Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 61 - 74, 31.03.2021

Öz

Kaynakça

  • Akdağ, G., Özata, E., Sormaz, Ü., & Çetinsöz, B. C. (2016). Sürdürülebilir gastronomi turizmi için yeni bir alternatif SurfTurf. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 270–281.
  • Akşit, S. (2007). Doğal ortam duyarlılığı açısından sürdürülebilir turizm. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 441-460.
  • Alyakut, Ö. (2016). Kültürel ürünlerde coğrafi işaretleme konusunun medyaya yansıması. Journal of International Social Research, 9(45), 675–686.
  • Coğrafi İşaretler Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (1995). Türk Patent Enstitüsü
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon rekabetçiliği ve seyahat motivasyonu bakımından gastronomik kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Çalışkan, V. & Koç, H. (2012). Türkiye’de coğrafi işaretlerin dağılış özelliklerinin ve coğrafi işaret potansiyelinin değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 3-16.
  • https://duzce.ktb.gov.tr/Eklenti/59378,akcakoca-etnografik-kultur-envanteri-kitabipdf.pdf?0&_tag1=7DE94E12F087ECC12118D326EC1ECCB778D97D1A
  • Güngör, A., & Çetinoğlu, D. (2017). Akçakoca’da gastronomi turizminin geliştirilmesinde tarihi mahalle pazarının önemi. Gaziantep Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu, 6. Ulusal 2. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 14-15 Nisan, Gaziantep, 30-41.
  • Kültür Portalı, (2019). Akçakoca Melengücceği Tatlısı. Erişim Adresi: https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/duzce/neyenir/akcakoca-melenguccegi-tatlisi Erişim tarihi: 15.09.2019.
  • Türk Patent Enstitüsü, (2019). No: 279– Mahreç İşareti Akçakoca Melengücceği Tatlısı Erişim Adresi: https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/resources/temp/E6FAF650-8BB8-4866-90F9-D3A186A9652B.pdf Erişim tarihi: 12.09.2019 Kan, M., & Gülçubuk, B. (2008). Kırsal ekonominin canlanmasında ve yerel sahiplenmede coğrafi işaretler. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 57-66.
  • Kantaroğlu, M., & Demirbaş, N. (2018). Türkiye’de coğrafi işaretli gıda ürünleri üretim potansiyelinin değerlendirilmesi. Presented at the VIII. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series, Plovdiv.
  • Maghaminia, M. (2019). Türk sınai mülkiyet hukuku çerçevesinde marka ile coğrafi işaretlerin karşılaştırılması. The Journal of International Scientific Researches, 4(1) , 90-107.
  • Mercan, Ş.O., & Üzülmez, M. (2014). Coğrafi işaretlerin bölgesel turizm gelişimindeki önemi: Çanakkale ili örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(2), 67-94.
  • Orhan, A. (2010). Yerel değerlerin turizm ürününe dönüştürülmesinde "coğrafi işaretlerin kullanımı: İzmit pişmaniyesi örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2) , 243-254.
  • Solmaz, S.A. (2019). Sürdürülebilir turizm ve Türkiye’de çevre politikaları. Journal of International Social Research, 12, No. 66, pp. 1175–1186.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu.(2019). Erişim adresi: https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/ Erişim Tarihi: 03.09.2019 Ulusal Coğrafi İşaret Strateji Belgesi ve Eylem Planı. (2015, 2018). T.C. Resmi Gazete ( Sayı: 29406, Tarih: 04.07.2015).
  • Ulusal Coğrafi İşaret Strateji Belgesi ve Eylem Planı.(2015-2018). Türk Patent Enstitüsü.(2014). Ankara.
  • Üner, E. H., & Güzel Şahin, N. G. (2016). Türkiye gastronomi turizmi potansiyelinin her şey dâhil satış sistemi içinde değerlendirilmesi.
  • Evaluation of the gastronomy tourism potential of Turkey in all inclusive sale system. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(3), 76–100.
  • Üzümcü, T. P., Alyakut, Ömür., & Fereli, S. (2019). Gastronomik ürünlerin coğrafi işaretleme açısından değerlendirilmesi: Erzurum-Olur örneği. International Journal of Agricultural and Natural Sciences (IJANS) E-ISSN:2651-3617, 10(2), 44-53. Retrieved from http://www.ijans.org/index.php/ijans/article/view/402
  • Yılmaz, H., & Bilici, S.(2013).Yemeğin kimyası: moleküler gastronominin dünü, bugünü ve yarını. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(4), 20-25.
  • Yüncü, H., R. (21 Temmuz 2009). Sürdürülebilir turizm açısından gastronomi turizmi ve Perşembe Yaylası. Ed: Salim Şengel, 10. Aybastı-Kabataş Kurultayı, Ankara: Detay Yayıncılık, 27-34.

COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ TURİZMİ AÇISINDAN ÖNEMİ: AKÇAKOCA-MELENGÜCCEĞİ TATLISI ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 61 - 74, 31.03.2021

