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gastoria587693, journal = {Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research}, issn = {2602-4144}, address = {}, publisher = {Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {3}, number = {4}, pages = {541 - 550}, doi = {10.32958/gastoria.587693}, title = {Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi}, key = {cite}, author = {Örgün, Emrah and Keskin, Emrah and Solunoğlu, Ali} } |
APA | Örgün, E. , Keskin, E. & Solunoğlu, A. (2019). Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research , IV. ULUSLARARASI DOĞU AKDENİZ TURİZM SEMPOZYUMU ÖZEL SAYISI , 541-550 . DOI: 10.32958/gastoria.587693 |
MLA | Örgün, E. , Keskin, E. , Solunoğlu, A. "Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi" . Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 (2019 ): 541-550 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/51504/587693> |
Chicago | Örgün, E. , Keskin, E. , Solunoğlu, A. "Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 (2019 ): 541-550 |
RIS | TY - JOUR T1 - Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi AU - EmrahÖrgün, EmrahKeskin, AliSolunoğlu Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.32958/gastoria.587693 DO - 10.32958/gastoria.587693 T2 - Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research JF - Journal JO - JOR SP - 541 EP - 550 VL - 3 IS - 4 SN - 2602-4144- M3 - doi: 10.32958/gastoria.587693 UR - https://doi.org/10.32958/gastoria.587693 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi %A Emrah Örgün , Emrah Keskin , Ali Solunoğlu %T Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi %D 2019 %J Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research %P 2602-4144- %V 3 %N 4 %R doi: 10.32958/gastoria.587693 %U 10.32958/gastoria.587693 |
ISNAD | Örgün, Emrah , Keskin, Emrah , Solunoğlu, Ali . "Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi". Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research 3 / 4 (Aralık 2019): 541-550 . https://doi.org/10.32958/gastoria.587693 |
AMA | Örgün E. , Keskin E. , Solunoğlu A. Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2019; 3(4): 541-550. |
Vancouver | Örgün E. , Keskin E. , Solunoğlu A. Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research. 2019; 3(4): 541-550. |
IEEE | E. Örgün , E. Keskin ve A. Solunoğlu , "Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi", Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, c. 3, sayı. 4, ss. 541-550, Ara. 2019, doi:10.32958/gastoria.587693 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.