Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Düzeyindeki Öğrencilerin Bazı Değişkenler Açısından Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2022, , 246 - 257, 22.09.2022
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1124086

Öz

Bu çalışmada lise düzeyindeki öğrencilerin; bazı değişkenler açısından spora yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Gaziantep il milli eğitim müdürlüğüne bağlı lise düzeyindeki okullar oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmaya 108 erkek 162 kadın toplamda 270 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve Şentürk (2014) tarafından hazırlanmış “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki bulgular incelendiğinde cinsiyet ve spor yapma durumu değişkenlerine göre t-testi analizi yapılmış, cinsiyet değişkeninde kadın ve erkek katılımcılar arasında, spor yapma durumu değişkeninde ise düzenli bir şekilde sportif faaliyet yapan öğrenciler ile düzenli olarak spor yapmayan öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Yaş, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aile gelir durumu değişkenlerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Verilerin anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alparslan, S. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerinin sergilediği öğretim davranışlarına karşı algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tutumları (Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Alpkaya, U. ve H. Çoknaz (2018). Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Tutumlarının, Obez Akran Tutumlarının Karşılaştırılması ve Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 11, Sayı 57, 375-379.
  • Aras Ö. İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrenci ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi (Kars İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2013.
  • Atalay A., Akbulut A.K., Yücel, A.S., Göral K., Korkmaz M. (2015). Analysis of theAttitudes of Student-AtheletesPlaying in theUniversitiesVolleyball 2nd League in Turkeytowards Sports. Journal of AppliedEnvironmentalandBiologicalSciences, 5(4), 1-6.
  • Başer SA. Öğretmen Niteliklerinin Beden Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Bu Derse Karşı Olan Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu, 2009.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği, Turizm (Diğer)
Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Abdurrahman Topal 0000-0002-1932-5126

Fikret Alıncak 0000-0003-3459-3441

Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Topal, A., & Alıncak, F. (2022). Lise Düzeyindeki Öğrencilerin Bazı Değişkenler Açısından Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 246-257. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1124086

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.