Öz

Sürdürülebilirlik kavramı; birbirinden farklı disiplinler içerisinde kullanılabilen bir kavram olmakla birlikte en basit tanımıyla an içerisinde gerçekleştirilen çeşitli durumların gelecekte de devam ettirilmesini sağlamak olarak açıklanabilir. Ancak özellikle sosyal bilimler alanında sürdürülebilirlik, günümüz ihtiyaçlarının karşılanırken gelecek nesillerin de ihtiyaçlarını gözeterek adil, eşit ve ihtiyaca uygun biçimde davranılmasının bir yansımasıdır. Gastronomi turizmi; yiyecek içecekleri tecrübe etmek, üretim aşamasından tüketicilere sunuma kadar geçen süreci gözlemlemek, festival, restoran ve özel alanları ziyaret etmektir. Coğrafi işaret, ayırt edici özelliği olan bu özelliğiyle fark yaratan ve bulunduğu bölge ile anılan ürünleri korumak için verilen bir işarettir. Sürdürülebilir gastronomi turizminde coğrafi işaretli ürünlerin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Günümüzde gastronomi turizmi ve coğrafi işaretli ürünlere olan ilginin artışı aşikârdır. Bu çalışmanın amacı, Akçakoca’nın coğrafi işaretli ürünü olan Melengücceği Tatlısını sürdürülebilir gastronomi turizmi bağlamında incelemek, geliştirilmesi için neler yapılabileceğini ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Akdağ, G., Özata, E., Sormaz, Ü., & Çetinsöz, B. C. (2016). Sürdürülebilir gastronomi turizmi için yeni bir alternatif SurfTurf. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 270–281.
  • Akşit, S. (2007). Doğal ortam duyarlılığı açısından sürdürülebilir turizm. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 441-460.
  • Alyakut, Ö. (2016). Kültürel ürünlerde coğrafi işaretleme konusunun medyaya yansıması. Journal of International Social Research, 9(45), 675–686.
  • Coğrafi İşaretler Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (1995). Türk Patent Enstitüsü
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon rekabetçiliği ve seyahat motivasyonu bakımından gastronomik kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Çalışkan, V. & Koç, H. (2012). Türkiye’de coğrafi işaretlerin dağılış özelliklerinin ve coğrafi işaret potansiyelinin değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 3-16.
  • https://duzce.ktb.gov.tr/Eklenti/59378,akcakoca-etnografik-kultur-envanteri-kitabipdf.pdf?0&_tag1=7DE94E12F087ECC12118D326EC1ECCB778D97D1A
  • Güngör, A., & Çetinoğlu, D. (2017). Akçakoca’da gastronomi turizminin geliştirilmesinde tarihi mahalle pazarının önemi. Gaziantep Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu, 6. Ulusal 2. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 14-15 Nisan, Gaziantep, 30-41.
  • Kültür Portalı, (2019). Akçakoca Melengücceği Tatlısı. Erişim Adresi: https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/duzce/neyenir/akcakoca-melenguccegi-tatlisi Erişim tarihi: 15.09.2019.
  • Türk Patent Enstitüsü, (2019). No: 279– Mahreç İşareti Akçakoca Melengücceği Tatlısı Erişim Adresi: https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/resources/temp/E6FAF650-8BB8-4866-90F9-D3A186A9652B.pdf Erişim tarihi: 12.09.2019 Kan, M., & Gülçubuk, B. (2008). Kırsal ekonominin canlanmasında ve yerel sahiplenmede coğrafi işaretler. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 57-66.
  • Kantaroğlu, M., & Demirbaş, N. (2018). Türkiye’de coğrafi işaretli gıda ürünleri üretim potansiyelinin değerlendirilmesi. Presented at the VIII. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series, Plovdiv.
  • Maghaminia, M. (2019). Türk sınai mülkiyet hukuku çerçevesinde marka ile coğrafi işaretlerin karşılaştırılması. The Journal of International Scientific Researches, 4(1) , 90-107.
  • Mercan, Ş.O., & Üzülmez, M. (2014). Coğrafi işaretlerin bölgesel turizm gelişimindeki önemi: Çanakkale ili örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(2), 67-94.
  • Orhan, A. (2010). Yerel değerlerin turizm ürününe dönüştürülmesinde "coğrafi işaretlerin kullanımı: İzmit pişmaniyesi örneği”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2) , 243-254.
  • Solmaz, S.A. (2019). Sürdürülebilir turizm ve Türkiye’de çevre politikaları. Journal of International Social Research, 12, No. 66, pp. 1175–1186.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu.(2019). Erişim adresi: https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/ Erişim Tarihi: 03.09.2019 Ulusal Coğrafi İşaret Strateji Belgesi ve Eylem Planı. (2015, 2018). T.C. Resmi Gazete ( Sayı: 29406, Tarih: 04.07.2015).
  • Ulusal Coğrafi İşaret Strateji Belgesi ve Eylem Planı.(2015-2018). Türk Patent Enstitüsü.(2014). Ankara.
  • Üner, E. H., & Güzel Şahin, N. G. (2016). Türkiye gastronomi turizmi potansiyelinin her şey dâhil satış sistemi içinde değerlendirilmesi.
  • Evaluation of the gastronomy tourism potential of Turkey in all inclusive sale system. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(3), 76–100.
  • Üzümcü, T. P., Alyakut, Ömür., & Fereli, S. (2019). Gastronomik ürünlerin coğrafi işaretleme açısından değerlendirilmesi: Erzurum-Olur örneği. International Journal of Agricultural and Natural Sciences (IJANS) E-ISSN:2651-3617, 10(2), 44-53. Retrieved from http://www.ijans.org/index.php/ijans/article/view/402
  • Yılmaz, H., & Bilici, S.(2013).Yemeğin kimyası: moleküler gastronominin dünü, bugünü ve yarını. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(4), 20-25.
  • Yüncü, H., R. (21 Temmuz 2009). Sürdürülebilir turizm açısından gastronomi turizmi ve Perşembe Yaylası. Ed: Salim Şengel, 10. Aybastı-Kabataş Kurultayı, Ankara: Detay Yayıncılık, 27-34.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Gungor 0000-0001-5466-5559

Alperen Kök 0000-0002-6351-2199

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2021
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2020
Kabul Tarihi 5 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gungor, A., & Kök, A. (2021). COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ TURİZMİ AÇISINDAN ÖNEMİ: AKÇAKOCA-MELENGÜCCEĞİ TATLISI ÖRNEĞİ. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(1), 61-74.