Bu araştırmanın amacı, restoran işletmelerini ziyaret eden bireylerin yerel yemek tüketim motivasyonlarının (kültürel faktörler, sosyal etkileşim, heyecan arayışı, duyusal çekicilik) tekrar ziyaret niyetine etkisini belirlemektir. Çalışmada konuyla ilgili anket tekniği kullanılıp restoran işletmeleri ziyaretçilerinin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın evrenini Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren restoran işletmeleri ziyaretçileri oluşturmakta olup toplam 430 adet ziyaretçinin anketi değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular araştırmanın amacına uygun şekilde, frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılarak çözümlenmiş, ulaşılan veriler araştırmanın amacı doğrultusunda yorumlanmıştır. Anket uygulanan restoran işletmeleri ziyaretçilerinin yerel yemek tüketim motivasyonu algıları ile tekrar ziyaret niyeti arasında yüksek düzeyde bir ilişki belirlenmiştir. Gerçekleştirilen regresyon analizi sonucunda ziyaretçilerin yerel yemek tüketim motivasyonu algılarının tekrar ziyaret niyetini etkilediği bulunmuştur.
Yerel yemek tüketim motivasyonları tekrar ziyaret niyeti Afyonkarahisar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.